Dzień po przeglądzie rejestracyjnym zatrzymany dowód

Dzień po obowiązkowym przeglądzie technicznym zestaw wyglądał tak, jakby latami nie przeszedł w ogóle żadnego przeglądu.
W dniu 9 marca w miejscowości Sepno na drodze wojewódzkiej numer 308 inspektorzy z Leszna zatrzymali do kontroli zestaw składający się z ciągnika siodłowego oraz naczepy, który należał do polskiego przewoźnika. Po sprawdzeniu stanu technicznego ciągnika siodłowego inspektorzy stwierdzili wiele nieprawidłowości: uszkodzenie klosza bocznego światła pozycyjnego z prawej i lewej strony pojazdu, niepewne mocowanie kierunkowskazu lewego przedniego, uszkodzenie klosza tylnego światła zespolonego z prawej strony oraz uszkodzenie zabezpieczeń bocznych chroniących przed wjechaniem pod pojazd z prawej i lewej strony.
Wykryte naruszenia zostały zakwalifikowane jako niebezpieczne. Stwierdzono również nieprawidłowy stan techniczny naczepy ciężarowej, w której wykryto: wypływ powietrza z układu hamulcowego, znaczące uszkodzenie opony wraz z przecięciami oraz niezgodną z przepisami głębokość bieżnika, uszkodzenie z obydwu stron pojazdu zabezpieczeń bocznych, brak tylnej tablicy z prawej strony wyróżniającej pojazd długi i ciężki i wyblaknięta i bez własności odblaskowych tylną tablicę wyróżniającą z lewej strony.
Zdziwienie inspektorów wywołał fakt, że kontrolowany zespół pojazdów przeszedł badanie techniczne z wynikiem pozytywnym dzień wcześniej, czyli 8 marca. Ze względu na podejrzenie, że badanie techniczne nie zostało przeprowadzone zgodnie z przepisami prawa, sprawa zostanie przekazana odpowiedniemu staroście powiatowemu. Natomiast wobec przedsiębiorcy oraz osoby zarządzającej będzie toczyć się postępowanie administracyjne zagrożone karą w wysokości 4.500 zł. W związku ze stwierdzonymi naruszeniami inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne oraz wydali zakaz dalszej jazdy.
Info: WITD Poznań

Od niedawna wykonywał zawód kierowcy na trasach międzynarodowych. To coraz częstsze tłumaczenie, które słyszą od kierowców wielkopolscy inspektorzy.

Sposoby manipulacji w tachografach, kontrola i ich wykrywanie były głównym tematem wspólnych warsztatów lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego i Policji z Brandenburgii.

Kierowca litewskiej ciężarówki od prawie miesiąca jeździł bez karty kierowcy, ponieważ jego karta utraciła ważność.

W ubiegłą środę na dolnośląskim odcinku autostrady A4 pomiędzy zjazdem do miejscowości Kąty Wrocławskie, a zjazdem do Strzegomia, przeprowadzono akcję dynamicznych kontroli kierowców samochodów ciężarowych.

W dniu 14 lutego br. zachodniopomorscy inspektorzy na autostradzie A6 przeprowadzali kontrole drogowe z użyciem anteny DSRC.

W dniu 8 lutego inspektorzy z kłodzkiego oddziału dolnośląskiej ITD patrolując ulice Kłodzka zatrzymali do kontroli dwa zestawy ciężarowe, co do których mieli podejrzenie, iż mogą być przedmiotem przestępstwa.

Solidny ciężarowy Mercedes-Benz Vario z czterolitrowym silnikiem Diesla został zarejestrowany z dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 t.

Do niecodziennego zdarzenia doszło na ulicy w Wiedniu. Kierowca jadący pod prąd spowodował zamieszanie w porannym ruchu.

Szacuje się, że w 2050 roku w krajach Unii Europejskiej odsetek osób w wieku 50 i więcej lat będzie wynosił prawie 50 proc. ogółu populacji.