DAF rozpoczyna dostawę w pełni elektrycznego modelu LF Electric
Firma DAF Trucks rozpoczęła dostarczanie pierwszych bezemisyjnych ciężarówek dystrybucyjnych LF Electric do użytku na obszarach miejskich.
Pierwszy pojazd DAF LF Electric zostanie dostarczony do holenderskiego dostawcy usług logistycznych Nabuurs, który będzie wykorzystywał ciężarówkę do obsługi obiektów hotelarskich firmy browarniczej AB InBev w Groningen.
W 2018 r. elektryczny DAF zadebiutował na rynku samochodów ciężarowych, był to model CF Electric. CF Electric ma zasięg około 200 kilometrów, jednak odpowiednie planowanie tras i inteligentne ładowanie akumulatorów umożliwia klientom pokonywanie dystansu nawet do 500 kilometrów.
DAF CF Electric jest bardziej ukierunkowany na regionalną dystrybucję do supermarketów i usługi komunalne. LF Electric, dzięki swoim kompaktowym wymiarom, jest bardziej odpowiedni do lżejszych zadań dystrybucyjnych. LF Electric jest dostępny jako 19-tonowe podwozie pod zabudowę (rozstaw osi 5,30 lub 5,85 m) o dopuszczalnej ładowności 11700 kilogramów.
Elektryczna ciężarówka jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 260 kW (370 kW mocy szczytowej), który jest zasilany akumulatorem kobaltowo-fosforanowym (LFP) o mocy 282 kWh (realnie 252 kWh). Dzięki temu LF Electric ma zasięg do 280 kilometrów co jest więcej, niż wystarczy do obsługi codziennych tras w centrach miast.
Jedną z wyjątkowych cech pojazdu DAF LF Electric jest Combined Charging System. Przy powolnym ładowaniu (400V AC, 22 kW, 3 fazy) akumulator można naładować od 20% do 80% w 6,5 godziny. Pełne naładowanie (0% do 100%) zajmuje 12 godzin. Możliwe jest również szybkie ładowanie (650V DC, 150 kW). Akumulator można naładować od 20% do 80% w zaledwie 60 minut lub do pełna - w dwie godziny.
Fakt, że LF Electric można ładować zarówno szybko, jak i powoli, jest dużym plusem dla pierwszego nabywcy - firmy Nabuurs. - Oznacza to, że nie musimy od razu inwestować w drogie urządzenia do ładowania DC. Pojazd można podłączyć do normalnej ładowarki 22 kWh pod koniec dnia i być gotowym do użycia następnego ranka - chwali się Dolf Hubertus, menedżer floty.