Sytuacja dla kierowców ciężarówek w Niemczech - ciąg dalszy

3G-Niemcy_kierowcy

Nowe regulacje anty covidowe narobiły dużego zamieszania wśród naszych rodaków i w całym transporcie.

 

Niemiecka regulacja 3G - geimpft - zaszczepiony, genesen - ozdrowieniec, getestet - przetestowany obowiązuje w miejscach publicznych oraz zakładach pracy.

Kierowcy ciężarówek, którzy nie są szczepieni i nie są ozdrowieńcami, pracujący poza kabiną - czyli na rozładunku muszą przedstawić wynik negatywnego testu na COVID-19 lub zaświadczenie o szczepieniu lub ozdrowieniu. Sytuacja staje się niejasna szczególnie przy rozładunkach. W dużych centrach logistycznych rozładunek odbywa się bez udziału kierowców, mniejsze firmy lub magazyny samoobsługowe np. Kaufland wymagają obecności bezpośrednio kierowcy w przestrzeni magazynowej.

W nowej rzeczywistości 3G rozładunek ciężarówki może nie być w ogóle możliwy bez okazania certyfikatów lub wykonania testów. Niemiecki pracodawca, swoim pracownikom, ma obowiązek zapewnić bezpłatnie 2 testy w tygodniu, czy kierowcy ciężarówek będą zatem traktowani, jak pracownicy firmy - to pokaże praktyka.

Mamy sygnały, że wczoraj, w niektórych magazynach na wjeździe, dopiero instalowano kontenery do wykonywania testów, a 24 listopada traktowano, jako czas przejściowy. Egzekwowanie przepisów jest jednak tylko kwestią czasu, bowiem sankcje dla pracodawcy za nieprzestrzeganie 3G sięgają kilku tysięcy euro.

 

Przeczytaj też:
Mobilne kontrole e-Toll już działają

Na początku grudnia w systemie e-TOLL zarejestrowano 1,361 tys. pojazdów, w tym 1,167 tys. (85%) ciężarówek i 204 tys. (15%) samochodów osobowych.

Najstarszy oryginalny samochód ciężarowy na świecie

Jest nim Daimler Motor-Lastwagen z roku 1898, zbudowany w firmie Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), na stałe eksponat Muzeum Mercedes-Benz.

Panoramiczny obraz z lotu ptaka dzięki kamerom 360° i 270°

W dawnych czasach marynarz wspinał się na grotmaszt okrętu, by z bocianiego gniazda obserwować morze. Dziś pojazdy użytkowe mogą już być wyposażane w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Cel jest taki sam: uzyskanie najlepszej możliwej widoczności wokół całego pojazdu.

3G nie dla kierowców ciężarówek - jest nowa interpretacja przepisów

Berlin ułatwił kierowcom ciężarówek stosowanie przepisów 3G. Dowód szczepienia kierowcy nie jest już obowiązkowy.

Kiedy można prowadzić pojazd bez uprawnień a komu policja zatrzyma prawo jazdy

Jeździsz bez "prawka"? Ubezpieczyciel wystawi ci rachunek za wypadek…

Utrudnienia dla ciężarówek na przeprawach promowych w Calais

W proteście przeciwko limitom połowowym francuscy rybacy chcą dziś zablokować przeprawy promowe ciężarówek w tunelu pod kanałem La Manche. Protest może doprowadzić do opóźnień w porcie Calais.

Protest niemieckich stowarzyszeń transportowych przeciwko 3G

Sześć niemieckich stowarzyszeń transportowych i logistycznych skrytykowało nową wersję ustawy 3G o ochronie przed infekcjami, która weszła w życie w tym tygodniu.

Girteka otwiera największy swój oddział z lokalizacją w Polsce

Będzie to największa lokalizacja Girteki. Firma planuje w przyszłym roku zatrudnić ponad 5000 nowych pracowników, głównie nowych kierowców, ale także techników transportu i pracowników administracyjnych, zwłaszcza specjalistów ds. finansów i zasobów ludzkich.

Kierowcy ciężarówek czekający na pod rampą tracą cały dzień, a ile tracą szukając wolnego parkingu?

Jedna godzina dziennie na znalezienie parkingu, 20 godzin tygodniowo na czekanie na rozładunek.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje