Mercedes-Benz eEconic przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

eEconic

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla dlatego sprawdzi się eksploatacji w gospodarce komunalnej.

 

Firma FES z Frankfurtu nad Menem właśnie rozpoczyna eksploatację przedseryjnej elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz Special Trucks w systemie komunalnej zbiórki odpadów.

Dopuszczalna masa całkowita eEconica wynosi 27 ton. Podobnie jak w eActrosie, przeznaczonym do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, jego technicznym sercem jest jednostka napędowa – oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Akumulatory eEconica składają się z trzech pakietów akumulatorowych, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh1 i pojemności użytkowej ok. 97 kWh2 . Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW.

eEconic wyróżnia się cichą jazdą, a prowadzi się go przyjemnie i spokojnie. W eksploatacji miejskiej we wczesnych godzinach porannych zaletą eEconica jest przede wszystkim niższy poziom emisji hałasu. Przy przewidującym stylu jazdy dochodzi możliwość odzyskiwania energii elektrycznej poprzez rekuperację – to ogromna korzyść, zwłaszcza wobec konieczności częstego zatrzymywania się podczas zbiórki odpadów. Po całodziennej jeździe akumulatory elektrycznego samochodu ciężarowego można ładować w bazie klienta, z mocą do 160 kW. Pod względem architektury pojazdu eEconic korzysta z zalet globalnej strategii platformowej Daimler Truck; układ napędowy tej niskopodłogowej ciężarówki bazuje konstrukcyjnie na samochodzie ciężarowym Mercedes-Benz eActros, produkowanym seryjnie od października 2021 r.

eEconic oferuje również sprawdzone zalety konwencjonalnego Econica. Przykładowo nisko osadzona panoramiczna szyba kabiny "DirectVision" wraz z niskim usytuowaniem fotela umożliwia kierowcy bezpośredni kontakt wzrokowy z innymi uczestnikami ruchu drogowego i zapewnia mu bardzo dobrą orientację w ruchu drogowym. Powlekana i podgrzewana szyba przednia Thermocontrol zapobiega zaparowywaniu szyby wskutek działania czynników atmosferycznych, a tym samym zwiększa dobrą widoczność przestrzeni komunikacyjnej. Szyba ta ogranicza również nagrzewanie się wnętrza pod wpływem promieniowania słonecznego.
Zaletą ergonomiczną jest płaska podłoga kabiny kierowcy, ułatwiająca przechodzenie przez kabinę, co okazuje się szczególnie wygodne, gdy kierowca chce wysiąść po stronie przeciwnej do ruchu drogowego przez składane drzwi po stronie pasażera. Istotnym ulepszeniem w stosunku do konwencjonalnego Econica jest również nowoczesny i intuicyjny Multimedia Cockpit. Wyposażenie standardowe eEconica obejmuje asystenta martwego pola S1R oraz asystenta hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji.

eEconic testowany przez FES jest wyposażony w zabudowę z napędzanym elektrycznie tylnym mechanizmem załadowczym firmy FAUN. Zabudowa FAUN VARIOPRESS ma pojemność 22 m3. Zabudowa VARIOPRESS odznacza się bardzo wysoką funkcjonalnością, jest uniwersalna w zastosowaniu oraz stanowi innowacyjne rozwiązanie służące do utylizacji różnego rodzaju surowców wtórnych i odpadów.

Przeczytaj też:
Gdzie MAN wybuduje fabrykę baterii? 

MAN Truck & Bus od początku 2025 r. będzie produkować baterie do pojazdów ciężarowych i autobusów. W tym celu w najbliższych pięciu latach firma zainwestuje ponad 100 milionów euro w posiadający najdłuższą tradycję zakład, w Norymberdze, produkujący dotąd silniki spalinowe.

eActros LongHaul - jesienią premiera

Elektryczny samochód ciężarowy eActros LongHaul, przeznaczony do transportu dalekobieżnego, będzie atrakcją targową Mercedes-Benz Trucks na tegorocznych wrześniowych targach IAA w Hanowerze.

Volvo Trucks inwestuje w napęd wodorowy

Volvo Trucks rozpoczęło testy pojazdów wykorzystujących wodór, jako technologię do napędu. Jest to możliwe dzięki ogniwom paliwowym zasilanym wodorem.

Pierwszy DAF CF Electric we flocie dużego przewoźnika

Wiodący węgierski dostawca usług logistycznych Waberer's wybrał firmę DAF Trucks na dostawę swojego pierwszego w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu dystrybucyjnego.

Driving Experience - poznajemy eActrosa

Podczas organizowanej przez siebie imprezy Driving Experience w Wörth am Rhein Mercedes-Benz Trucks umożliwił międzynarodowym dziennikarzom bliższe zapoznanie się z elektrycznym eActrosem porównując jego eksploatację do Actrosa L.

Zelektryfikowana zabudowa bramowa PALFINGER współpracująca z eActrosem i eWorX firmy ZF

Na tegorocznych targach IFAT, na stoisku Mercedes-Benz Trucks można zapoznać się z tym wielofunkcyjnym urządzeniem prezentowanym w eActrosie z zabudową bramową PS T 18 firmy PALFINGER.

Kto najszybciej przesiądzie się na samochody elektryczne?

Dużo mówi się o samochodach elektrycznych, a tak na prawdę kogo stać na ich zakup? Okazuje się, że są kraje, gdzie pojazdy elektryczne rozpowszechnią się już niedługo. Są jednak kraje, w których elektromobilność długo pozostanie jeszcze teorią.

Elektryczny długodystansowy lew na rynku już za dwa lata

Celem MAN Truck & Bus jest nie tylko wyprodukowanie elektrycznej ciężarówki, ale zapewnienie możliwości ładowania w systemie najwyższych mocy (megavatt charging system – MCS).

Gaz czy biogaz?

Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.

Wyszukiwarka

Informacje