Renault tworzy sieć Pro+
Pod koniec 2009 r. Renault rozpoczęło budowę sieci Pro+ przeznaczonej do obsługi firm, w maju 2010 r . w Le Mans we Francji zainaugurowano dwusetne centrum tej sieci. Docelowo na koniec 2012 r., będzie ona liczyła blisko 400 punktów rozsianych po całym świecie.
Punkty Renault Pro+ realizujące koncepcję one stop shop - wszystko w jednym miejscu, oferują firmom kompleskowe i efektywne rozwiązania w zakresie sprzedaży samochodów nowych i używanych, jak również finansowania oraz obsługi posprzedażnej. Sieć Pro+ posiada jednolite standardy działania i spełnia precyzyjne wymagania w zakresie poziomu obsługi, wśród których najważniejsze są: profesjonalny zespół pracowników działu sprzedaży i serwisu, specjalizujących się w obsłudze firm i samochodów dostawczych, których kompetencje handlowe i techniczne są stale podnoszone dzięki programom specjalistycznych szkoleń; pełna ekspozycja gamy samochodów Renault dla firm, obejmująca samochody osobowe, dostawcze, ale też pojazdy modyfikowane; dostępność usług poprzez zgrupowanie w jednym miejscu całości usług związanych z użytkowaniem samochodu do celów zawodowych; szybka i sprawna obsługa dzięki elastycznej organizacji serwisu, wyposażeniu i narzędziom właściwie dostosowanym do pojazdów o masie całkowitej sięgającej 7 ton, co pozwala na szybkie przyjęcie samochodu klienta na stanowisko warsztatowe i wykonanie naprawy w krótkim, wcześniej zapowiedzianym i dotrzymanym terminie; dbałość o rentowność działalności prowadzonej przez klienta poprzez spełnienie jego specyficznych oczekiwań związanych z jego branżą działalności. W razie unieruchomienia samochodu, sieć Pro+ oferuje zastępcze rozwiązania, łącznie z możliwością udostępnienia samochodu zastępczego tej samej kategorii.
W większości krajów Renault utworzyło strukturę zwaną Krajowym Centrum Renault Pro+ (CNR Pro+). Jej zadaniem jest zapewnienie pomocy technicznej i handlowej dla lokalnej sieci partnerów, a w szczególnych przypadkach także dla klientów końcowych. Rolą tej komórki jest również organizowanie i współpraca z grupą producentów nadwozi i zabudów autoryzowanych przez Renault do wykonywania modyfikacji pojazdów (samochody z zabudową izotermiczną, wywrotki, kontenery itp.). Obecnie w Polsce jest piętnastu koncesjonerow Pro+ oraz ich dwie filie. Otwarcie setnego punktu Renault Pro+, które odbyło się jesienią 2010 r., miało miejsce w Kielcach, a punktem tym była firma Tandem. Dzięki sieci Pro+ i jej kompetencjom miedzy innymi w zakresie ofert zabudowy samochodów, Renault stało się liderem w segmencie zabudów i modyfikowanych samochodów użytkowych na rynku polskim.
Źródło: Renault Polska