eEconic

Mercedes-Benz eEconic przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla dlatego sprawdzi się eksploatacji w gospodarce komunalnej.

 

Firma FES z Frankfurtu nad Menem właśnie rozpoczyna eksploatację przedseryjnej elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz Special Trucks w systemie komunalnej zbiórki odpadów.

Dopuszczalna masa całkowita eEconica wynosi 27 ton. Podobnie jak w eActrosie, przeznaczonym do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, jego technicznym sercem jest jednostka napędowa – oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Akumulatory eEconica składają się z trzech pakietów akumulatorowych, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh1 i pojemności użytkowej ok. 97 kWh2 . Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW.

eEconic wyróżnia się cichą jazdą, a prowadzi się go przyjemnie i spokojnie. W eksploatacji miejskiej we wczesnych godzinach porannych zaletą eEconica jest przede wszystkim niższy poziom emisji hałasu. Przy przewidującym stylu jazdy dochodzi możliwość odzyskiwania energii elektrycznej poprzez rekuperację – to ogromna korzyść, zwłaszcza wobec konieczności częstego zatrzymywania się podczas zbiórki odpadów. Po całodziennej jeździe akumulatory elektrycznego samochodu ciężarowego można ładować w bazie klienta, z mocą do 160 kW. Pod względem architektury pojazdu eEconic korzysta z zalet globalnej strategii platformowej Daimler Truck; układ napędowy tej niskopodłogowej ciężarówki bazuje konstrukcyjnie na samochodzie ciężarowym Mercedes-Benz eActros, produkowanym seryjnie od października 2021 r.

eEconic oferuje również sprawdzone zalety konwencjonalnego Econica. Przykładowo nisko osadzona panoramiczna szyba kabiny "DirectVision" wraz z niskim usytuowaniem fotela umożliwia kierowcy bezpośredni kontakt wzrokowy z innymi uczestnikami ruchu drogowego i zapewnia mu bardzo dobrą orientację w ruchu drogowym. Powlekana i podgrzewana szyba przednia Thermocontrol zapobiega zaparowywaniu szyby wskutek działania czynników atmosferycznych, a tym samym zwiększa dobrą widoczność przestrzeni komunikacyjnej. Szyba ta ogranicza również nagrzewanie się wnętrza pod wpływem promieniowania słonecznego.
Zaletą ergonomiczną jest płaska podłoga kabiny kierowcy, ułatwiająca przechodzenie przez kabinę, co okazuje się szczególnie wygodne, gdy kierowca chce wysiąść po stronie przeciwnej do ruchu drogowego przez składane drzwi po stronie pasażera. Istotnym ulepszeniem w stosunku do konwencjonalnego Econica jest również nowoczesny i intuicyjny Multimedia Cockpit. Wyposażenie standardowe eEconica obejmuje asystenta martwego pola S1R oraz asystenta hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji.

eEconic testowany przez FES jest wyposażony w zabudowę z napędzanym elektrycznie tylnym mechanizmem załadowczym firmy FAUN. Zabudowa FAUN VARIOPRESS ma pojemność 22 m3. Zabudowa VARIOPRESS odznacza się bardzo wysoką funkcjonalnością, jest uniwersalna w zastosowaniu oraz stanowi innowacyjne rozwiązanie służące do utylizacji różnego rodzaju surowców wtórnych i odpadów.

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.