Litwini chcą zacząć budować elektryczne minibusy na podwoziu Sprintera i MAN TGE
Litewskie firmy Altas Auto i Elinta Motors rozpoczęły współpracę w zakresie seryjnej budowy elektrycznych minibusów.
Produkcja ma ruszyć od 2021 roku. Już na początku przyszłego roku ma być oferowany elektryczny niskopodłogowy autobus miejski na 20 miejsc oraz elektryczny autobus szkolny na 16 do 22 miejsc. Podstawą obu minibusów są platformy podwozia Mercedes-Benz Sprinter i MAN TGE. Elinta Motors jest znana z konwersji pojazdów osobowych oraz modelu IVECO Daily. Atlas Auto specjalizuje się w zabudowach minibusów podwozi wszystkich marek.
W modelach minibusów mają zostać zamontowane silniki elektryczne, akumulatory i układy sterowania firmy Elinta Motors, za konstrukcję i wnętrze odpowiada Altas Auto. Mowa o silniku elektrycznym o mocy 150 kW i pojemności akumulatora 115 kWh. Oznacza to, że zasięg powinien wynosić do 200 kilometrów, co powinno wystarczyć na cały dzień (jazdy w mieście) korzystania z pojazdu, nawet z ogrzewaną lub chłodzoną kabiną. Ładowanie odbywa się za pomocą CCS o mocy do 50 kW.
Według Laurynasa Jokužisa, dyrektora zarządzającego Elinta Motors produkcja ma wynieść 300 elektrycznych układów napędowych rocznie.