Don Trucking IVECO

IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking

Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.


W ramach wymiany floty z ciągników napędzanych olejem napędowym na przyjazny dla środowiska tabor zasilany skroplonym gazem ziemnym (LNG), bydgoska firma Don Trucking odebrała 20 ciągników IVECO S-WAY LNG z 40 sztuk zamówionych na rok 2021. Uroczystość przekazania pojazdów odbyła się 20 sierpnia br. w siedzibie dealera IVECO GIBAS SERVICE CENTER w Pile.

Do końca tego roku flotę Don Trucking wzmocni kolejne 20 takich samych ciągników IVECO S-WAY LNG. Przypomnijmy, że pod koniec 2018 roku Don Trucking, jako pierwszy klient w Polsce, odebrał 20 ciągników IVECO Stralis NP, rozpoczynając tym samym proces całkowitej wymiany floty z ciężarówek z silnikami na olej napędowy na pojazdy, które mogą być zasilane zarówno LNG jak i Bio-LNG. Oznacza to, że już wkrótce firma ta będzie dysponować 60 niskoemisyjnymi ciągnikami marki IVECO.

Proekologiczne działania firmy Don Trucking związane z wymianą floty na pojazdy przyjazne dla środowiska, są elementem szerszej strategii mającej na celu ochronę lasów w całej Europie realizowanej przez Don Trucking we współpracy z firmą Ecobal, zapewniającą swoim klientom profesjonalną opiekę i wiedzę w zakresie kompensacji emisji dwutlenku węgla.

Don de Jong, założyciel Don Trucking:
- Odebrana dziś partia 20 ciągników IVECO zasilanych LNG stanowi kolejny krok na drodze do realizacji transformacji energetycznej naszej firmy. Naszym celem jest stać się pierwszą w Europie firmą transportową neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, dlatego też konsekwentnie przechodzimy z ciągników wyposażonych w tradycyjne silniki diesla na ekologiczne pojazdy które mogą być zasilane LNG oraz Bio-LNG. Chcemy być nie tylko pionierem w tym zakresie, ale także kreować kierunek rozwoju dla innych firm działających w branży logistycznej. Przejście na paliwo gazowe jest korzystne nie tylko dla środowiska, ale także pozwala na znaczące obniżenie kosztów prowadzenia działalności naszej firmy. Nasz proces całkowitego przejścia na pojazdy przyjazne środowisku chcemy zakończyć już w 2025 roku.

 

Daniel Wolszczak, Dyrektor Generalny IVECO Poland:
- Strategia ekologiczna Don Trucking jest zgodna z wartościami IVECO w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, tym bardziej jesteśmy dumni, że firma wybrała nasze rozwiązanie oparte na technologii LNG do realizacji ambitnych celów prośrodowiskowych oraz biznesowych. Wspólnie dbamy o świat dla przyszłych pokoleń.

 

IVECO S-WAY LNG to ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe skonstruowane jako pojazdy zasilane wyłącznie gazem ziemnym, zaprojektowane do eksploatacji szosowej głównie w ruchu długodystansowym. Dysponując mocą 460 KM i zasięgiem do 1600 km (LNG), oferuje najlepsze w swojej klasie osiągi w transporcie dalekobieżnym, najniższe zużycie paliwa w historii modelu oraz najdłuższe okresy międzyprzeglądowe. Pojazd ten jest w stanie osiągnąć do 15% niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) nawet o 95% przy zasilaniu biometanem w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny zgodny z aktualną normą emisji Euro VI/C. Bezobsługowy układ oczyszczania spalin nie wymaga stosowania AdBlue ani filtra cząstek stałych (DPF). Ponadto silnik napędzany gazem ziemnym charakteryzuje się cichą pracą (nawet do - 71dB – w przypadku pojazdów zgodnych z certyfikatem Piek Quiet Truck).

Pojazdy zakupione przez firmę Don Trucking objęte są 5-letnim kontraktem serwisowym 3XL Life.

Don Trucking jest polską firmą transportową z wieloletnim doświadczeniem, o niderlandzkich korzeniach, której misją jest dostarczanie klientom siły roboczej i samochodów ciężarowych z uwzględnieniem efektywności przy wykorzystaniu zaawansowanych systemów i technologii planowania tras. Swoją działalność rozpoczęła w 2010 roku z 75 pracownikami i 52 ciężarówkami. Obecnie jej flota liczy ponad 130 ciągników i stale się powiększa. Zatrudnia ponad 200 kierowców oraz 30 pracowników biurowych. Głównym polem działania Don Trucking jest transport kontenerowy oraz ładunków ADR realizowany głównie na terenie Niderlandów, Belgii, Francji oraz Niemiec.

 

 

 

 

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.