IVECO chce mieć autonomiczne ciężarówki LNG

IVECO LNG s-way

Producent ciężarówek firma IVECO planuje zintegrować autonomiczny system jazdy ze swoim modelem S-Way. W tym celu firma ogłosiła partnerstwo z amerykańskim start-upem Plus.

 

IVECO planuje zastosować autonomiczne systemy jazdy w swoim flagowym modelu S-Way. W tym celu firma nawiązała współpracę z amerykańskim start-upem Plus, aby wspólnie wprowadzać na drogi samojeżdżące ciężarówki. - Współpraca z Plusem jeszcze bardziej przyspieszy rozwój najwyższego poziomu automatyzacji dla ciężkich samochodów ciężarowych - komentuje Marco Liccardo, Chief Technology and Digital Officer w IVECO.

W tym celu w pojazdach ma zostać zintegrowany w pełni autonomiczny układ napędowy PlusDrive. W ramach współpracy rozważana jest również możliwość wykorzystania autonomicznej ciężarówki zasilanej LNG. Partnerstwo łączy doświadczenie IVECO w projektowaniu, produkcji i sprzedaży ciężkich samochodów ciężarowych z ultranowoczesną technologią autonomicznej jazdy Plusa, aby szybko wprowadzić na rynek w Europie i na całym świecie bezpieczną i oszczędzającą paliwo autonomiczną ciężarówkę.

IVECO współpracuje z wybranymi firmami nad szeroką gamą systemów wspomagających kierowcę, ale jeśli chodzi o autonomiczne samochody poziom 4, niezbędna jest współpraca z bardzo mocnymi partnerami w tej dziedzinie.

Przypomnijmy, że w Ulm IVECO i jego partner Nicola Corp. chcą budować samochody ciężarowe z napędem wyłącznie akumulatorowym zasilanymi ogniwami paliwowymi. Chodzi o transport długodystansowy oparty na modelu S-Way.

Przeczytaj też:
Ciężarowy Mercedes z napędem wodorowym przejeżdża przełęcz Brenner

Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe.

Naczepa eTrailer jako przełom w transporcie dalekobieżnym

Firma DB Schenker podpisała umowę na dostawę 2000 sztuk elektrycznych naczep, których dostawa nastąpi od 2024 roku.

Uruchomienie pierwszej stacji tankowania wodoru dla pojazdów ciężarowych

Wodór do ciężarówek, autobusów i samochodów ciężarowych jest teraz dostępny przez całą dobę Rostock-Laage.

Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG

Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.

Dwadzieścia elektrycznych Volvo FH dla firmy Amazon

Do końca roku Volvo Trucks dostarczy do Amazona w Niemczech w pełni elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności. Szacuje się, że 20 Volvo FH Electric pokona rocznie ponad milion kilometrów drogowych, bez użycia oleju napędowego.

Elektryczna ciężarówka Volvo Trucks do ciężkich zastosowań

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych ciężarówek o 44 t DMC

Zapowiedź wodorowej ciężarówki Nikola Tre zaprezentowana na targach IAA Transportation 2022

Model Nikola Tre BEV to samochód ciężarowy klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym i zasięgiem w swojej klasie na rynku europejskim, jej siostra z ogniwami wodorowymi mam mieć ten zasięg znacznie większy.

eDaily - jesienna premiera koncernu IVECO

Zaprojektowany, jako elektryczny odpowiednik spalinowego Daily, nowy eDAILY oferuje pełną gamę wszystkich wariantów nadwozia – furgon, kabina, i minibus, od 3,5 t do 7,2 t.

Elektryczny MAN na Kongresie Nowej Mobilności w Łodzi

W Łodzi odbywał się Kongres Nowej Mobilności 2022, na którym wyjątkowo mocno swoją obecność zaznaczyła spółka MAN Trucks & Bus Polska.

Wyszukiwarka

Informacje