ID.Buzz

Volkswagen ID.Buzz z dłuższym rozstawem osi i siedmioma miejscami

W fabryce w Hanowerze Volkswagen Samochody Użytkowe przygotował pierwsze zaplecze produkcyjne dla przyszłych wariantów ID. Buzz. Prace modernizacyjne w fabryce przeprowadzono podczas trzytygodniowej przerwy letniej.


Konkretnie chodzi o ID. Buzz z długim rozstawem osi, którego Volkswagen chce produkować w Hanowerze od przyszłego roku, a potem także w Ameryce Północnej.

Obecnie dostępny samochód pięcioosobowy oraz cargo ma długość 4712 m i rozstaw osi 2988 m. Wersja długa będzie oferowana również, jako siedmiomiejscowa z trzecim rzędem siedzeń. Nie wiadomo, czy rozciągnięty ID. Buzz pozwoli również na zamontowanie większego akumulatora. Największa obecnie dostępna bateria to to 82 kWh brutto (77 kWh netto).

Letnia przebudowa linii montażowej dotyczy również nowego Multivana T7 i T6.1. Według VW, 550 zmian w procesie organizacji produkcji pozwoli jeszcze szybciej reagować na wymagania rynku. Warto wiedzieć, że między ID. Buzz, ID. Buzz Cargo, T7 i T6.1 zachodzi pewna korelacja, która na niektórych etapach produkcji, umożliwia produkcję wszystkich czterech modeli na wspólnej linii.

Produkcja seryjna ID. Buzz wystartowała na początku czerwca 2022 roku, ale pod koniec miesiąca musiała zostać na krótko przerwana ze względu na jakość dostarczanych baterii. Niektóre z nowych akumulatorów nie zapewniały pożądanej wydajności. Po około tygodniu produkcja znów ruszyła i producent nie zgłasza opóźnień w dostawach samochodów elektrycznych.

 

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Volkswagen Crafter model 2024 Już za kilka tygodni na rynku pojawi się zupełnie nowy, produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.