Genlyon, czyli IVECO w Chinach

Genlyon, czyli IVECO w Chinach

iveco-stralis-china

IVECO i FPT Industrial uczestniczą w Pekinie w Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej "Auto China 2012".

Jest to najważniejsze wydarzenie w chińskiej branży motoryzacyjnej. IVECO i FPT Industrial mają duże stoisko wspólnie z SAIC, partnerem spółek joint venture w Chinach. Pierwsza z nich to Naveco, która kieruje dwoma zakładami produkcyjnymi w Nanchino, gdzie wytwarzane są lekkie i średnie pojazdy użytkowe oraz minibusy, natomiast druga spółka to SIH (SAIC-Iveco Hongyan Commercial Vehicles Co.), z zakładem zlokalizowanym w Chongqing gdzie produkowane są ciężkie samochody ciężarowe, oraz spółka SFH (Saic-IVECO FPT Hongyan).

Obecność IVECO i FPT na dużą skalę potwierdza zaangażowanie obydwu spółek na rynku chińskim, przy czym obydwie spółki joint venture oferują swoje najnowsze produkty do przewozów osobowych i towarowych.

Naveco wystawia dwa pojazdy PowerDaily, przy czym jeden z nich to wersja luksusowa, a drugi to TurboDaily z napędem na cztery koła (4x4) zaprojektowany jako autobus szkolny. Na wystawie prezentowany jest również model 2012 pojazdu Yuejin Ouka w wersji K, który jest pojazdem przeznaczonym dla średnio-wyższego segmentu rynku pojazdów lekkich. Nowy Yuejin Ouka jest niezawodnym pojazdem, charakteryzującym się prostym i nowoczesnym stylem, stworzonym głównie z myślą zaspokojenia potrzeb logistycznych w ośrodkach miejskich. Wersja K posiada cztery główne cechy: wysokowydajne silniki, doskonałą sterowność, zdolność do przewiezienia dużych ilości ładunku użytecznego oraz maksymalne bezpieczeństwo, komfort i nowoczesną stylistykę.

SIH prezentuje na Wystawie nowy topowy model Genlyon. Ciężkie pojazdy ciężarowe oferowane są w wielu wersjach: nowy ciągnik siodłowy 6x4 M100, ciągnik siodłowy 6x4 S100, będącym pierwszym pojazdem na rynku chińskim w którym zastosowano silnik Cursor 13 produkcji FPT Industrial oraz cysterna 8x4. Na Wystawie będzie również pokazywana wywrotka Kingkan 8x4. Nowy pojazd Genlyon 6x4 M100, który będzie również sprzedawany w wersji kabinowej z podwoziem, jest pojazdem przeznaczonym do przewozu węgla, betonu i materiałów niebezpiecznych. Został on wyposażony w silnik Cursor 9 o mocy 380 KM.
FPT Industrial również prezentuje na Wystawie nowy silnik Cursor 13 zamontowany w ciągniku siodłowym Genlyon 6x4 S100. Silnik Cursor 13 posiada pojemność skokową 12,9 litra, 6 cylindrów w układzie szeregowym oraz 4 zawory na cylinder. Silnik spełnia wymagania normy  Euro 4, które będą obowiązywać w Chinach od lipca 2013 roku. Silnik jest już gotowy na kolejne etapy ewolucji w zakresie czystości wydalanych spalin bez potrzeby dalszych zmian konstrukcyjnych. Przeprojektowanie silnika przyniosło efekty w postaci wysokiej sprawności spalania, która została osiągnięta dzięki wysokiej wartości średniego ciśnienia w komorze spalania. W szczególności znaczące zmiany dotyczyły bloku silnika oraz głowic cylindrów, co zwiększyło sztywność konstrukcji oraz poprawiło zdolność chłodzenia.
W porównaniu z wersją europejską, opracowano i wyprodukowano w Chinach specjalny układ wtrysku paliwa common rail w celu zaspokojenia specyficznych potrzeb użytkowników na rynku chińskim. Dzięki zastosowaniu specjalnej turbiny silnik Cursor 13, produkcji FPT Industrial może zapewnić maksymalną moc 480 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 2200 Nm, który można w przyszłości jeszcze bardziej zwiększyć dzięki solidnej budowie silnika. Wysoka niezawodność, najlepsze w swojej klasie osiągi oraz niskie koszty eksploatacji (przeglądy co 150 000 km) powodują, że nowy silnik Cursor 13 jest wyjątkowo konkurencyjny na rynku chińskim, wymagającym najlepszych pojazdów z do zastosowań przemysłowych.

- Międzynarodowa Wystawa Motoryzacyjna w Pekinie jest główną imprezą nie tylko dla rynku chińskiego, lecz również dla klientów z całego świata. Obecnie w gamach produktów Naveco i SIH, reprezentowanych przez nowe pojazdy Genlyon 6x4 M100S oraz Yuejin Oukas, zastosowano najbardziej innowacyjne technologie dzięki którym będą mogły konkurować na rynkach międzynarodowych - powiedział Alfredo Altavilla, Dyrektor Zarządzający IVECO.

- Rynek chiński jest jednym z priorytetów Iveco, z powodu rozwijającego się rynku krajowego i z powodu możliwości rozwoju bieżącej oferty produktowej oraz możliwości rozwoju współpracy z dostawcami obecnymi na miejscu - dodał Dyrektor Zarządzający IVECO. - Jednym z celów IVECO na przestrzeni najbliższych pięciu lat jest potrojenie sprzedaży spółek joint venture Iveco w tym kraju dzięki wprowadzeniu na rynek nowych produktów, zwiększeniu mocy produkcyjnych oraz nakładów na prace badawczo-naukowe oraz innowacyjność.

W 2011 roku IVECO sprzedała w Chinach 143 000 pojazdów, co stanowiło około 50% sprzedaży Spółki na całym świecie, za pośrednictwem swoich dwóch spółek joint venture. Spółka jest obecna na rynku chińskim od wielu lat. IVECO weszła na rynek chiński w 1985 roku na mocy porozumienia podpisanego z NAC (Nanjing Automobile Corporation), które przewidywało produkcję licencyjną pojazdów użytkowych z segmentu lekkiego. W 1991 roku uruchomiono pierwszą linię produkcyjną pojazdu TurboDaily, co stanowiło początek ambitnego programu inwestycyjnego w Chinach. IVECO utworzyła spółkę joint venture z NAC w 1996 roku, o nazwie Naveco, która przyczyniła się do rozwoju sektora transportu w Chinach promując markę IVECO na terenie całych Chin.
W 2007 roku IVECO jeszcze bardziej rozwinęła swoją strategię działalności w tym kraju i dzięki współpracy z SAIC, należącego do trzech największych producentów samochodów w Chinach, stała się pierwszym międzynarodowym producentem pojazdów użytkowych produkujących ich pełną gamę w Chinach.
Spółka Naveco - w której IVECO posiada 50% pakiet akcji - oferuje na sprzedaż Power Daily oraz asortyment Yuejin do którego należą pojazdy z segmentu lekkiego i średniego. Z kolei w segmencie pojazdów ciężkich spółka SAIC-Iveco Hongyan Commercial Vehicle - w której IVECO i SAIC posiadają razem 67% pakiet akcji - oferuje kompletną gamę pojazdów obejmującą zarówno podwozia jak i ciągniki. Spółkę SAIC-Iveco FPT Hongyan utworzono w celu produkcji zaawansowanych silników diesla o niskim poziomie emisji spalin z przeznaczeniem na rynek chiński.

4Trucks.pl / Iveco Poland

 


facebook_100x100 twitter_logo youtube_logo



 

Przeczytaj też:
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.
Poznajemy IVECO S-WAY i X-WAY - modele na rok 2024 IVECO odświeża gamę modelową wprowadzając na rynek nowego S-WAY, X-WAY, EuroCargo i Daily oraz ulepszone wersje gazowe i nowe - elektryczne.  W pierwszej kolejności przedstawimy charakterystykę najcięższych IVECO modeli: S-WAY i X-WAY.
Co połączy IVECO i zespół Metalica w 2024 roku? IVECO ogłosiło historyczne partnerstwo. Włoski producent samochodów ciężarowych będzie wspierać zespół Metalica podczas europejskiego etapu ich światowej trasy koncertowej M72.
IVECO S-WAY Fuel Hero - heros oszczędności W dzisiejszych czasach możliwość uzyskania i redukcji kosztów prowadzenia działalności transportowej może być czynnikiem decydującym nie tylko o uzyskaniu przewagi nad konkurencją, ale także o rentowności całego przedsięwzięcia.
Zapowiedź wodorowej ciężarówki Nikola Tre zaprezentowana na targach IAA Transportation 2022 Model Nikola Tre BEV to samochód ciężarowy klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym i zasięgiem w swojej klasie na rynku europejskim, jej siostra z ogniwami wodorowymi mam mieć ten zasięg znacznie większy.
IVECO TOPCARE - pakiet szybkiej obsługi serwisowej i pomocy dla kierowców Usługa assistance klasy premium, oparta na usługach łączności IVECO ON, jest skierowana do klientów potrzebujących wsparcia w razie nieprzewidzianych awarii.
Optymistyczne wieści z branży nowych ciężarówek W czerwcu 2022r. zarejestrowano 2911 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, tj. więcej, niż przed rokiem (wzrost 8,9%) i mniej o 5%, niż w maju br. W ostatnim miesiącu samochody ciężarowe zakończyły miesiąc z 11,1% wzrostem.
IVECO Eurocargo zasilą flotę firmy Eden Springs Zamówione przez firmę Eden Springs samochody ciężarowe IVECO Eurocargo, wyposażone w specjalistyczne zabudowy umożliwiające sprawne i bezpieczne realizowanie dostaw do biur i zakładów pracy wody w dużych, 5-galonowych butlach.