Protest niemieckich stowarzyszeń transportowych przeciwko 3G

3G transport

Sześć niemieckich stowarzyszeń transportowych i logistycznych skrytykowało nową wersję ustawy 3G o ochronie przed infekcjami, która weszła w życie w tym tygodniu.

 

We wspólnym liście do ministra zarządzającego transportem Andreasa Scheuera stowarzyszenia zwróciły uwagę na trudności w branży logistycznej wynikające z nowej wersji ustawy 3G o ochronie przed infekcjami. List został również wysłany do pełniących obowiązki federalnych ministrów zdrowia, pracy i spraw społecznych.

Zgodnie z listem, istnieją "poważne wątpliwości dotyczące stosowania przepisów do pracowników niestałych, jakimi są kierowcy ciężarówek. Dla sektora logistycznego wdrożenie przepisów jest niewykonalne". W związku z tym, że tysiące kierowców ciężarówek codziennie dostarcza lub odbiera towary w terminalach logistycznych, pracownicy firm zmuszeni są do kontroli paszportów covidowych lub testów. Paraliżuje to działanie firm. Za chwilę okaże się, że transport ponownie będzie wąskim gardłem gospodarki, co grozi przerwaniem łańcucha dostaw.

Stowarzyszenia transportowe domagają się, aby ​​pracownicy spoza terenu przedsiębiorstwa, którzy przebywają tylko przez krótki czas (np. w celu odbioru i dostawy towarów), przy uwzględnieniu wszelkich środków higieny pracy i środków ochronnych, nie byli objęci tymi przepisami.

Przeczytaj też:
Mobilne kontrole e-Toll już działają

Na początku grudnia w systemie e-TOLL zarejestrowano 1,361 tys. pojazdów, w tym 1,167 tys. (85%) ciężarówek i 204 tys. (15%) samochodów osobowych.

Najstarszy oryginalny samochód ciężarowy na świecie

Jest nim Daimler Motor-Lastwagen z roku 1898, zbudowany w firmie Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), na stałe eksponat Muzeum Mercedes-Benz.

Panoramiczny obraz z lotu ptaka dzięki kamerom 360° i 270°

W dawnych czasach marynarz wspinał się na grotmaszt okrętu, by z bocianiego gniazda obserwować morze. Dziś pojazdy użytkowe mogą już być wyposażane w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Cel jest taki sam: uzyskanie najlepszej możliwej widoczności wokół całego pojazdu.

3G nie dla kierowców ciężarówek - jest nowa interpretacja przepisów

Berlin ułatwił kierowcom ciężarówek stosowanie przepisów 3G. Dowód szczepienia kierowcy nie jest już obowiązkowy.

Kiedy można prowadzić pojazd bez uprawnień a komu policja zatrzyma prawo jazdy

Jeździsz bez "prawka"? Ubezpieczyciel wystawi ci rachunek za wypadek…

Utrudnienia dla ciężarówek na przeprawach promowych w Calais

W proteście przeciwko limitom połowowym francuscy rybacy chcą dziś zablokować przeprawy promowe ciężarówek w tunelu pod kanałem La Manche. Protest może doprowadzić do opóźnień w porcie Calais.

Girteka otwiera największy swój oddział z lokalizacją w Polsce

Będzie to największa lokalizacja Girteki. Firma planuje w przyszłym roku zatrudnić ponad 5000 nowych pracowników, głównie nowych kierowców, ale także techników transportu i pracowników administracyjnych, zwłaszcza specjalistów ds. finansów i zasobów ludzkich.

Sytuacja dla kierowców ciężarówek w Niemczech - ciąg dalszy

Nowe regulacje anty covidowe narobiły dużego zamieszania wśród naszych rodaków i w całym transporcie.

Kierowcy ciężarówek czekający na pod rampą tracą cały dzień, a ile tracą szukając wolnego parkingu?

Jedna godzina dziennie na znalezienie parkingu, 20 godzin tygodniowo na czekanie na rozładunek.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje