Historyczne porozumienie trzech największych konkurentów

Traton Group

Trzej wiodący producenci pojazdów użytkowych Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group podpisali wiążącą umowę o utworzeniu spółki joint venture w celu budowy i eksploatacji wysokowydajnych publicznych sieci ładowania akumulatorów elektrycznych przeznaczonych pojazdów ciężkich i autokarów.

 


Strony zobowiązały się do zainicjowania i przyspieszenia niezbędnej rozbudowy infrastruktury ładowania dla rosnącej liczby klientów użytkowych pojazdów elektrycznych w Europie.

Planowane wspólne przedsięwzięcie, które będzie w równym stopniu własnością trzech stron, jest zaplanowane na 2022 r. po zakończeniu wszystkich procesów zatwierdzania przez organy regulacyjne. Strony wspólnie zobowiązują się do zainwestowania 500 milionów euro, co z założenia jest, jak dotąd największą inwestycją w infrastrukturę ładowania w europejskim przemyśle samochodów ciężarowych. Plan zakłada zainstalowanie i eksploatację co najmniej 1700 wysokowydajnych punktów ładowania zielonej energii na i w pobliżu autostrad, a także w punktach logistycznych i docelowych. Liczba punktów ładowania ma z czasem zostać znacznie zwiększona poprzez poszukiwanie dodatkowych partnerów, a także finansowanie ze środków publicznych. Przyszłe JV ma działać pod własną marką z siedzibą w Amsterdamie.

Wspólne działanie Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group jest odpowiedzią na pilną potrzebę wysokowydajnej sieci ładowania, aby wesprzeć operatorów samochodów ciężarowych w przechodzeniu na rozwiązania transportowe neutralne pod względem emisji CO 2 , zwłaszcza w przypadku ciężarówek dalekobieżnych. Wydajna infrastruktura ładowania umożliwiająca transport długodystansowy to opłacalny sposób na znaczne, szybkie do zrealizowania ograniczenia emisji.

Martin Daum, prezes Daimler Truck:
- Dzisiejsze ogłoszenie to świetna wiadomość dla branży transportowej. Silne zaangażowanie, w ochronie klimatu, producentów ciężarówek stały się rzeczywistością. Godne uwagi jest to, że trzej zaciekli konkurenci w dziedzinie produkcji samochodów ciężarowych podejmują teraz wspólne działania. Wraz z Volvo Trucks i Grupą Traton chcemy wysłać wyraźny sygnał wszystkim zainteresowanym stronom, aby podążali za naszym przykładem i zaczęli działać już od teraz.

Christian Levin, dyrektor generalny Traton Group:
- Mamy silne przekonanie, że jako Trarton Group wraz z naszymi markami Scania i MAN będziemy silnym elementem tego projektu. Współpraca z silnymi konkurentami, takimi jak Daimler Truck i Volvo Group, może wydawać się niezwykła. Temat, ochrony środowiska, ma jednak kluczowe znaczenie, a ta wyjątkowa współpraca sprawi, że szybciej i skuteczniej będziemy realizować działania transformacyjne niezbędne do przeciwdziałania zmianom klimatu. Nasze wspólne przedsięwzięcie będzie silnym impulsem do szybkiego przełomu w zakresie elektrycznych ciężarówek i autokarów zasilanych akumulatorami.

Martin Lundstedt, prezes i dyrektor generalny Volvo Group:
- Przechodzimy od słów do czynów, a to planowane wspólne przedsięwzięcie z Daimler Truck i Traton Group to ważny krok w kształtowaniu świata, w którym chcemy żyć. To bardzo potrzebna zmiana, która przyniesie korzyści naszym klientom - i całej branży. Jest to zarówno historyczny kamień milowy w transformacji w kierunku transportu wolnego od paliw kopalnych, jak i przełom, który pokazuje zaangażowanie Volvo Group w osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych do 2040 r.


Trzej partnerzy postrzegają to jako przełom dla branży transportowej w zakresie ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Koncentrując się na potrzebach klientów, brane będą pod uwagę różne aplikacje. Operatorzy flot pojazdów elektrycznych będą mogli skorzystać, zarówno z szybkiego ładowania - dostosowanego do 45-minutowego obowiązkowego okresu odpoczynku, jak i ładowania nocnego.

Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group będą posiadać równe udziały w planowanym projekcie JV, ale nadal będą konkurentami we wszystkich innych obszarach dotyczących produkcji samochodów ciężarowych i autobusów.

 

Przeczytaj też:
Naczepy Krone do elektrycznych ciągników siodłowych

W okolicy Budapesztu towary do sieci sklepów Aldi będą dostarczane transportami, w których wykorzysta się w pełni elektryczne zestawy chłodnicze.

Tysięczna ciężarówka IVECO sprzedana w Polsce zasilana LNG

IVECO Poland przekazało firmie PTM Wyszyński kluczyki do wyjątkowej - jubileuszowej ciężarówki. Wśród 2 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG znalazł się wyjątkowy, bo 1000. egzemplarz sprzedany w Polsce.

Pierwszy wodorowy autobus Solarisa trafi do Austrii

Austriacki przewoźnik OBB Postbus podpisał kontrakt na dostawę 5 autobusów wodorowych.

IVECO łączy siły z Air Liquide

IVECO oraz Air Liquide, światowy lider w dziedzinie gazów, technologii podpisały protokół w celu rozwoju mobilności wodorowej w Europie.

Jak elektryczne ciężarówki spisują się zimą?

Wydaje się, że przed elektromobilnością nie uciekniemy. Jest to nadal jeszcze mało rozpoznany segment mobilności, jednak bardzo fascynujący i oczeklujący na wiele wyzwań, np. zima...

Scania z elektrycznym zacięciem

Scania zaprezentowała nowe hybrydowe ciężarówki elektryczne (HEV) i hybrydy elektryczne (PHEV) typu plug-in.

Co oznacza program H2-ICE

Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.

RENAULT TRUCKS zaprzestaje sprzedaży średnich ciężarówek z silnikiem Diesla od 2022 roku

Renault Trucks Germany opublikowało komunikat, w którym informuje klientów, że zaprzestaje sprzedaży ciężarówek z silnikiem Diesla od 16 do 26 ton serii D i D Wide.

Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG

IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.

Wyszukiwarka

Informacje