Opłaty drogowe w Niemczech od lat nieprawidłowo obliczane

Maut ciężarówki

Niemieckie opłaty drogowe (Maut) od lat są obliczane nieprawidłowo, bo są zbyt wysokie.

 

W szczególności dotyczy zawartych w nich to kosztów na utrzymanie policji drogowej na autostradach federalnych.

Republika Federalna Niemiec pobiera od kierowców ciężarówek te koszt opłaty, która proporcjonalnie rozkłada sie na utrzymanie dróg, ale nie tylko. Jak orzekli najwyżsi sędziowie UE, był to błąd. Ponieważ ta kalkulacja narusza prawo europejskie.

W rozstrzygniętej, przed sądem, sprawie polskiemu spedytorowi przyznano, od Republiki Federalnej, prawie 12 500 euro za niesłusznie naliczone opłaty drogowe. Jego pozew jest wzorem dla wielu innych spedytorów. Wyższy Sąd Administracyjny w Münster zwrócił się z wyprzedzeniem do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS) o wyjaśnienie kwestii związanych z prawem europejskim.

Odpowiedź ETS: Opłata za przejazd może obejmować jedynie koszty infrastruktury, na przykład koszty eksploatacji i utrzymania dróg (nie koszt policji i innych służb kontrolnych). Koszty policji nie powinny być wliczone w Maut. Kierowcy ciężarówek i firmy transportowe mogły by również wystąpić z takim pozwem, ale na razie tylko w przypadku, gdy sprawa o niezapłacony Maut toczy się przed sądem lub Twoje roszczenia jeszcze nie wygasły.

Republika Federalna Niemiec i oraz Federalne Ministerstwo Transportu mają teraz problem, bo trzeba ponownie oszacować opłatę drogową. Czy zatem Maut będzie niższy?

Przeczytaj też:
Nadchodzi premia za złomowanie ciężarówek

Każdy, kto ma złomowaną starą ciężarówkę i zamiast niej kupuje ciężarówkę Euro 6, powinien na tym skorzystać.

 

Refinansowanie umów leasingowych przedsiębiorców branży transportowej - koronawirus

Na początku listopada podpisane zostało porozumienie o współpracy między PKO Leasing, a ARP Leasing w zakresie refinansowania umów leasingowych przedsiębiorców branży transportowej i autokarowej dotkniętych skutkami pandemii Covid-19.

Opłaty za przejazd autostradami dla ciężarówek będą rosnąć o wskaźnik inflacji. Nie będzie też bramek na autostradach

W 2021 r. na państwowych odcinkach dróg płatnych będzie działał jeden system poboru opłat e-Toll.

 

Do 600 tysięcy zł w kredycie decyduje obrót a nie dochód

Na polskim rynku usług transportowych dominują firmy małe, użytkujące raptem kilka zestawów ciężarowych lub samochodów dostawczych.

 

ZF przedstawia: TX-FUELBOT - rozwiązanie do zarządzania paliwem flot ciężarówek

Dzięki TX-FUELBOT, ZF Friedrichshafen AG prezentuje unikalne, innowacyjne i predykcyjne narzędzie do zarządzania paliwem.

 

Kuehne+Nagel zaprasza na darmowe webinarium Prawo i ubezpieczenia w spedycji

Prawo i ubezpieczenia w spedycji to temat kolejnego, bezpłatnego webinarium organizowanego przez specjalistów Kuehne+Nagel.

PEKAES w rodzinie GEODIS. Innova Capital sprzedaje udziały w PEKAES

Spółka Innova Capital ogłosiła sprzedaż wszystkich posiadanych udziałów w firmie PEKAES, będącej operatorem logistycznym.

 

Czy Niemcy zwiększą masę pojazdów ciężarowych z 40 do 44 ton?

Projekt 21 stowarzyszeń przemysłowych i handlowych wydaje się sensowny, gdyż oprócz efektywniejszego transportu mozna znacznie ograniczyć emisję CO2, o co walczy UE.

 

Fulimpex z nowymi ciągnikami siodłowymi DAF XF

Dziesięć ciągników siodłowych DAF FTR 530 przekazano w ub. czwartek firmie Fulimpex.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL