Mercedes-Benz Econic

Bezpieczna ciężarówka Mercedes-Benz

Dziewięć na dziesięć z tych osób zdaje sobie sprawę z ograniczonej widoczności kierowców ciężarówek. 

Nowe badania przeprowadzone przez Mercedes-Benz Trucks w UK ujawniają, że trzech na pięciu kierowców dwukołowych pojazdów przyznaje się do potencjalnie niebezpiecznych manewrów w pobliżu ciężarówek.

Chociaż dziewięciu na dziesięciu rowerzystów i motocyklistów zdaje sobie sprawę, że kierowcy ciężarówek mają ograniczoną widoczność, ponad połowa (58%) przyznała, że ​​zatrzymała się lub przejechała w martwym punkcie, gdy następnie ciężarówka skręciła w lewo (dotyczy ciężarówek poruszających się w UK).

Ponad 61% osób jadących na "dwóch kołach" wykonało niebezpieczny manewr w pobliżu ciężarówki, a następnie zdało sobie sprawę z grożącego im niebezpieczeństwa i żałowało tego.

W przypadku osób, które podróżują "na dwóch kołach" 63 razy częściej giną lub są poważnie ranni, niż (w podobnej sytuacji) kierowcy samochodów. Badania przeprowadziła firma Mercedes-Benz Trucks UK podczas tegorocznego Tygodnia Bezpieczeństwa Drogowego.

Badanie przeprowadzone wśród 2000 kierowców, rowerzystów, motocyklistów i pieszych wykazało, że czterech na pięciu motocyklistów i rowerzystów (odpowiednio 82% i 88%) zgadza się, że muszą widzieć twarz kierowcy, aby czuć się bezpiecznie na drodze. Kolejne dziewięć na dziesięciu motocyklistów i rowerzystów (odpowiednio 94% i 93%) twierdzi, że widząc twarz kierowcy, pomaga im zrozumieć ich intencje na drodze.

Econic - ciężarówka miejska Mercedes-Benz Trucks

Tradycyjnie kierowcy ciężarówek siedzą wysoko w swoich kabinach, co może utrudniać im interakcję zarówno z użytkownikami dróg, jak i pieszymi. Jednak firma Mercedes-Benz Trucks stara się zaradzic temu problemowi oferując specjalny model ciężarówki dedykowany aglomeracjom miejskim. Mercedes-Benz Econic to ciężarówka typu low entry - z panoramiczną szybą i pełnowymiarowymi szklanymi drzwiami pasażera. Kierowca siedząc nisko widzi dokładnie to co dzieje się dookoła jego kabiny i ma kontakt wzrokowy z kierowcami.

Econic jest standardowo wyposażony w Active Brake Assist 4. Econic może być opcjonalnie wyposażony w wiele innych funkcji bezpieczeństwa, w tym system kamer z martwym punktem i system Sideguard Assist, zapewniający dodatkowe wsparcie kierowcy, gdy istnieje ryzyko kolizji. Ciężarówka uzyskała już maksymalną ocenę pięciu gwiazdek od Transport for London, która planuje wdrożyć system Direct Vision Standard w Londynie pod koniec przyszłego roku. Samochody tego typu mogą byc wykorzystywane jako pojazdy komunalne, ale również są doskonałym narzędziem transportowym w miejskiej dystrybucji.

Ciężarówki typu low entry cab:

- Scania L 
- Mercedes-Benz Econic
- Renault Trucks D
- Volvo FE low entry
 

 

Przeczytaj też:
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.
Drugi historyczny wynik sprzedaży w Daimler Truck Polska Daimler Truck Polska sprzedał 5881 pojazdów ciężarowych i utrzymał 2. pozycję pod względem udziału w rynku.
Elektryczny ciężarowy Actros na testach w polskiego klienta Elektryczny eActros 300 ciągnik siodłowy pracował na zróżnicowanych trasach, także w centrum Warszawy.
Daimler Truck Polska - kolejne Mercedesy dla firmy Batim 555 Actros we flocie Batim – uroczystość odbyła się w fabryce Mercedes-Benz Trucks w Wörth.
Actros Team – ruszamy do szkół! ZMPD z Daimler Truck Polska wspierają kształcenie kierowców zawodowych w szkołach branżowych.
Cyfrowe wyświetlacze w ciężarówkach Scania Kierowcy Scania zyskają większą kontrolę nad pojazdem i jego otoczeniem dzięki sygnałom wysyłanym przez czujniki za każdym razem, gdy zbliża się zagrożenie lub konieczność podjęcia działania.
Scania uruchamia linię montażową baterii do elektrycznych ciężarówek W kwietniu Scania i Northvolt zaprezentowały wspólnie opracowane ogniwo akumulatorowe, zaprojektowane z myślą o ciężkim transporcie.