Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart

Zabytkowe ciężarówki Mercedes-Benz

Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.

 

Daimler Truck przeniósł pierwszą partię historycznych pojazdów użytkowych Mercedes-Benz oraz części swojego archiwum ciężarówek i autobusów do lokalizacji w Wörth.

Pod koniec listopada konwój zabytkowych ciężarówek i autobusów przejechał z okolic Stuttgartu do fabryki ciężarówek Mercedes-Benz w Wörth. Wśród historycznych ciężarówek znalazł się Mercedes-Benz LP 333 z 1960 roku oraz Mercedes-Benz LP 608, który był pierwszym samochodem ciężarowym wyprodukowanym w zakładzie w Wörth w 1965 roku. Właśnie tam Daimler Truck będzie przechowywać swoją główną kolekcję historycznych eksponatów.

Kolekcja Daimler Truck obejmuje około 130 pojazdów, z których około 30 znajdowało się wcześniej w Stuttgarcie i okolicach. Ta kolekcja obejmuje również układy napędowe, części i akcesoria ze 125-letniej historii firmy w zakresie samochodów ciężarowych. Archiwa Daimler Truck były wcześniej rozmieszczone na ponad 160 m2 powierzchni magazynowej. Dokumenty wypełniły ponad 2000 mb półek na kilku poziomach. Materiał archiwalny obejmuje 2600 rolek filmu i 600 taśm filmowych, które zawierają ponad 1000 godzin historycznych ruchomych obrazów.

Do tej pory klasyczne pojazdy i archiwum Daimler AG były zarządzane centralnie w Stuttgarcie. Po podziale korporacyjnym, analogowe archiwum Grupy dotyczące nadrzędnych, ogólnofirmowych tematów, sprzed podziału, pozostanie w Stuttgarcie wraz z archiwum samochodów osobowych i dostawczych. Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie pozostanie głównym publicznie dostępnym miejscem wspólnej historii firmy, w tym ciężarówek i autobusów.

Do tej pory eksponaty samochodów ciężarowych i autobusów znajdowały się w czterech głównych lokalizacjach: Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie-Untertürkheim, fabryce samochodów ciężarowych w Wörth oraz w dwóch magazynach w pobliżu Wörth i Stuttgartu. Ciężarówki i autobusy znajdują się również w różnych innych obiektach firmy oraz, jako wypożyczane na wystawy w wielu międzynarodowych muzeach.

Najstarszym przedmiotem kolekcjonerskim Daimler Truck jest oryginalny Daimler Motor-Lastwagen z 1898 roku. Kolejną atrakcją jest replika pierwszego Daimler Motor-Lastwagen z 1896 roku. Najszybszym eksponatem jest ciężarówka wyścigowa Atego z 2000 roku. Ma 1500 KM, a jej prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Oprócz eksponatów z początków produkcji pojazdów użytkowych w kolekcji znajdują się również różne przyszłościowe pojazdy koncepcyjne.

W przyszłości z archiwum cyfrowego będą mogli nadal korzystać historycy, przedstawiciele mediów i inne zainteresowane osoby. Zbiory cyfrowe dotyczące historii Daimlera, które mają charakter nadrzędny lub których nie można jednoznacznie przypisać jednej lub drugiej firmie, będą dostępne za pośrednictwem obu firm.

 

Przeczytaj też:
Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Zmiana w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach

Z dniem 01.11.2021 dr Richard Slovák objął stanowisko dyrektora zarządzającego w fabryce MAN Niepołomicach oraz prezesa zarządu spółki MAN Trucks sp. z o.o.

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

Sprawdziliśmy ile kosztują nowe DAF'y XG zamówione przez Waberer's

Od węgierskiego dilera DAF Trucks przyszła dobra wiadomość - wpłynęło ogromne zamówienie na na 570 modeli DAF XG.

Poznajemy DAF XF model 2022

Oglądamy jeden z pierwszych samochodów, nowej serii DAF XF, który trafił do Polski. Samochód wyspecyfikowany na polski rynek, a więc taki jaki zapewne będą kupować polscy przewoźnicy.

 

Alexander Vlaskamp nowym szefem MAN Truck & Bus SE

Rada Nadzorcza TRATON SE powołała do Zarządu Aleksandra Vlaskampa. Przejmuje on stanowisko po Andreasie Tostmann'ie, który był prezesem Zarządu MAN Truck & Bus SE.

MAN TGX Individual Lion S - prawdziwy lew w owczej skórze

Uważni od razu dostrzegą czerwone akcenty podkreślające sportowy charakter. Jednak w transporcie nie chodzi o sport, a tym bardziej wyścigi czy coś w tym rodzaju. Model Individual Lion S to przede wszystkim usługa, którą oferuje MAN Truck & Bus najbardziej wymagającym klientom.

 

Mercedes-Benz Actros 2563 L z limitowanej serii Edition 2 dla firmy SL Express

Actros Edition 2 został wyposażony w zasadzie we wszystko, co może zaoferować Mercedes-Benz Trucks dla pojazdu ciężarowego. To już drugi pojazd z puli 400 wyprodukowanych przez fabrykę egzemplarzy Edition 2, który odebrał wieloletni klient dealera Mercedes-Benz - EWT Automotive w Ołtarzewie.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje