Elektryczne samochody dostawcze MAN eTGE we flocie DHL Parcel

Marc Martinez MAN Polska

Samochody elektryczne będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania.

 

Włączając kolejne pojazdy elektryczne do swojej floty kurierskiej, firma konsekwentnie realizuje politykę GoGreen, której celem jest osiągnięcie zerowej emisyjności do 2050 r. Pojazdy w ramach wynajmu długoterminowego z pełną obsługą dostarczyła firma Arval.

- Popyt na usługi kurierskie nieustannie rośnie m.in. ze względu na coraz większą popularność zakupów online. Już od dawna prowadzimy intensywne testy różnych modeli samochodów dostawczych o napędzie elektrycznym, które doskonale sprawdzają się w się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd. Jako firma, której misją jest osiągnięcie zerowej emisji CO2 będziemy sukcesywnie elektryfikowali flotę kurierską. Chcemy być liderem elektromobilności w naszej branży i wpływać na kierunek zmian na rynku. Już teraz współpracujemy z Polskim Towarzystwem Paliw Alternatywnych w ramach największego projektu badawczego dotyczącego komercyjnego wykorzystania samochodów elektrycznych. Tylko do końca roku będziemy mieli około 150 samochodów elektrycznych, a w najbliższych latach będzie ich już ponad 500. Rozwiązania proekologiczne stosujemy nie tylko w kontekście floty. Jednym z przykładów jest wykorzystanie potencjału OZE. W wybranych terminalach DHL Parcel korzystamy z energii elektrycznej wytwarzanej właśnie przez nasze instalacje fotowoltaiczne – komentuje Bartłomiej Wnęk, wiceprezes ds. Operacyjnych z DHL.

Dostawcze elektryczne pojazdy włączane obecnie do floty DHL Parcel to MAN-y eTGE, o ładowności 950 kg, z baterią pozwalającą na przejechanie ok. 110 km po naładowaniu jej do pełna. Samochody są dostarczane przez producenta wraz z przenośnymi ładowarkami i będą ładowane w bazach DHL. Firma odebrała dotychczas 33 elektryczne MAN-y, które już służą kurierom. Do końca 2021 r. DHL chce użytkować w Polsce około 100 elektrycznych pojazdów dostawczych.

Samochody dostawcze MAN eTGE to nie pierwsze elektryczne pojazdy we flocie DHL Parcel Polska. Od kilku lat kurierzy DHL korzystać mogą z elektrycznych rowerów, zaś w 2019 r. do eco-floty włączono elektryczne Mercedesy e-Vito. Wszystkie samochody elektryczne, którymi poruszają się kurierzy DHL Parcel, dostarczyła firma Arval Service Lease Polska w ramach wynajmu długoterminowego z pełną obsługą. Umowa obejmuje dostawę pojazdów wraz z pakietem serwisowym, ubezpieczeniem, sezonową wymianą opon oraz samochodami zastępczymi w razie potrzeby. – Wymiana dostawczych samochodów na elektryczne w takich firmach jak DHL Parcel będzie mieć pozytywny wpływ na jakość powietrza w miejskich aglomeracjach. Jesteśmy przekonani, że przejście na bezemisyjne napędy to tylko kwestia czasu a elektromobilnej rewolucji nic już nie zatrzyma. Widzimy coraz większą dostępność modeli aut EV i coraz większe zainteresowanie naszych klientów samochodami elektrycznymi. Za ich włączeniem do firmowej floty przemawiają niskie koszty eksploatacji oraz wysoki komfort jaki na co dzień zapewniają użytkownikom- mówi Robert Antczak, Dyrektor Generalny Arval Service Lease Polska. Najbardziej wygodna i przewidywalna pod względem kosztów opcja wejścia w elektromobilność to wynajem. Bez wpłaty własnej, z pełną obsługą i ubezpieczeniem auta, stały miesięczny koszt wynajmu a ryzyko wartości rezydualnej po stronie firmy wynajmującej. Elektryfikacja flot naszych klientów jest naszym cele strategicznym – dodaje Robert Antczak

- Charakter ruchu ulicznego i logistyka miejska ulegają ciągłym zmianom: wzrasta populacja, większy nacisk kładzie się na szkodliwe emisje i zagrożenie hałasem. Jednocześnie wciąż rosną zadania i wyzwania stojące przed dostawcami towarów i ruchem dystrybucyjnym. MAN eTGE to doskonały sposób na sprostanie obecnym i przyszłym wyzwaniom. Wszechstronny furgon jest bezemisyjny i w praktyce bezgłośny, co pomaga chronić środowisko, redukuje szkodliwe emisje w powietrzu i zmniejsza hałas. Dzięki MAN eTGE można też obniżyć bieżące koszty operacyjne. Zużycie energii, konserwacja, ubezpieczenie, podatki i opłaty drogowe są w jego przypadku znacznie niższe. Cieszę się, że jako jedni z pierwszych przekazujemy firmie DHL tak innowacyjne pojazdy - powiedział Marc Martinez, prezes MAN Truck & Bus Polska.

Przeczytaj też:
Ruszają prace nad elektrycznym samochodem dostawczym MAN eTGE z panelami solarnymi na dachu

Firmy MAN Truck & Bus i Sono Motors podpisały list intencyjny. Obie firmy zgodziły się zbadać techniczną i ekonomiczną wykonalność integracji technologii Sono Solar z elektrycznym dostawczakiem MAN eTGE.

Jak powstawał elektryczny Fiat Ducato

Fiat E-Ducato, pierwszy samochód Fiat Professional w 100% elektryczny i w 100% zaprojektowany i podobno wspólnie z klientami.

MAN TGE w niezwykłej konfiguracji

Do floty firmy Scrivin Logistics z Wielkiej Brytanii dołączył ciągnik siodłowy MAN TGE 3.180.

Grupa Volvo Trucks przejmuje kontrolę nad szwajcarskim producentem elektrycznych ciężarówek

Grupa Volvo nabyła 60% udziałów w szwajcarskiej firmie Designwerk Technologies AG, która kontroluje Futuricum, producenta produkującego ciężkie samochody elektryczne.

Elektryczny Fiat Ducato

Na premierę E-Ducato, pierwszego w 100% elektrycznego Ducato o zerowej emisji, marka Fiat Professional wybrała 22 kwietnia, 51. Światowy Dzień Ziemi, globalne wydarzenie poświęcone ochronie środowiska oraz rozpowszechnianiu i promowaniu przyjaznych naturze postaw.

 

Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Volvo Trucks mocno elektryczne. Produkcja elektrycznych ciężarówek dłuższego zasięgu już za rok

Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego.

Elektryczne autobusy miejskie będą jeździły w Gdyni

Spółka EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni. W ramach oferty miasto otrzyma osiem autobusów przegubowych oraz szesnaście krótkich.

Kto dostarczy napędy z ogniwami paliwowymi do chińskich ciężarówek?

Bosch założył spółkę joint venture Bosch Hydrogen Powertrain Systems z producentem pojazdów użytkowych Qingling Motors. Pierwsza testowa flota ciężarówek ma wyjechać na ulice Chin w 2021 roku.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL