Volkswagen ID.Buzz z dłuższym rozstawem osi i siedmioma miejscami

ID.Buzz

W fabryce w Hanowerze Volkswagen Samochody Użytkowe przygotował pierwsze zaplecze produkcyjne dla przyszłych wariantów ID. Buzz. Prace modernizacyjne w fabryce przeprowadzono podczas trzytygodniowej przerwy letniej.


Konkretnie chodzi o ID. Buzz z długim rozstawem osi, którego Volkswagen chce produkować w Hanowerze od przyszłego roku, a potem także w Ameryce Północnej.

Obecnie dostępny samochód pięcioosobowy oraz cargo ma długość 4712 m i rozstaw osi 2988 m. Wersja długa będzie oferowana również, jako siedmiomiejscowa z trzecim rzędem siedzeń. Nie wiadomo, czy rozciągnięty ID. Buzz pozwoli również na zamontowanie większego akumulatora. Największa obecnie dostępna bateria to to 82 kWh brutto (77 kWh netto).

Letnia przebudowa linii montażowej dotyczy również nowego Multivana T7 i T6.1. Według VW, 550 zmian w procesie organizacji produkcji pozwoli jeszcze szybciej reagować na wymagania rynku. Warto wiedzieć, że między ID. Buzz, ID. Buzz Cargo, T7 i T6.1 zachodzi pewna korelacja, która na niektórych etapach produkcji, umożliwia produkcję wszystkich czterech modeli na wspólnej linii.

Produkcja seryjna ID. Buzz wystartowała na początku czerwca 2022 roku, ale pod koniec miesiąca musiała zostać na krótko przerwana ze względu na jakość dostarczanych baterii. Niektóre z nowych akumulatorów nie zapewniały pożądanej wydajności. Po około tygodniu produkcja znów ruszyła i producent nie zgłasza opóźnień w dostawach samochodów elektrycznych.

 

Przeczytaj też:
Elektryczna ciężarówka Volvo Trucks do ciężkich zastosowań

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych ciężarówek o 44 t DMC

Zapowiedź wodorowej ciężarówki Nikola Tre zaprezentowana na targach IAA Transportation 2022

Model Nikola Tre BEV to samochód ciężarowy klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym i zasięgiem w swojej klasie na rynku europejskim, jej siostra z ogniwami wodorowymi mam mieć ten zasięg znacznie większy.

eDaily - jesienna premiera koncernu IVECO

Zaprojektowany, jako elektryczny odpowiednik spalinowego Daily, nowy eDAILY oferuje pełną gamę wszystkich wariantów nadwozia – furgon, kabina, i minibus, od 3,5 t do 7,2 t.

Elektryczny MAN na Kongresie Nowej Mobilności w Łodzi

W Łodzi odbywał się Kongres Nowej Mobilności 2022, na którym wyjątkowo mocno swoją obecność zaznaczyła spółka MAN Trucks & Bus Polska.

Mercedes-Benz Actros MP5 najchętniej przebudowywaną ciężarówką

Austria, a konkretnie Wiedeń, który jest siedzibą Pepper Motion Austria GmbH może wkrótce stać się centrum elektrycznych ciężarówek.

DAF rozpoczyna dostawę w pełni elektrycznego modelu LF Electric

Firma DAF Trucks rozpoczęła dostarczanie pierwszych bezemisyjnych ciężarówek dystrybucyjnych LF Electric do użytku na obszarach miejskich.

X-Bus - najmniejszy elektryczny kamper

Rok po premierze lekkiego elektrycznego pojazdu użytkowego żegna się silniki piast kół. Planowany system wymiany baterii również nie został jeszcze wdrożony w pierwszej serii.

Wielki powrót MAN Truck & Bus do Gdańska

W dniu 2 sierpnia spółka MAN Truck & Bus podpisała umowę na dostawę łącznie 18 autobusów elektrycznych dla Gdańska.

Gdzie MAN wybuduje fabrykę baterii? 

MAN Truck & Bus od początku 2025 r. będzie produkować baterie do pojazdów ciężarowych i autobusów. W tym celu w najbliższych pięciu latach firma zainwestuje ponad 100 milionów euro w posiadający najdłuższą tradycję zakład, w Norymberdze, produkujący dotąd silniki spalinowe.

Wyszukiwarka

Informacje