Transport samochodami dostawczymi krytykowany w Niemczech

Transport samochodami dostawczymi krytykowany w Niemczech

W Niemczech, w niedługim czasie, mogą nastąpić zmiany dotyczące transportu drogowego. Chodzi tu o samochody dostawcze z tzw. kurnikami na dachu.

Frakcja FDP w niemieckim Bundestagu złożyła wniosek do rządu federalnego. Chodzi o samochody dostawcze z miejscem do spania o masie całkowitej do 3,5 tony. Będą one w przyszłości traktowane jak ciężarówki.

- Ze względu na swoją wagę nie podlegają tym samym przepisom prawnym, co pojazdy powyżej 3,5 tony. Bez obowiązkowych tachografów, często bez zabezpieczenia transportowego i z przeważnie niskimi standardami socjalnymi codziennie jeżdżą autostradami po Niemczech. Wynikająca presja kosztowa nieuchronnie wpływa na branżę logistyczną. Pomijane są czasy jazdy i odpoczynku. Ciągle dochodzi do wypadków spowodowanych zmęczeniem kierowcy. Konieczne jest zatem możliwie najszybsze skorygowanie istniejących ram prawnych - mówia przedstawiciele FDP w Bundestagu.

100 000 tykających bomb zegarowych

Jak wynika z szacunków różnych stowarzyszeń i ekspertów od ruchu drogowego co najmniej 100 000 takich pojazdów porusza się po drogach Niemiec. Według niemieckich polityków tzw. Polensprinter są przeładowane i przekraczają dopuszczalne prędkości.

Niemcy żądają równych praw

Zdaniem polityków kierowcy samochodów dostawczych musieliby przestrzegać przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdu. Oznaczałoby to, że 36-godzinne podróże po Europie nie są już możliwe, a te pojazdy, które nazywane są tykającymi bombami zegarowymi w kręgach policyjnych, nie stanowią już problemów z bezpieczeństwem. Niemcy wskazują też fakt, że samochody dostawcze z kabinami sypialnymi, na trasach międzynarodowych, prowadzą głównie kierowcy z Polski, Bułgarii, Czech i Rumunii, co stanowi dla nich także konkurencję w kontekście rynku pracy.

Nieco innego zdania są niemieccy kierowcy. Małe firmy transportowe obawiają się ograniczeń prawnych, co z kolei spowoduje utrudnienia w ich działalności. Przyznają, że jest duża liczba kierowców ze Wschodu, którzy wykorzystując lukę prawną jeżdżą po kilkanaście godzin dziennie powodując zagrożenie w ruchu drogowym. Jeszcze innym problemem jest prędkość, samochody dostawcze z ładunkiem nie powinny jeździć tak szybko, jak auta osobowe.

Przeczytaj też:
Dostawcze Mercedesy mogą liczyć na wsparcie serwisów

We wszystkich europejskich krajach nieprzerwanie działają policja, straż pożarna, ambulanse, służby komunalne, usługi techniczne, logistyczne i dostawy towarów.

 

ZMPD - Tarcza nie wystarcza

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce uważa, że pakiet pomocowy rządu dla przedsiębiorców jest niewystarczający.

 

Darmowe napoje na stacjach Circle K

Firma wspiera służby ratunkowe.

 

Samochody dostawcze ciągną leasing w górę

W 2019 roku finansowanie pojazdów przez firmy leasingowe zmniejszyło się o prawie 10 proc. r/r.

 

Elektryczny dostawczy Volkswagen już w latach siedemdziesiątych

Volkswagen Samochody Dostawcze pokaże elektrycznego VW Ogórka.

 

Nowe samochody dostawcze i ciężarowe - kto liderem w styczniu?

W styczniu 2020 r. zarejestrowano 1539 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to mniej o 26,7% niż rok wcześniej i mniej o 13,3 % niż w grudniu 2019 r.

 

Wrocław połączy się z Poznaniem - drogą ekspresową S5

Od soboty 14 grudnia ostatnie 50 km drogi ekspresowej S5 w woj.wielkopolskim jest dostępne dla kierowców.

 

Paweł Trębicki - Raben Transport - z odznaczeniem państwowym

Paweł Trębicki, dyrektor generalny oraz wiceprezes Raben Transport, został uhonorowany odznaką Zasłużony dla transportu Rzeczypospolitej Polskiej.

 

Volkswagen Transporter 6.1 - ceny nowego modelu

Volkswagen Transporter, jeden z najbardziej legendarnych samochodów dostawczych na świecie, obchodzi w tym roku swe 70 urodziny.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL