Czy przejedzie 5200 km zasilany tylko energią słoneczną?

Samochód dostawczy elektryczny

Prototyp elektrycznego samochodu dostawczego StreetScooter został wyposażony w ogniwa słoneczne, umieszczone ze wszystkich stron zabudowy.

 

Oznacza to, że około 5200 kilometrów rocznie można pokonać dzięki energi słonecznej, a jedna czwarta postojów przeznaczonych na ładowanie, dzięki panelom, jest wyeliminowana.

Według komunikatu Instytutu Badań nad Energią Słoneczną Hameln standardowa furgonetka Deutsche Post, z ogniwami słonecznymi, jest prototypem dla projektu badawczego "Street". Pojazd ma zostać przetestowany w codziennej eksploatacji. Wyposażenie zabudowy samochodu dostawczego w moduły fotowoltaiczne ma jedną istotną zaletę - łączna powierzchnia wynosi 15 metrów kwadratowych.

Ogniwa słoneczne wytwarzają prąd o napięciu 12 woltów, ale system i akumulator ciężarówki dostawczej pracują z napięciem 400 woltów. Partner badawczy firma Vitesco opracowała specjalny konwerter napięcia podwyższający napięcie do wymaganego. Dzięki temu energia wytwarzana przez światło słoneczne może przepływać bezpośrednio do akumulatora pokładowego i napędzać silnik elektryczny.

Wydajność ogniw słonecznych wynosi 2180 Wp. Furgonetka, która została przystosowana do wykorzystywania energii słonecznej, została już dopuszczona do ruchu drogowego i przeszła pierwsze jazdy testowe. Po ocenie danych naukowcy mają nadzieję na zdobycie dalszej wiedzy na temat wyposażenia lekkich samochodów dostawczych w zintegrowane moduły słoneczne. Wykorzystanie energii elektrycznej z własnego systemu fotowoltaicznego jest zdecydowanie najtańszą i najbardziej przyjazną dla środowiska opcją. Średnio w samochodzie elektrycznym, z układem słonecznym, energię elektryczną można pobierać dziennie przez około 300 kilometrów.

Przeczytaj też:
Ciężarowy Mercedes z napędem wodorowym przejeżdża przełęcz Brenner

Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe.

Naczepa eTrailer jako przełom w transporcie dalekobieżnym

Firma DB Schenker podpisała umowę na dostawę 2000 sztuk elektrycznych naczep, których dostawa nastąpi od 2024 roku.

Uruchomienie pierwszej stacji tankowania wodoru dla pojazdów ciężarowych

Wodór do ciężarówek, autobusów i samochodów ciężarowych jest teraz dostępny przez całą dobę Rostock-Laage.

Dwadzieścia elektrycznych Volvo FH dla firmy Amazon

Do końca roku Volvo Trucks dostarczy do Amazona w Niemczech w pełni elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności. Szacuje się, że 20 Volvo FH Electric pokona rocznie ponad milion kilometrów drogowych, bez użycia oleju napędowego.

Elektryczna ciężarówka Volvo Trucks do ciężkich zastosowań

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych ciężarówek o 44 t DMC

Zapowiedź wodorowej ciężarówki Nikola Tre zaprezentowana na targach IAA Transportation 2022

Model Nikola Tre BEV to samochód ciężarowy klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym i zasięgiem w swojej klasie na rynku europejskim, jej siostra z ogniwami wodorowymi mam mieć ten zasięg znacznie większy.

eDaily - jesienna premiera koncernu IVECO

Zaprojektowany, jako elektryczny odpowiednik spalinowego Daily, nowy eDAILY oferuje pełną gamę wszystkich wariantów nadwozia – furgon, kabina, i minibus, od 3,5 t do 7,2 t.

Elektryczny MAN na Kongresie Nowej Mobilności w Łodzi

W Łodzi odbywał się Kongres Nowej Mobilności 2022, na którym wyjątkowo mocno swoją obecność zaznaczyła spółka MAN Trucks & Bus Polska.

Mercedes-Benz Actros MP5 najchętniej przebudowywaną ciężarówką

Austria, a konkretnie Wiedeń, który jest siedzibą Pepper Motion Austria GmbH może wkrótce stać się centrum elektrycznych ciężarówek.

Wyszukiwarka

Informacje