Zakład MAN Bus w Starachowice rozpoczął seryjną produkcję autobusów elektrycznych

Zakład MAN Bus w Starachowice rozpoczął seryjną produkcję autobusów elektrycznych

W dniu 1 października br. w Starachowicach, gdzie mieści się jeden z zakładów produkcyjnych koncernu MAN Truck & Bus, ruszyła produkcja autobusów elektrycznych.

 

Pierwsze, próbne egzemplarze - 15 sztuk jeżdżą już po drogach całej Europy. Pod koniec 2019 r. firma MAN Truck & Bus dostarczyła do Hamburga dwa pierwsze autobusy miejskie MAN Lion’s City E z napędem elektrycznym. Od tego momentu minęło zaledwie kilka miesięcy, a autobus elektryczny jeździ już w wielu krajach Europy.

Całkowicie elektryczny autobus miejski MAN Lion’s City E uzupełnia portfolio nowe generacji autobusów miejskich MAN o wariant bezemisyjny. Od kilku tygodni autobus MAN Lion’s City E w wersji 12-metrowej jeździ także po ulicach Monachium. Na obsługiwanej przez MVG linii muzealnej nr 100 przewozi pasażerów na trasie między dworcem głównym a dworcem wschodnim. Podobnie jak HOCHBAHN i VHH w Hamburgu, także operator monachijskiej firmy transportowej Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) zwraca w ramach praktycznych testów szczególną uwagę na kwestię zasięgu. Poza Hamburgiem i Monachium kolejny autobus elektryczny MAN Lion’s City E rozpocznie wkrótce testy w Wolfsburgu.

W hiszpańskim mieście Badajoz autobus MAN Lion's City E 12 zrobił prawdziwą furorę. Niedawno krążył po ulicach tego uniwersyteckiego miasta, zachwycając efektami testów. - Wyniki testów dają powód do zadowolenia zarówno nam, jak i operatorowi”, mówi Manuel Fraile, Head of Sales Bus w spółce MAN Truck & Bus Iberia. W temperaturze powyżej 35 stopni Lion's City E przetrwał całą 16-godzinną zmianę, pokonując trasę o długości 284 km. „Na koniec dnia autobus był jeszcze wystarczająco naładowany. Oznacza to, że nasz autobus elektryczny może być eksploatowany na trasach, które dotąd wydawały się niemożliwe do obsługi przez pojazdy elektryczne - podsumowuje Manuel Fraile, szef sprzedaży autobusów w firmie MAN Truck & Bus Iberia.

W połowie maja elektryczny autobus MAN przez cztery dni prezentował swój potencjał w Linzu. Zakłady komunikacyjne LINZ AG LINIEN były pierwszym w Austrii operatorem transportowym, który testował ten pojazd, wyciskając z niego siódme poty. MAN Lion’s City E poruszał się w Linzu zarówno w centrum miasta, jak i po ulicach o stromym nachyleniu. - Wysłaliśmy autobus elektryczny na wymagającą trasę testową, aby sprawdzić, jak radzi sobie z pokonywaniem wzniesień, jakie ma przyspieszenie, jaki oferuje komfort i oczywiście jaki jest jego zasięg. Wszyscy uczestnicy pierwszego w Linzu testu autobusu Lion‘s City E są pod wrażeniem jego możliwości. Pojazd potwierdził swoje zalety i brawurowo sprostał wyzwaniom testu - mówi Lars Heydecke, kierownik działu Sales & Product Bus w spółce MAN Truck & Bus Vertrieb Österreich GesmbH.
W ramach organizowanego przez MAN eBus-Roadshow autobus Lion’s City E przez trzy tygodnie jeździł po Szwajcarii, budząc powszechne zainteresowanie. Pierwszym przystankiem na trasie w dniu 16 czerwca 2020 były zakłady komunikacyjne Verkehrsbetriebe St. Gallen (VBSG). Liczni przedstawiciele zakładów komunikacyjnych i miasta skorzystali z okazji poznania na żywo autobusu elektrycznego, podobnie jak w przypadku pozostałych postojów.

- Jest nam bardzo miło, że autobus elektryczny Lion’s City E spotyka się z tak dobrym przyjęciem ekspertów na całym świecie. W szczególności cieszymy się jednak, że już teraz pierwsi klienci obdarzyli nas zaufaniem i cenią naszą kompetencję w dziedzinie eMobility - Rudi Kuchta, Head Business Unit Bus w firmie MAN Truck & Bus.

Przeczytaj też:
MAN i NEOPLAN w konfiguratorze online

Bus Designer to nazwa nowego konfiguratora internetowego stworzonego przez firmę MAN Truck & Bus.

 

Scania rozpoczęła prace nad naczepą z panelami słonecznymi do zasilania hybrydy typu plug-in

Naczepy jeżdżą z panelami słonecznymi.

 

Hyundai dostarczył dziś pierwsze siedem ciężarówek wodorowych do Europy

Hyundai XCIENT Fuel Cell to pierwszy na świecie produkowany seryjnie pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi.

 

Litwini chcą zacząć budować elektryczne minibusy na podwoziu Sprintera i MAN TGE

Litewskie firmy Altas Auto i Elinta Motors rozpoczęły współpracę w zakresie seryjnej budowy elektrycznych minibusów.

 

Od nowego roku seryjny Mercedes-Benz eActros i Econic

Jedną z zaprezentowanych nowości jest przedseryjny prototyp eActrosa z elektrycznym napędem akumulatorowym, przeznaczonego do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

 

Pierwsza elektryczna śmieciarka Renault Trucks już w pracy

Renault Trucks wydało klientowi w 100% elektryczny pojazd przeznaczony do zbiórki odpadów.

 

Samochody ciężarowe na gaz, biogaz i ogniwa paliwowe - Volvo Trucks prezentuje swoje rozwiązania

Przewoźnicy są coraz bardziej zainteresowani redukcją kosztów poprzez stosowanie skroplonego gazu jako alternatywnego paliwa, ale nie tylko...

 

Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Mercedes-Benz eActros LongHaul - długodystansowy elektryk już w niedalekiej przyszłości

Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL