Nowy eSprinter 2024

Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera

Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.

Nowy Mercedes-Benz eSprinter – wyrusza na drogę. Wartość dodaną dla klientów widać w jego jeszcze większej wszechstronności i elastyczności: dwa rodzaje długości nadwozia, trzy rozmiary akumulatorów i duża ładowność sprawiają, że nowy eSprinter jest idealnym pojazdem do szerokiego zakresu zastosowań. W zależności od potrzeb klient może zdecydować się na większy zasięg lub większą ładowność. Wersję Furgon można zamawiać od 25 stycznia w połączeniu z baterią o pojemności użytkowej 56 kWh lub 113 kWh. Wkrótce pojawi się wersja o mocy 81 kWh. W późniejszym terminie nowy eSprinter będzie ponadto po raz pierwszy dostępny także w wersji podwozie. Dzięki niej elektryczna wersja flagowego pojazdu dostawczego Mercedes-Benz stanie się atrakcyjną bazą dla wielu nowych sektorów, a także producentów zabudów i wyposażenia. Nowy eSprinter oferuje jednocześnie inteligentną łączność cyfrową, po raz pierwszy z systemem multimedialnym MBUX, ulepszonymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania, a także bogatszym wyposażeniem standardowym. Będzie także dostępny z opcjonalnym hakiem holowniczym.

Jednocześnie od 25 stycznia w sieci dealerskiej można zamawiać Sprintera z napędem konwencjonalnym, wyposażonego w wiele nowych funkcji.

Elektrycznie napędzana oś tylna w nowym eSprinterze przynosi liczne korzyści, jeśli chodzi o dostępne długości pojazdu, dopuszczalną masę całkowitą (do 4,25 tony), a także obciążenie przyczepy (do 2 ton) i ładowność (maksymalnie 14 m³). Nowy eSprinter jest dostępny w dwóch rodzajach nadwozia3 i długościach, z wydajnym silnikiem elektrycznym o mocy szczytowej 100 lub 150 kW. Ten nowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM) charakteryzuje się szczególnie wysoką sprawnością i udoskonalonym zarządzaniem temperaturą. Klienci mogą wybierać pomiędzy trzema różnymi rozmiarami akumulatorów do nowego eSprintera, w zależności od indywidualnych wymagań pod względem zasięgu i ładowności: o pojemności użytkowej 113 kWh, 81 kWh (dostępny na zamówienie w późniejszym terminie w tym roku) lub 56 kWh. Zasięg na napędzie elektrycznym, obliczony na podstawie symulacji opartej na cyklu WLTP, wyniesie aż 440 kilometrów *1,2. Według symulacji opartych na cyklu WLTP City, w przypadku jazdy po mieście możliwy jest zasięg do 500 kilometrów *1,2. Takie rezultaty sprawiają, że pojazd idealnie nadaje się również na dłuższe podróże. Ogniwa akumulatorów wykonane są z fosforanu litowo-żelazowego (ogniwa LFP) i nie zawierają kobaltu ani niklu. Odzysk energii w trybie najazdu i hamowania (rekuperacja) zapewnia optymalną i efektywną jazdę. Intensywność rekuperacji można regulować indywidualnie za pomocą manetek za kierownicą. Szczególnie efektywny i komfortowy styl jazdy eSprinterem umożliwia nowy, automatyczny system rekuperacji DAUTO. Zgodnie z zasadą jedź przewidująco i oszczędzaj energię, informacje z radaru, kamery i danych nawigacyjnych są wówczas łączone, a siła rekuperacji jest automatycznie dostosowywana do sytuacji w czasie rzeczywistym. Ponadto ECO Assist może wspierać przewidywanie jazdy: w zależności od wyposażenia i kraju system analizuje, czy z przodu jedzie inny pojazd, jaka jest dopuszczalna prędkość lub czy samochód zbliża się do wzniesienia, i wyświetla w zestawie wskaźników, kiedy należy zdjąć nogę z gazu. Następnie odpowiednio do sytuacji dobiera siłę rekuperacji. Ponadto trzy tryby jazdy pomagają wybrać pomiędzy maksymalnym komfortem, a maksymalnym zasięgiem.

Podobnie jak wszystkie elektryczne samochody dostawcze Mercedes-Benz, nowy eSprinter może ładować się zarówno prądem zmiennym (AC), jak i prądem stałym (DC). Pokładowa ładowarka umożliwia ładowanie prądem stałym o mocy do 115 kW *3 (opcjonalnie) na stacji szybkiego ładowania. Oznacza to, że akumulator o pojemności 56 kWh jest ładowany od 10 do 80 procent6 w około 28 minut przy maksymalnej mocy 115 kW. Akumulator o pojemności użytkowej 113 kWh potrzebuje na to około 42 minut przy maksymalnej mocy 115 kW. Dla eSprintera dostępna jest także usługa cyfrowa Mercedes me Charge4. Daje to klientom dostęp do jednej z największych publicznych sieci ładowania w Europie, obejmującej około 600 000 punktów ładowania – w tym europejską sieć szybkiego ładowania IONITY.

We wszystkich swoich wariantach nowy Mercedes-Benz Sprinter zapewnia komfort na drodze i poza nią – od podwozia z kabiną, po Furgon i Tourer, z napędem na tylne, przednie lub na wszystkie koła oraz dopuszczalną masą całkowitą pojazdu do 5,5 t. Dzięki tylu opcjom ten duży samochód dostawczy jest przystosowany do użytku w wielu różnych segmentach i spełnia liczne wymagania branżowe. Wypróbowany i przetestowany 2,0-litrowy silnik wysokoprężny (OM654) jest dostępny w maksymalnie czterech poziomach mocy 84 kW, 110 kW, 125 kW i 140 kW – w zależności od wybranego modelu i wariantu napędu. Warianty napędu łączone są z wygodną automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC lub 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Zarówno w eSprinterze, jak i Sprinterze, w standardzie będzie stosowana najnowsza generacja systemu multimedialnego MBUX (Mercedes Benz User Experience) z wyświetlaczem o przekątnej 26 cm (10,25 cala). Charakteryzuje się ona jeszcze większą mocą obliczeniową i dodatkowo ulepszoną nawigacją w menu. W rezultacie eSprinter i Sprinter oferują nowe cyfrowe i interaktywne wrażenia. Ponadto system informacyjno-rozrywkowy MBUX w połączeniu z kontem Mercedes me9 zapewnia szeroką gamę cyfrowych dodatków. Dzięki nim pojazdy te stają się coraz bardziej inteligentne, a codzienne życie ich użytkowników staje się jeszcze łatwiejsze i wydajniejsze: przed, w trakcie i po podróży można skorzystać z dodatkowych funkcji, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo. Obejmuje to bezpłatne usługi, takie jak zarządzanie eksploatacją, pomoc w razie wypadku i awarii, a także usługi zdalne, takie jak blokowanie i odblokowywanie drzwi oraz otwieranie i zamykanie okien za pośrednictwem aplikacji Mercedes me. Jako opcjonalny pakiet usług cyfrowych dla klientów komercyjnych w Sprinterze dostępny jest także system diagnostyki w czasie rzeczywistym Mercedes-Benz Van Uptime. Umożliwia on zdalną diagnozę na podstawie oceny i interpretacji danych pojazdu w czasie rzeczywistym, aby zapobiec przestojom. Inne nowości obejmują szerokie możliwości personalizacji, takie jak rozróżnianie głosu kierowcy i pasażera z przodu, które będzie możliwe w połączeniu z komfortowym sterownikiem nad głową, a także optymalizacje dla asystenta głosowego „Hej Mercedes”. Ponadto po raz pierwszy klienci będą mogli używać nowego widoku satelitarnego oraz znacznie ulepszonej nawigacji dla przyczep i pojazdów ponadgabarytowych, która jest specjalnie dostosowana do wymagań dużych pojazdów.
Dzięki MBUX nowy eSprinter jest również zintegrowany z ekosystemem inteligentnej nawigacji dla samochodów elektrycznych oferującej aktywne zarządzanie zasięgiem oraz usługami i aplikacjami w chmurze. Zapewnia to spokojną podróż, przejrzystość i największe możliwe bezpieczeństwo planowania. Można na przykład dostosować ustawienia ładowania, obliczyć optymalną strategię ładowania i wstępnie uruchomić klimatyzację.

Systemy bezpieczeństwa i wspomagania *4 w nowym Sprinterze i eSprinterze to nowe i udoskonalone funkcje, z których większość znajduje się już w wyposażeniu standardowym. Na przykład standardowy aktywny asystent hamowania ma teraz funkcję ruchu poprzecznego i dlatego może ostrzegać również o pojazdach jadących z boku lub z przeciwka nawet przy prędkościach do 60 km/h, a także o niebezpiecznych manewrach wyprzedzania przy prędkościach do 70 km/h lub interweniować w sytuacjach awaryjnych przy prędkościach do 40 km/h i pomóc przy skręcaniu, jeśli nieuchronna jest kolizja z innym pojazdem. Ponadto w nowym eSprinterze i nowym Sprinterze na pokładzie zawsze znajdują się: aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, asystent martwego pola, ATTENTION ASSIST, inteligentny asystent prędkości z tempomatem, obejmujący bezpłatne dane nawigacyjne nawet przez siedem lat od daty produkcji pojazdu, system połączeń alarmowych Mercedes-Benz i kamera cofania do samochodów dostawczych i osobowych. Opcjonalnie, po raz pierwszy, dostępny jest asystent ruszania *5, który pozwala uniknąć kolizji z innymi uczestnikami ruchu przed pojazdem podczas ruszania. Asystent martwego pola, który jest standardem w pojazdach z homologacją N2, ale poza tym jest opcjonalny, pomaga lepiej widzieć pieszych i rowerzystów w określonym obszarze po stronie pasażera. Aby ułatwić wygodne i szybkie parkowanie, dostępny jest pakiet parkowania z kamerą 360 stopni i nowym wyświetlaczem 3D, który pokazuje też przeszkody. Wreszcie, opcjonalne cyfrowe lusterko wsteczne zapewnia dobry widok do tyłu, nawet jeśli nie ma tylnej szyby lub pojazd jest długi.

