Elektryczna ciężarówka

Nowy e-truck z Rosji. Jego zasięg wynosi 200 km

Firma Drive Electro z siedzibą w Moskwie dostarczyła podobno pierwszą rosyjską ciężką elektryczną ciężarówkę. Dwuosiowy pojazd o nazwie Moskva będzie służył sieci spożywczej Magnit.

 

Również w Rosji pojawił się trend na ciężarówki elektryczne. Rosyjski koncern Drive Electro, który był również zaangażowany w dostawę 400 autobusów elektrycznych dla transportu publicznego w Moskwie, wyprodukował pierwszy samochód ciężarowy elektryczny w kraju.

Dwuosiowe podwozie nazwane Moskva będzie testowane przez firmę transportującą żywności Magnit w ciągu najbliższych sześciu do dwunastu miesięcy. E-truck chłodnia będzie jeździła w Moskwie i rozwoziła towary z centrum dystrybucyjnego Magnit do supermarketów. Jeśli test się powiedzie, Magnit planuje zamówić 200 sztuk ciężarówek z napędem elektrycznym.

Producent określa ładowność ciężarówki (z napędem 4x2) na dziewięć ton. Jego maksymalna prędkość to 110 km/h, zasięg powinien wynosić 200 kilometrów. Szybkie ładowanie 380 woltami pozwala naładować baterie ciężarówki w zaledwie 20 minut i dać jej zdolność do jazdy. pełne ładowanie mniejszym prądem wynosi osiem godzin.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.