Nicola

Nicola traci menedżera ds. rozwoju ciężarówek na wodór

Producent elektrycznych ciężarówek Nicola traci czołową postać w rozwoju ogniw paliwowych.

 

Według raportu Bloomberga, z Nicola Corp. odszedł Jesse Schneider, najważniejszy menadżer. Schneider był odpowiedzialny za rozwój technologii, wodór i ogniwa paliwowe oraz kierował zespołami inżynierów pracującymi nad systemami ogniw paliwowych, planowaną siecią stacji paliw wodorowych i technologią magazynowania wodoru.

- Z Jesse Schneiderem rozstaliśmy się na dobrych warunkach. Jesse postanowił wykorzystać okazję biznesową. Nadal pozostanie w branży wodorowej - skomentował Mark Russell, President/CEO, Nikola Corp.

Menedżer chce sie skupić na budowaniu stacji e-ładowania i tankowania wodoru. Profil menedżera, w LinkedIn, pokazuje, że Schneider jest teraz szefem stacji ZEV. Startup ten działa właśnie przy projektach budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych i stacji tankowania wodoru.

Przypomnijmy: Modele Nicola One i Two, które miały być zasilane ogniwem paliwowym, jeszcze nie istnieją. Nicola Corp. co prawda zaprezentował pojazd zasilany ogniwami paliwowymi w 2016 roku, ale jak się potem okazało, była to fikcja.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.