IVECO LNG s-way

IVECO chce mieć autonomiczne ciężarówki LNG

Producent ciężarówek firma IVECO planuje zintegrować autonomiczny system jazdy ze swoim modelem S-Way. W tym celu firma ogłosiła partnerstwo z amerykańskim start-upem Plus.

 

IVECO planuje zastosować autonomiczne systemy jazdy w swoim flagowym modelu S-Way. W tym celu firma nawiązała współpracę z amerykańskim start-upem Plus, aby wspólnie wprowadzać na drogi samojeżdżące ciężarówki. - Współpraca z Plusem jeszcze bardziej przyspieszy rozwój najwyższego poziomu automatyzacji dla ciężkich samochodów ciężarowych - komentuje Marco Liccardo, Chief Technology and Digital Officer w IVECO.

W tym celu w pojazdach ma zostać zintegrowany w pełni autonomiczny układ napędowy PlusDrive. W ramach współpracy rozważana jest również możliwość wykorzystania autonomicznej ciężarówki zasilanej LNG. Partnerstwo łączy doświadczenie IVECO w projektowaniu, produkcji i sprzedaży ciężkich samochodów ciężarowych z ultranowoczesną technologią autonomicznej jazdy Plusa, aby szybko wprowadzić na rynek w Europie i na całym świecie bezpieczną i oszczędzającą paliwo autonomiczną ciężarówkę.

IVECO współpracuje z wybranymi firmami nad szeroką gamą systemów wspomagających kierowcę, ale jeśli chodzi o autonomiczne samochody poziom 4, niezbędna jest współpraca z bardzo mocnymi partnerami w tej dziedzinie.

Przypomnijmy, że w Ulm IVECO i jego partner Nicola Corp. chcą budować samochody ciężarowe z napędem wyłącznie akumulatorowym zasilanymi ogniwami paliwowymi. Chodzi o transport długodystansowy oparty na modelu S-Way.

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.