DAF LF Electric

DAF rozpoczyna dostawę w pełni elektrycznego modelu LF Electric

Firma DAF Trucks rozpoczęła dostarczanie pierwszych bezemisyjnych ciężarówek dystrybucyjnych LF Electric do użytku na obszarach miejskich.

 

Pierwszy pojazd DAF LF Electric zostanie dostarczony do holenderskiego dostawcy usług logistycznych Nabuurs, który będzie wykorzystywał ciężarówkę do obsługi obiektów hotelarskich firmy browarniczej AB InBev w Groningen.

W 2018 r. elektryczny DAF zadebiutował na rynku samochodów ciężarowych, był to model CF Electric. CF Electric ma zasięg około 200 kilometrów, jednak odpowiednie planowanie tras i inteligentne ładowanie akumulatorów umożliwia klientom pokonywanie dystansu nawet do 500 kilometrów.

DAF CF Electric jest bardziej ukierunkowany na regionalną dystrybucję do supermarketów i usługi komunalne. LF Electric, dzięki swoim kompaktowym wymiarom, jest bardziej odpowiedni do lżejszych zadań dystrybucyjnych. LF Electric jest dostępny jako 19-tonowe podwozie pod zabudowę (rozstaw osi 5,30 lub 5,85 m) o dopuszczalnej ładowności 11700 kilogramów.

Elektryczna ciężarówka jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 260 kW (370 kW mocy szczytowej), który jest zasilany akumulatorem kobaltowo-fosforanowym (LFP) o mocy 282 kWh (realnie 252 kWh). Dzięki temu LF Electric ma zasięg do 280 kilometrów co jest więcej, niż wystarczy do obsługi codziennych tras w centrach miast.

Jedną z wyjątkowych cech pojazdu DAF LF Electric jest Combined Charging System. Przy powolnym ładowaniu (400V AC, 22 kW, 3 fazy) akumulator można naładować od 20% do 80% w 6,5 godziny. Pełne naładowanie (0% do 100%) zajmuje 12 godzin. Możliwe jest również szybkie ładowanie (650V DC, 150 kW). Akumulator można naładować od 20% do 80% w zaledwie 60 minut lub do pełna - w dwie godziny.

Fakt, że LF Electric można ładować zarówno szybko, jak i powoli, jest dużym plusem dla pierwszego nabywcy - firmy Nabuurs. - Oznacza to, że nie musimy od razu inwestować w drogie urządzenia do ładowania DC. Pojazd można podłączyć do normalnej ładowarki 22 kWh pod koniec dnia i być gotowym do użycia następnego ranka - chwali się Dolf Hubertus, menedżer floty.

 

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.