Lepiej bez karty, czy wykroczenia z kartą?

Kierowca litewskiej ciężarówki od prawie miesiąca jeździł bez karty kierowcy, ponieważ jego karta utraciła ważność.
W środę, na drodze krajowej nr 24 koło Wierzbna (powiat międzyrzecki), inspektor Inspekcji Transportu Drogowego z Gorzowa Wielkopolskiego zatrzymał do rutynowej kontroli litewską ciężarówkę. Pojazdem kierował obywatel Filipin. Podczas kontroli inspektor stwierdził, że w tachografie nie ma karty kierowcy. Kierowca wyciągnął kartę kierowcy z kieszeni, jednak okazało się, że utraciła ona ważność 6 lutego. Od tego czasu kierowca jeździł nie rejestrując swojej aktywności na karcie kierowcy.
Za to naruszenie inspektor zatrzymał kierowcy prawo jazdy na trzy miesiące. Ponadto zostały wszczęte postępowania administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej na przedsiębiorcę i osobę zarządzającą transportem w przedsiębiorstwie. Ciężarówka została usunięta na parking strzeżony, gdzie pozostanie do czasu wpłacenia kaucji na poczet kary pieniężnej.
info: WITD Gorzów Wlkp.

Od niedawna wykonywał zawód kierowcy na trasach międzynarodowych. To coraz częstsze tłumaczenie, które słyszą od kierowców wielkopolscy inspektorzy.

Dzień po obowiązkowym przeglądzie technicznym zestaw wyglądał tak, jakby latami nie przeszedł w ogóle żadnego przeglądu.

Sposoby manipulacji w tachografach, kontrola i ich wykrywanie były głównym tematem wspólnych warsztatów lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego i Policji z Brandenburgii.

W ubiegłą środę na dolnośląskim odcinku autostrady A4 pomiędzy zjazdem do miejscowości Kąty Wrocławskie, a zjazdem do Strzegomia, przeprowadzono akcję dynamicznych kontroli kierowców samochodów ciężarowych.

W dniu 14 lutego br. zachodniopomorscy inspektorzy na autostradzie A6 przeprowadzali kontrole drogowe z użyciem anteny DSRC.

W dniu 8 lutego inspektorzy z kłodzkiego oddziału dolnośląskiej ITD patrolując ulice Kłodzka zatrzymali do kontroli dwa zestawy ciężarowe, co do których mieli podejrzenie, iż mogą być przedmiotem przestępstwa.

Solidny ciężarowy Mercedes-Benz Vario z czterolitrowym silnikiem Diesla został zarejestrowany z dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 t.

Do niecodziennego zdarzenia doszło na ulicy w Wiedniu. Kierowca jadący pod prąd spowodował zamieszanie w porannym ruchu.

Szacuje się, że w 2050 roku w krajach Unii Europejskiej odsetek osób w wieku 50 i więcej lat będzie wynosił prawie 50 proc. ogółu populacji.