Kierowca zawodowy i magazynier

Kierowca zawodowy vs. magazynier

Praca w transporcie.

 

Tym razem kierowcy zawodowi i magazynierzy znaleźli się pod lupą Pracuj.pl. W 2018 roku firmy z sektora transportu, spedycji i logistyki (TSL) zmieściły na tym portalu ponad 27 tysięcy ogłoszeń.

Jak zaimponować pracodawcy?

Podobnie jak w wielu innych fachach, w wypadku obu zawodów doceniane są mniej powszechne umiejętności czy udokumentowane doświadczenie przy realizacji różnych zadań. Na początku kariery docenione zostaną z kolei otwartość na różne zadania i chęć nauki. Pracownicy muszą zawzwyczaj na początku pogodzić się z niższym wynagrodzeniem, ale zaangażowanie i otwartość mają duże szanse przynieść po kilku latach bardzo dobre zarobki.
Według analityków serwisu zarobki.pracuj.pl zarówno w pracy kierowcy zawodowego, jak i magazyniera największy wpływ na poziom wynagrodzenia mają doświadczenie, staż pracy, lokalizacja i skala firmy, w której pracujesz. Decydując się na odpowiedź na ofertę pracy, kandydaci powinni więc nie tylko przygotować listę swoich atutów, ale też sprawdzić informacje o potencjalnym pracodawcy.

Zarobki magazyniera i kierowcy

Kandydaci liczący na wyższe zarobki powinni rozglądać się za firmami, które inwestują w wiedzę pracowników albo mają programy wewnętrznych awansów. Co to oznacza?
- Wyżej opłacane stanowiska kierowców wymagają zazwyczaj ukończenia dość skomplikowanych i kosztownych kursów, ale warto w tę wiedzę inwestować. Przede wszystkim przynosi ona znaczący wzrost wynagrodzenia. Na przykład, według serwisu zarobki.pracuj.pl najlepiej wynagradzani kierowcy kategorii C+E, obsługujący transport międzynarodowy, zarabiają licząc ze wszystkimi dodatkami ponad 8000 zł netto miesięcznie. To ponad dwa razy więcej, niż przeciętne wynagrodzenie w Polsce w 2018 roku – mówi Artur Kobyliński, analityk portalu.

- Najlepiej zarabiający brygadziści magazynu otrzymują pensję w wysokości 4400 zł netto. To prawie dwa razy więcej, niż przeciętne zarobki pakowacza pracującego na magazynie, nie posiadającego zazwyczaj dodatkowych uprawnień i dużego doświadczenia - dodaje Kobyliński.

Przyszłość to technologia

Firmy transportowe czy operatorzy magazynów wydają z roku na rok coraz więcej pieniędzy na technologie – na przykład monitoring towarów i floty czy zarządzanie sposobem składowania produktów w magazynach. Co to oznacza dla potencjalnych pracowników? Muszą być świadomi, że w pracy magazyniera i kierowcy coraz częściej będą pojawiały się technologie.
- Już dziś flota samochodów jest często monitorowana przez cały czas jazdy, a wnioski z tego monitoringu mają wpływ na przyszłe trasy albo sposób korzystania z pojazdów. Z kolei na magazynach sposób organizacji pracy często dostosowywany jest do coraz bardziej zaawansowanych programów komputerowych, monitorujących stan magazynu czy pracę zespołu. Te technologie są konieczne w erze digitalizacji i im wcześniej postaramy się je polubić, tym łatwiej będzie radzić sobie ze zmianami, które czekają pracę kierowców i magazynierów w niedalekiej przyszłości - mówi Sylwia Sosnowska, ekspert Pracuj.pl i Menedżer HR w Grupie Pracuj.

Od technologii nie ma ucieczki – i to nic złego. Na pewno będą one w najbliższych latach zastępować częściowo pracowników przy najprostszych zadaniach, ale trudno wyobrazić sobie życie sektora transportu czy pracę na magazynach bez pracy zaangażowanych, doświadczonych specjalistów.

Jak wskazują eksperci - kluczem do rozwoju w świecie transportu jest wiedza i doświadczenie, które wyróżniają najlepszych. Choć na początku kariery oba zawody mogą być trudne i wymagają stawienia czoła wielu trudnościom, zdobywana wiedza i uprawnienia procentują w przyszłości dobrymi pensjami. Warto mieć oczy otwarte na nowe możliwości, jakie tworzą na rynku.

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.
Kilkanaście tysięcy złotych kary za tachograf W dniu 22 grudnia pilscy inspektorzy zatrzymali do kontroli zestaw pojazdów niemieckiego przewoźnika.
Kierowca ciężarówki zatrzymany za transport narkotyków Policjanci CBŚP przejęli 120 kg marihuany ukrytej w 246 litrowych beczkach przewożonych przez ciężarówkę.
Potrójna obsada w ciężarówce Kierowcy ciężarówki poruszali się w czasie zakazu i stracili prawo jazdy na 3 miesiące.
Paliwo ponad normę Zespół pojazdów był wyposażony w trzy stałe zbiorniki paliwa.
Kontrole w transporcie kontenerów Zespół kontrolny z WITD w Gdańsku w dniu 01 czerwca 2023r. w godzinach popołudniowych prowadził działania kontrolne na trasie S7, gdzie inspektorzy wzięli pod lupę kierowców ciężarówek z ładunkami w kontenerach.