Ciężarówki ogniwa paliwowe

Amerykańska firma planuje zbudować 140-tonowy pociąg drogowy

Start-up Hyzon Motors chce zrewolucjonizować elektromobilność. Firma chce opracować gigantyczną wodorową ciężarówkę o długości 50 metrów i wadze 140 ton.

 

Firma Hyzon Motors na co dzień nie produkuje ciężarówek, jednak chce przyczynić się do rozwoju nowych technologii. Dużo się ostatnio mówi o wprowadzeniu na rynek ciężarówek i autobusów zasilanych ogniwami paliwowymi.

Najbardziej ekscytującym projektem jest pociąg drogowy o łącznej masie 140 ton. Jest to ciągnik z trzema lub więcej przyczepami. Te tak zwane długie pojazdy kombinowane są używane głównie w Ameryce Północnej i Australii. Służą do zaopatrywania odległych obszarów i przepisowo mogą osiągnąć długość ponad 50 metrów. Na zamkniętych drogach takie zespoły mają nawet długość do 100 metrów.

Aby móc przewozić ogromny ładunek na duże odległości, pociąg drogowy Hyzon musi być wyposażony w ogniwa paliwowe o mocy 370 kilowatów. Według własnych oświadczeń Hyzon chce być pierwszym amerykańskim producentem na świecie, który stosuje moduły ogniw paliwowych o mocy ponad 100 kilowatów. Produkcja pociągów drogowych rozpocznie się w kwietniu 2021 r., a pierwsze modele zostaną dostarczone do Australii.

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.