Nowe Volvo FMX - jazdy testowe

Nowe Volvo FMX - jazdy testowe

Nowe Volvo FMX swoją premierę miało wiosną tego roku podczas targów Bauma w Monachium. Obecnie, gdy właśnie rozpoczyna się jego seryjna produkcja, my mamy okazję przetestować nowego FMX w terenie.

Kabina otrzymała całkowicie nowe wnętrze, które zostało wykonane z wysokiej jakości materiałów. Bezpieczeństwo zapewnia doskonała widoczność z miejsca kierowcy co z pewnością jest dużą zaletą na budowie. Specjalnie do zastosowań budowlanych zostało skonstruowane nowe zawieszenie pneumatyczne. Zawieszenie to ma funkcję automatycznego poziomowania z możliwością podniesienia podwozia do 300 mm. FMX występuje w konfiguracjach napędowych: 4x2, 6x4 i 8x4.
Volvo FMX zostało wyposażone w nowe silniki. Silnik D13 jest dostępny w wersjach o mocy od 380 do 540 KM, zaś D11 – w wersjach o mocy od 330 do 450 KM. Standardem jest automatyczna skrzynia biegów I-Shift z programem do jazdy w trudnym terenie.
Oprócz jednostek napędowych Euro 6 ważną zmianą jest wyposażenie pojazdów w aktywny Układ Kierowniczy Volvo (Volvo Dynamic Steering). Układ ten, poprzez zastosowanie elektrycznego wspomagania kierownicy, zmniejsza fizyczny wysiłek kierowcy podczas prowadzenia. Dosłownie jednym palcem można kręcić kierownicą w pełni załadowanym pojeździe. Ciekawostką jest również to, że kierownica, po jej puszczeniu, samoczynnie powraca w pozycję do jazdy na wprost.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL