Volkswagen ID.Buzz z dłuższym rozstawem osi i siedmioma miejscami
W fabryce w Hanowerze Volkswagen Samochody Użytkowe przygotował pierwsze zaplecze produkcyjne dla przyszłych wariantów ID. Buzz. Prace modernizacyjne w fabryce przeprowadzono podczas trzytygodniowej przerwy letniej.
Konkretnie chodzi o ID. Buzz z długim rozstawem osi, którego Volkswagen chce produkować w Hanowerze od przyszłego roku, a potem także w Ameryce Północnej.
Obecnie dostępny samochód pięcioosobowy oraz cargo ma długość 4712 m i rozstaw osi 2988 m. Wersja długa będzie oferowana również, jako siedmiomiejscowa z trzecim rzędem siedzeń. Nie wiadomo, czy rozciągnięty ID. Buzz pozwoli również na zamontowanie większego akumulatora. Największa obecnie dostępna bateria to to 82 kWh brutto (77 kWh netto).
Letnia przebudowa linii montażowej dotyczy również nowego Multivana T7 i T6.1. Według VW, 550 zmian w procesie organizacji produkcji pozwoli jeszcze szybciej reagować na wymagania rynku. Warto wiedzieć, że między ID. Buzz, ID. Buzz Cargo, T7 i T6.1 zachodzi pewna korelacja, która na niektórych etapach produkcji, umożliwia produkcję wszystkich czterech modeli na wspólnej linii.
Produkcja seryjna ID. Buzz wystartowała na początku czerwca 2022 roku, ale pod koniec miesiąca musiała zostać na krótko przerwana ze względu na jakość dostarczanych baterii. Niektóre z nowych akumulatorów nie zapewniały pożądanej wydajności. Po około tygodniu produkcja znów ruszyła i producent nie zgłasza opóźnień w dostawach samochodów elektrycznych.