Vlaskamp MAN

Elektryczny długodystansowy lew na rynku już za dwa lata

Celem MAN Truck & Bus jest nie tylko wyprodukowanie elektrycznej ciężarówki, ale zapewnienie możliwości ładowania w systemie najwyższych mocy (megavatt charging system – MCS).

 

ABB E-mobility, wiodący dostawca rozwiązań w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych, planuje w ciągu najbliższych trzech lat wprowadzić na rynek technologię ładowania w systemie najwyższych mocy. W ten sposób MAN Truck & Bus i ABB E-mobility otwierają kolejny etap rozwoju elektromobilności - możliwość jej zastosowania w dalekobieżnych pojazdach ciężarowych.

Opowiadając się zdecydowanie za elektromobilnością, oba przedsiębiorstwa wysyłają w ten sposób jasny sygnał, że przemysł jest już do tego przygotowany. Kolejny ruch należy do decydentów politycznych, gdyż to oni muszą zapewnić odpowiednie warunki ramowe dla bezemisyjnego drogowego transportu towarowego.

Alexander Vlaskamp, prezes zarządu w MAN Truck & Bus:
- Przyspieszenie rozbudowy infrastruktury ładowania jest jedyną możliwością doprowadzenia do przełomu w transporcie i osiągnięcia celów klimatycznych.


W celu zapewnienia niezbędnego dla transportu dalekobieżnego dobowego zasięgu w przedziale 600 – 800 kilometrów nowy elektryczny pojazd ciężarowy MAN, który pojawi się na rynku w 2024 r., będzie już technicznie przystosowany do ładowania w standardzie najwyższych mocy. ABB E-mobility, jako wiodący na świecie dostawca rozwiązań w zakresie ładowania, planuje szybkie wprowadzenie tego systemu na rynek.

Dla przedziału najwyższych mocy konieczna jest nowa technologia o mocy przekraczającej 1000 wolt. Przy takiej mocy i przewidywanym trybie użytkowania kluczowe znaczenie ma zapewnienie bezpieczeństwa elektrycznego i niezawodności systemów.

Ponad 20 partnerów z kręgów przemysłowych i naukowych, wśród nich MAN Truck & Bus i ABB, uczestniczy w projekcie mającym na celu stworzenie systemu ładowania pojazdów w standardzie najwyższych mocy (HoLa). Wzdłuż federalnej autostrady A2 w czterech punktach powstają po dwa stanowiska ładowania w standardzie najwyższych mocy MCS (Megawatt Charging System). W przyszłości projekt ten ma stanowić bazę do rozbudowy tej sieci na całym obszarze.

Przeczytaj też:
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Samochody elektryczne i inne paliwa alternatywne W 2023r zarejestrowano niemal 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami dla wszystkich kategorii rynku, co oznacza wzrost o 34%.