Bezpieczna ciężarówka Mercedes-Benz
Dziewięć na dziesięć z tych osób zdaje sobie sprawę z ograniczonej widoczności kierowców ciężarówek.
Nowe badania przeprowadzone przez Mercedes-Benz Trucks w UK ujawniają, że trzech na pięciu kierowców dwukołowych pojazdów przyznaje się do potencjalnie niebezpiecznych manewrów w pobliżu ciężarówek.
Chociaż dziewięciu na dziesięciu rowerzystów i motocyklistów zdaje sobie sprawę, że kierowcy ciężarówek mają ograniczoną widoczność, ponad połowa (58%) przyznała, że zatrzymała się lub przejechała w martwym punkcie, gdy następnie ciężarówka skręciła w lewo (dotyczy ciężarówek poruszających się w UK).
Ponad 61% osób jadących na "dwóch kołach" wykonało niebezpieczny manewr w pobliżu ciężarówki, a następnie zdało sobie sprawę z grożącego im niebezpieczeństwa i żałowało tego.
W przypadku osób, które podróżują "na dwóch kołach" 63 razy częściej giną lub są poważnie ranni, niż (w podobnej sytuacji) kierowcy samochodów. Badania przeprowadziła firma Mercedes-Benz Trucks UK podczas tegorocznego Tygodnia Bezpieczeństwa Drogowego.
Badanie przeprowadzone wśród 2000 kierowców, rowerzystów, motocyklistów i pieszych wykazało, że czterech na pięciu motocyklistów i rowerzystów (odpowiednio 82% i 88%) zgadza się, że muszą widzieć twarz kierowcy, aby czuć się bezpiecznie na drodze. Kolejne dziewięć na dziesięciu motocyklistów i rowerzystów (odpowiednio 94% i 93%) twierdzi, że widząc twarz kierowcy, pomaga im zrozumieć ich intencje na drodze.
Econic - ciężarówka miejska Mercedes-Benz Trucks
Tradycyjnie kierowcy ciężarówek siedzą wysoko w swoich kabinach, co może utrudniać im interakcję zarówno z użytkownikami dróg, jak i pieszymi. Jednak firma Mercedes-Benz Trucks stara się zaradzic temu problemowi oferując specjalny model ciężarówki dedykowany aglomeracjom miejskim. Mercedes-Benz Econic to ciężarówka typu low entry - z panoramiczną szybą i pełnowymiarowymi szklanymi drzwiami pasażera. Kierowca siedząc nisko widzi dokładnie to co dzieje się dookoła jego kabiny i ma kontakt wzrokowy z kierowcami.
Econic jest standardowo wyposażony w Active Brake Assist 4. Econic może być opcjonalnie wyposażony w wiele innych funkcji bezpieczeństwa, w tym system kamer z martwym punktem i system Sideguard Assist, zapewniający dodatkowe wsparcie kierowcy, gdy istnieje ryzyko kolizji. Ciężarówka uzyskała już maksymalną ocenę pięciu gwiazdek od Transport for London, która planuje wdrożyć system Direct Vision Standard w Londynie pod koniec przyszłego roku. Samochody tego typu mogą byc wykorzystywane jako pojazdy komunalne, ale również są doskonałym narzędziem transportowym w miejskiej dystrybucji.
Ciężarówki typu low entry cab:
- Scania L
- Mercedes-Benz Econic
- Renault Trucks D
- Volvo FE low entry