Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart
Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.
Daimler Truck przeniósł pierwszą partię historycznych pojazdów użytkowych Mercedes-Benz oraz części swojego archiwum ciężarówek i autobusów do lokalizacji w Wörth.
Pod koniec listopada konwój zabytkowych ciężarówek i autobusów przejechał z okolic Stuttgartu do fabryki ciężarówek Mercedes-Benz w Wörth. Wśród historycznych ciężarówek znalazł się Mercedes-Benz LP 333 z 1960 roku oraz Mercedes-Benz LP 608, który był pierwszym samochodem ciężarowym wyprodukowanym w zakładzie w Wörth w 1965 roku. Właśnie tam Daimler Truck będzie przechowywać swoją główną kolekcję historycznych eksponatów.
Kolekcja Daimler Truck obejmuje około 130 pojazdów, z których około 30 znajdowało się wcześniej w Stuttgarcie i okolicach. Ta kolekcja obejmuje również układy napędowe, części i akcesoria ze 125-letniej historii firmy w zakresie samochodów ciężarowych. Archiwa Daimler Truck były wcześniej rozmieszczone na ponad 160 m2 powierzchni magazynowej. Dokumenty wypełniły ponad 2000 mb półek na kilku poziomach. Materiał archiwalny obejmuje 2600 rolek filmu i 600 taśm filmowych, które zawierają ponad 1000 godzin historycznych ruchomych obrazów.
Do tej pory klasyczne pojazdy i archiwum Daimler AG były zarządzane centralnie w Stuttgarcie. Po podziale korporacyjnym, analogowe archiwum Grupy dotyczące nadrzędnych, ogólnofirmowych tematów, sprzed podziału, pozostanie w Stuttgarcie wraz z archiwum samochodów osobowych i dostawczych. Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie pozostanie głównym publicznie dostępnym miejscem wspólnej historii firmy, w tym ciężarówek i autobusów.
Do tej pory eksponaty samochodów ciężarowych i autobusów znajdowały się w czterech głównych lokalizacjach: Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie-Untertürkheim, fabryce samochodów ciężarowych w Wörth oraz w dwóch magazynach w pobliżu Wörth i Stuttgartu. Ciężarówki i autobusy znajdują się również w różnych innych obiektach firmy oraz, jako wypożyczane na wystawy w wielu międzynarodowych muzeach.
Najstarszym przedmiotem kolekcjonerskim Daimler Truck jest oryginalny Daimler Motor-Lastwagen z 1898 roku. Kolejną atrakcją jest replika pierwszego Daimler Motor-Lastwagen z 1896 roku. Najszybszym eksponatem jest ciężarówka wyścigowa Atego z 2000 roku. Ma 1500 KM, a jej prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Oprócz eksponatów z początków produkcji pojazdów użytkowych w kolekcji znajdują się również różne przyszłościowe pojazdy koncepcyjne.
W przyszłości z archiwum cyfrowego będą mogli nadal korzystać historycy, przedstawiciele mediów i inne zainteresowane osoby. Zbiory cyfrowe dotyczące historii Daimlera, które mają charakter nadrzędny lub których nie można jednoznacznie przypisać jednej lub drugiej firmie, będą dostępne za pośrednictwem obu firm.