Udany rok dla Volvo Trucks

Udany rok dla Volvo Trucks
Image Miniony rok okazał się rekordowym okresem dla koncernu Volvo Trucks. Nigdy przedtem, w fabrykach Volvo Trucks na całym świecie, nie wyprodukowano tak dużej liczby pojazdów ciężarowych. Poziom produkcji osiągnął poziom 105 000 samochodów ciężarowych z nowej gamy pojazdów.
Rosnący popyt na pojazdy ciężarowe Volvo oraz "zabiegi" jakie przeszedł koncern- m.in: modernizacja całej gamy pojazdów dystrybucyjnych, przyczyniły się do osiągnięcia wysokiego poziomu sprzedaży, który wzrósł o 2% w porównaniu do roku poprzedniego.

„Nasza dobra rentowność umożliwiła nam zainwestowanie ponad 10 mld koron w rozwój nowych produktów w ciągu ostatnich pięciu lat” -powiedział Staffan Jufors, Prezydent Volvo Trucks. „ Nasze nowe modele pojazdów ciężarowych spotkały się z doskonalym przyjęciem przez rynek. Zainwestowaliśmy również w dalszy rozwój naszej sieci dealerskiej oraz w rozwój kompetencji naszych pracowników”.

Zapotrzebowanie na ciężkie samochody ciężarowe w Europie, gdzie w ubiegłym roku dostawy wzrosły o 15%, utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Tradycyjnie, wzrost popytu odnotowały silne rynki we Francji, Niemczech i w Holandii, jednocześnie bardzo pozytywny trend w sprzedaży pojazdów utrzymuje Image się w Europie Wschodniej. Największy wzrost wielkości dostaw odnotowano w 2006 roku w Rosji i w Polsce, o 82% i 56% odpowiednio.

Rynek samochodów ciężarowych w Ameryce Północnej również osiągnął rekordową wielkość w 2006 roku, zamykając się na poziomie 340 000 pojazdów łącznie. Volvo zwiększyło swój udział w tym rynku do 10,8% (10,5% w 2005 r.). Jedną z głównych przyczyn tego wzrostu jest tzw. efekt wcześniejszych zakupów, na jakie zdecydowało się wielu klientów, w celu nabycia pojazdów jeszcze przed wejściem w życie regulacji prawnych dotyczących nowych norm emisji spalin, obowiązujących na tamtejszym rynku od 01.01.2007.

Nowa generacja pojazdów


Począwszy od jesieni 2005, Volvo Trucks rozpoczęło proces odnawiania swojej całej gamy produktowej przeznaczonej na rynek europejski. Jako pierwsza, pojawiła się na rynku nowa generacja modeli Volvo FH i Volvo FM, wyposażonych w nowy, ekonomiczny silnik 13-litrowy, który już teraz spełnia normy emisji spalin, Image jakie w Europie wejdą w życie dopiero w 2009 roku. W lutym 2006 roku miała miejsce premiera nowego Volvo FH16, najmocniejszego samochodu ciężarowego na rynku, z nowym silnikiem o mocy 660KM.

Podczas dorocznej, amerykańskiej wystawy samochodów ciężarowych (Mid-American Trucking Show) w Louisville (Kentucky, USA) dwa nowe warianty kabin dla modeli Volvo VN i Volvo VT zostały zaprezentowane. Kabiny te oferują taką samą przestronność wnętrza, a niższy dach zapewnia lepsze właściwości aerodynamiczne, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa przez pojazdy z niskimi naczepami, takimi jak na przykład cysterny.

Europejska gama produktowa została jeszcze bardziej poszerzona w czerwcu 2006 roku, kiedy to swoją premierę rynkową miały Volvo FL i całkiem nowe Volvo FE (prezentacje dla prasy i dla klientów). Oferując dwa całkiem nowe pojazdy dystrybucyjne, Volvo Trucks dąży do pozyskania szerokiej bazy klientów również w segmentach innych, niż ciężki transport długodystansowy. Jednocześnie Volvo wprowadza nowe rozwiązanie handlowe dla dystrybucji towarów w warunkach miejskich. Pojazdy ciężarowe Volvo są liderami w transporcie długodystansowym na terenie Europy. Teraz, wraz z nowymi, mniejszymi i lżejszymi modelami, Volvo Trucks wychodzi ze swoją ofertą do klientów w sektorze dystrybucyjnym.




źródło: Volvo Trucks, tekst własny

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL