Elektryczne samochody dostawcze MAN eTGE we flocie DHL Parcel

Marc Martinez MAN Polska

Samochody elektryczne będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania.

 

Włączając kolejne pojazdy elektryczne do swojej floty kurierskiej, firma konsekwentnie realizuje politykę GoGreen, której celem jest osiągnięcie zerowej emisyjności do 2050 r. Pojazdy w ramach wynajmu długoterminowego z pełną obsługą dostarczyła firma Arval.

- Popyt na usługi kurierskie nieustannie rośnie m.in. ze względu na coraz większą popularność zakupów online. Już od dawna prowadzimy intensywne testy różnych modeli samochodów dostawczych o napędzie elektrycznym, które doskonale sprawdzają się w się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd. Jako firma, której misją jest osiągnięcie zerowej emisji CO2 będziemy sukcesywnie elektryfikowali flotę kurierską. Chcemy być liderem elektromobilności w naszej branży i wpływać na kierunek zmian na rynku. Już teraz współpracujemy z Polskim Towarzystwem Paliw Alternatywnych w ramach największego projektu badawczego dotyczącego komercyjnego wykorzystania samochodów elektrycznych. Tylko do końca roku będziemy mieli około 150 samochodów elektrycznych, a w najbliższych latach będzie ich już ponad 500. Rozwiązania proekologiczne stosujemy nie tylko w kontekście floty. Jednym z przykładów jest wykorzystanie potencjału OZE. W wybranych terminalach DHL Parcel korzystamy z energii elektrycznej wytwarzanej właśnie przez nasze instalacje fotowoltaiczne – komentuje Bartłomiej Wnęk, wiceprezes ds. Operacyjnych z DHL.

Dostawcze elektryczne pojazdy włączane obecnie do floty DHL Parcel to MAN-y eTGE, o ładowności 950 kg, z baterią pozwalającą na przejechanie ok. 110 km po naładowaniu jej do pełna. Samochody są dostarczane przez producenta wraz z przenośnymi ładowarkami i będą ładowane w bazach DHL. Firma odebrała dotychczas 33 elektryczne MAN-y, które już służą kurierom. Do końca 2021 r. DHL chce użytkować w Polsce około 100 elektrycznych pojazdów dostawczych.

Samochody dostawcze MAN eTGE to nie pierwsze elektryczne pojazdy we flocie DHL Parcel Polska. Od kilku lat kurierzy DHL korzystać mogą z elektrycznych rowerów, zaś w 2019 r. do eco-floty włączono elektryczne Mercedesy e-Vito. Wszystkie samochody elektryczne, którymi poruszają się kurierzy DHL Parcel, dostarczyła firma Arval Service Lease Polska w ramach wynajmu długoterminowego z pełną obsługą. Umowa obejmuje dostawę pojazdów wraz z pakietem serwisowym, ubezpieczeniem, sezonową wymianą opon oraz samochodami zastępczymi w razie potrzeby. – Wymiana dostawczych samochodów na elektryczne w takich firmach jak DHL Parcel będzie mieć pozytywny wpływ na jakość powietrza w miejskich aglomeracjach. Jesteśmy przekonani, że przejście na bezemisyjne napędy to tylko kwestia czasu a elektromobilnej rewolucji nic już nie zatrzyma. Widzimy coraz większą dostępność modeli aut EV i coraz większe zainteresowanie naszych klientów samochodami elektrycznymi. Za ich włączeniem do firmowej floty przemawiają niskie koszty eksploatacji oraz wysoki komfort jaki na co dzień zapewniają użytkownikom- mówi Robert Antczak, Dyrektor Generalny Arval Service Lease Polska. Najbardziej wygodna i przewidywalna pod względem kosztów opcja wejścia w elektromobilność to wynajem. Bez wpłaty własnej, z pełną obsługą i ubezpieczeniem auta, stały miesięczny koszt wynajmu a ryzyko wartości rezydualnej po stronie firmy wynajmującej. Elektryfikacja flot naszych klientów jest naszym cele strategicznym – dodaje Robert Antczak

- Charakter ruchu ulicznego i logistyka miejska ulegają ciągłym zmianom: wzrasta populacja, większy nacisk kładzie się na szkodliwe emisje i zagrożenie hałasem. Jednocześnie wciąż rosną zadania i wyzwania stojące przed dostawcami towarów i ruchem dystrybucyjnym. MAN eTGE to doskonały sposób na sprostanie obecnym i przyszłym wyzwaniom. Wszechstronny furgon jest bezemisyjny i w praktyce bezgłośny, co pomaga chronić środowisko, redukuje szkodliwe emisje w powietrzu i zmniejsza hałas. Dzięki MAN eTGE można też obniżyć bieżące koszty operacyjne. Zużycie energii, konserwacja, ubezpieczenie, podatki i opłaty drogowe są w jego przypadku znacznie niższe. Cieszę się, że jako jedni z pierwszych przekazujemy firmie DHL tak innowacyjne pojazdy - powiedział Marc Martinez, prezes MAN Truck & Bus Polska.

Przeczytaj też:
RENAULT TRUCKS zaprzestaje sprzedaży średnich ciężarówek z silnikiem Diesla od 2022 roku

Renault Trucks Germany opublikowało komunikat, w którym informuje klientów, że zaprzestaje sprzedaży ciężarówek z silnikiem Diesla od 16 do 26 ton serii D i D Wide.

Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG

IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.

Leo Messi ogląda pierwszą ciężarówkę zasilaną wodorem, która wystartuje w Rajdzie Dakar

Organizatorzy legendarnego Rajdu Dakar planują, że impreza stanie się całkowicie zielona do 2030 r.

Elektryczna wywrotka pokona bez zasilania 200 km

Chiński producent Yutong, znany wielu jako producent autobusów, dziś specjalizuje się również w produkcji ciężkich elektrycznych ciężarówek.

CZYSTE CIĘŻARÓWKI MOGĄ WAŻYĆ DO 46 TON

W krajach Beneluksu – Belgii, Holandii i Luksemburgu – ciężarówki z alternatywnymi napędami będą mogły w ruchu transgranicznym ważyć 45 lub 46 ton.

Panele słoneczne na naczepach - TAK. Jednak czy sprawdzą się wszędzie?

Firma eNow ogłosiła zawarcie umowy z firmą XL Fleet Corp. na dostawy akumulatorów i systemów energoelektronicznych dla pierwszych 1000 sztuk nowych zelektryfikowanych naczep chłodniczych.

Nagrody dla firmy MAN na targach Transexpo w Kielcach

W dniach 27-29.10.2021 firma MAN Truck & Bus Polska prezentuje swoje rozwiązania z zakresu komunikacji miejskiej i międzymiastowej na targach transportu zbiorowego Transexpo, które odbywają się w Kielcach.

Z prawem jazdy kategorii B pojedziesz elektrycznym busem do 4,25 t

Na wczorajszym posiedzeniu Komisja do Spraw Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych oraz Komisja Infrastruktury przegłosowały bardzo ważną dla branży zeroemisyjnej logistyki poprawkę do projektu nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Umożliwi ona kierowcom z prawem jazdy kategorii B prowadzenie dostawczych samochodów całkowicie elektrycznych o DMC do 4,25 tony.

Elektryczne autobusy nagrodzone na TRANSEXPO

Podczas tegorocznych, XV Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego Transexpo w Kielcach, Solaris zaprezentował trzy bezemisyjne pojazdy: bateryjne Urbino 9 LE electric i Urbino 15 LE electric, a także zasilane wodorem Urbino 12 hydrogen.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje