Popularność napędów gazowych CNG/LNG stale rośnie

IVECO_CNG

W pierwszej połowie 2021 roku PGNiG Obrót Detaliczny zanotowało 150-proc. wzrost sprzedaży skroplonego gazu ziemnego (LNG) w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2020.

 

Pomimo dość sporego wzrostu cen gazu ziemnego, do dobrego wyniku, przyczyniła się między innymi rosnąca popularność tego ekologicznego i uniwersalnego paliwa w przemyśle oraz transporcie.

Arkadiusz Sekściński, Wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju PGNiG SA.:
– Terminal LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu, nasze zakłady w Odolanowie i Grodzisku Wielkopolskim oraz stacja przeładunkowa LNG w Kłajpedzie gwarantują nam szeroki dostęp do skroplonego gazu ziemnego. Cieszymy się, że dzięki skutecznym działaniom spółki z naszej Grupy Kapitałowej to paliwo jest coraz chętniej wybierane przez odbiorców w całym kraju.

 

Dobre wyniki PGNiG Obrót Detaliczny są związane między innymi z realizacją dużych kontraktów sprzedaży LNG z ubiegłego roku, takich jak umowa na dostawy 19 tysięcy ton skroplonego gazu ziemnego do zakładu produkcyjnego LG pod Wrocławiem.

Henryk Mucha, Prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny:
– Dobre wyniki sprzedaży LNG z pewnością nas cieszą, ale stawiamy sobie ambitne cele w tym obszarze i wierzymy w bardzo duży potencjał rynkowy tego segmentu. O tym, że takie podejście jest słuszne świadczy fakt, że w lipcu tego roku podpisaliśmy największą w historii umowę sprzedaży LNG z polską firmą, której zapewnimy 30 tysięcy ton skroplonego gazu ziemnego.

 

Skroplony gaz ziemny jest również coraz chętniej wybierany przez przewoźników, zarządzających flotami pojazdów ciężarowych. Wynika to między innymi z konkretnych korzyści ekologicznych i ekonomicznych.

Marcin Szczudło, Wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny, odpowiedzialny za obszar CNG/LNG w spółce:
– Obserwujemy zwiększone zainteresowanie paliwem LNG wśród firm transportowych, które upatrują w skroplonym gazie ziemnym szansę na zmniejszenie szkodliwych emisji i ograniczenie kosztów użytkowania floty. Spodziewamy się, że wraz z rozwojem sieci stacji tankowania paliw gazowych w Polsce zapotrzebowanie na LNG będzie dynamicznie rosło.

 

Transport drogowy w oparciu o napęd gazowy może być obecnie realizowany dzięki pojazdom ciężarowym takich firm jak: IVECO, Renault Trucks, Scania oraz Volvo Trucks. Nie zapominajmy jednak, że dużą część odbiorców gazu ziemnego stanowi również ekologiczny transport zbiorowy dzięki autobusom miejskim: MAN Lion's City G CNG, Solaris Urbino CNG, a także Mercedes Citaro NGT. 

W Polsce mamy obecnie 11 publicznych stacji do tankowania gazem ziemnym oraz cztery wewnętrzne.

 

Przeczytaj też:
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG

Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.

IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.

Test Volvo FE Electric, są już pierwsze wyniki

Elektromobilność na rynku samochodów ciężarowych to temat, który dopiero rodzi się na polskich i europejskich drogach.

Volta Trucks uruchomi produkcję ciężarówek w Austrii

Volta Trucks właśnie ujawniło, że jej ciężarówki Volta Zero przeznaczone do dostaw miejskich będą produkowane w Austrii przez firmę Steyr Automotive, dawniej zakład MAN Truck and Bus Austria.

MAN TGX z homologacją B100

MAN Truck & Bus France i producent biopaliw Saipol połączyli siły w celu przystosowania samochodu ciężarowego na biopaliwo.

Elektryczna ciężarówka trafiła do Księgi Rekordów Świata Guinessa

Aby trafić do Księgi Rekordów Guinessa elektryczna ciężarówka firmy DPD Switzerland musiała pokonać łącznie 392 okrążenia bez ładowania.

Elektryczny MAN Lion's City na Kongresie Młodego Samorządu w Dusznikach Zdrój IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking

Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.

Trwa boom na LNG - najnowsze dane rejestracji

Kiedy Komisja Europejska debatuje nad nowymi normami emisji spalin, większość producentów samochodów osobowych zapowiedziało całkowitą elektryfikację. Z kolei w branży transportowej trwają znaczne wzrosty w rejestracjach pojazdów zasilanych LNG.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL