Elektryczny długodystansowy lew na rynku już za dwa lata

Vlaskamp MAN

Celem MAN Truck & Bus jest nie tylko wyprodukowanie elektrycznej ciężarówki, ale zapewnienie możliwości ładowania w systemie najwyższych mocy (megavatt charging system – MCS).

 

ABB E-mobility, wiodący dostawca rozwiązań w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych, planuje w ciągu najbliższych trzech lat wprowadzić na rynek technologię ładowania w systemie najwyższych mocy. W ten sposób MAN Truck & Bus i ABB E-mobility otwierają kolejny etap rozwoju elektromobilności - możliwość jej zastosowania w dalekobieżnych pojazdach ciężarowych.

Opowiadając się zdecydowanie za elektromobilnością, oba przedsiębiorstwa wysyłają w ten sposób jasny sygnał, że przemysł jest już do tego przygotowany. Kolejny ruch należy do decydentów politycznych, gdyż to oni muszą zapewnić odpowiednie warunki ramowe dla bezemisyjnego drogowego transportu towarowego.

Alexander Vlaskamp, prezes zarządu w MAN Truck & Bus:
- Przyspieszenie rozbudowy infrastruktury ładowania jest jedyną możliwością doprowadzenia do przełomu w transporcie i osiągnięcia celów klimatycznych.


W celu zapewnienia niezbędnego dla transportu dalekobieżnego dobowego zasięgu w przedziale 600 – 800 kilometrów nowy elektryczny pojazd ciężarowy MAN, który pojawi się na rynku w 2024 r., będzie już technicznie przystosowany do ładowania w standardzie najwyższych mocy. ABB E-mobility, jako wiodący na świecie dostawca rozwiązań w zakresie ładowania, planuje szybkie wprowadzenie tego systemu na rynek.

Dla przedziału najwyższych mocy konieczna jest nowa technologia o mocy przekraczającej 1000 wolt. Przy takiej mocy i przewidywanym trybie użytkowania kluczowe znaczenie ma zapewnienie bezpieczeństwa elektrycznego i niezawodności systemów.

Ponad 20 partnerów z kręgów przemysłowych i naukowych, wśród nich MAN Truck & Bus i ABB, uczestniczy w projekcie mającym na celu stworzenie systemu ładowania pojazdów w standardzie najwyższych mocy (HoLa). Wzdłuż federalnej autostrady A2 w czterech punktach powstają po dwa stanowiska ładowania w standardzie najwyższych mocy MCS (Megawatt Charging System). W przyszłości projekt ten ma stanowić bazę do rozbudowy tej sieci na całym obszarze.

Przeczytaj też:
Gdzie MAN wybuduje fabrykę baterii? 

MAN Truck & Bus od początku 2025 r. będzie produkować baterie do pojazdów ciężarowych i autobusów. W tym celu w najbliższych pięciu latach firma zainwestuje ponad 100 milionów euro w posiadający najdłuższą tradycję zakład, w Norymberdze, produkujący dotąd silniki spalinowe.

eActros LongHaul - jesienią premiera

Elektryczny samochód ciężarowy eActros LongHaul, przeznaczony do transportu dalekobieżnego, będzie atrakcją targową Mercedes-Benz Trucks na tegorocznych wrześniowych targach IAA w Hanowerze.

Volvo Trucks inwestuje w napęd wodorowy

Volvo Trucks rozpoczęło testy pojazdów wykorzystujących wodór, jako technologię do napędu. Jest to możliwe dzięki ogniwom paliwowym zasilanym wodorem.

Pierwszy DAF CF Electric we flocie dużego przewoźnika

Wiodący węgierski dostawca usług logistycznych Waberer's wybrał firmę DAF Trucks na dostawę swojego pierwszego w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu dystrybucyjnego.

Driving Experience - poznajemy eActrosa

Podczas organizowanej przez siebie imprezy Driving Experience w Wörth am Rhein Mercedes-Benz Trucks umożliwił międzynarodowym dziennikarzom bliższe zapoznanie się z elektrycznym eActrosem porównując jego eksploatację do Actrosa L.

Zelektryfikowana zabudowa bramowa PALFINGER współpracująca z eActrosem i eWorX firmy ZF

Na tegorocznych targach IFAT, na stoisku Mercedes-Benz Trucks można zapoznać się z tym wielofunkcyjnym urządzeniem prezentowanym w eActrosie z zabudową bramową PS T 18 firmy PALFINGER.

Kto najszybciej przesiądzie się na samochody elektryczne?

Dużo mówi się o samochodach elektrycznych, a tak na prawdę kogo stać na ich zakup? Okazuje się, że są kraje, gdzie pojazdy elektryczne rozpowszechnią się już niedługo. Są jednak kraje, w których elektromobilność długo pozostanie jeszcze teorią.

Mercedes-Benz eEconic przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla dlatego sprawdzi się eksploatacji w gospodarce komunalnej.

Gaz czy biogaz?

Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.

Wyszukiwarka

Informacje