W linii BASE Sprinter oferuje m.in. MBUX z telematyką nowej generacji, wyświetlaczem o przekątnej 26 cm (10,25 cala) i kamerą cofania, zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem, nową wielofunkcyjną kierownicę ze wskaźnikami wykrywania nawierzchni terenowej, monitorowanie ciśnienia w oponach (przód/tył), czujnik deszczu i asystenta reflektorów, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentnego asystenta prędkości i tempomat, a także ATTENTION ASSIST w standardzie. W skład linii PRO do tego dochodzi także m.in. asystent ruszania pod górę, kierownica z możliwością regulacji wysokości i nachylenia, a także klimatyzacja TEMPMATIC i gniazdo USB 5V. Począwszy od linii SELECT klienci mogą spodziewać się również skórzanej kierownicy, komfortowego fotela kierowcy, komfortowego dachowego panelu obsługowego i wydajnych reflektorów LED z adaptacyjnym asystentem świateł drogowych.

Ceny nowego Sprintera Furgon startują od 155 994 zł netto, natomiast ceny podwozia do zabudowy od 132 647 zł netto.
Ceny nowego eSprintera Furgon z akumulatorem 56 kWh zaczynają się od 276 100 zł netto.

 

*1 Informacje na temat asortymentu mają charakter wstępny i zostały ustalone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji „Procedura testowa WLTP”. Do chwili obecnej nie potwierdzono żadnych wartości od oficjalnie uznanej organizacji badawczej, nie wydano też homologacji typu WE ani certyfikatu zgodności z oficjalnymi wartościami. Możliwe są rozbieżności pomiędzy danymi a wartościami oficjalnymi.
*2 Rzeczywisty zasięg zależy również od indywidualnego stylu jazdy, warunków drogowych i ruchu, temperatury zewnętrznej, korzystania z klimatyzacji/ogrzewania itp. i może się różnić.
*3 Maksymalna moc ładowania na stacji ładowania DC przy napięciu zasilania 400 V, prądzie 300 A; maksymalna moc ładowania zależy od różnych czynników, takich jak temperatura otoczenia i akumulatora oraz stan naładowania akumulatora na początku ładowania.
*4 Systemy wspomagania kierowcy i systemy bezpieczeństwa marki Mercedes-Benz służą pomocą i nie zwalniają kierowcy z odpowiedzialności.
*5 Standard dla konfiguracji pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. Jeżeli kolizja z pieszym lub rowerzystą jest nieuchronna, generowany jest sygnał ostrzegawczy (wizualny i akustyczny za pośrednictwem zestawu wskaźników). Funkcja jest aktywna do prędkości 10 km/h, a aktywny asystent hamowania pomaga kierowcy przy większych prędkościach.

Przeczytaj też:
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Drugi historyczny wynik sprzedaży w Daimler Truck Polska Daimler Truck Polska sprzedał 5881 pojazdów ciężarowych i utrzymał 2. pozycję pod względem udziału w rynku.
Samochody elektryczne i inne paliwa alternatywne W 2023r zarejestrowano niemal 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami dla wszystkich kategorii rynku, co oznacza wzrost o 34%.
E-Ducato, E-Doblò i E-Scudo - ruszyły zamówienia na elektryczne dostawczaki Wersja elektryczna E-Ducato jest wyposażona w nowy akumulator o pojemności 110 kWh zapewnia zasięg wynoszący do 420 km (N2) lub do 370 km (N1) w cyklu WLTP.
Elektryczny ciężarowy Actros na testach w polskiego klienta Elektryczny eActros 300 ciągnik siodłowy pracował na zróżnicowanych trasach, także w centrum Warszawy.
Samochód elektryczny – kiedy bateria posłuży Ci na dłużej Wielu potencjalnych użytkowników może zastanawiać się, jak odpowiednio zadbać o baterię samochodu elektrycznego w taki sposób, by ta służyła jak najdłużej.
Gdańskie elektryczne MAN-y jeżdżą normalnie na zaplanowanych trasach W dniu 5 października br. firma MAN Truck & Bus Polska przekazała spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje łącznie 18 autobusów elektrycznych.