Austriacka firma New Mobility Enterprise zaprezentowała akumulatorowo-elektrycznego transportera
Samochód dostawczy NME będzie dostępny w Austrii już od lipca po konkurencyjnych cenach - zapewnia producent.
Dzięki 5 m3 przestrzeni ładunkowej, ładowności 950 kg i 180 kilometrom "użytecznego zasięgu", New Mobility Enterprise chce przekonać klientów do swojego modelu. Przekonywać ma również cena. NME Cargo wraz z kontraktem serwisowym i premią (rządową) za elektromobilność w Austrii powinien finalnie kosztować 21 500 euro netto. Alternatywnie miesięczna stawka leasingu wynosi 199 euro. Premia za elektromobilność wynosi obecnie w Austrii 5000 euro.
NME nie jest opracowaniem wewnętrznym New Mobility Enterprise, ale modelem z Chin. NME jest uderzająco podobny do Huazhong WH-Em13.
Założyciel NME, Maximilian Mader, potwierdza, że jest to pojazd produkowany przez Dongfeng Automobile (DAFC) - New Mobility Enterprise jest generalnym importerem w Europie.
Furgonetka ma akumulator LFP firmy CATL, pojemność akumulatora wynosi 41,8 kWh. Silnik elektryczny napędzający tylne koła ma moc 60 kW. W chińskim standardzie zasięg wynosi 255 kilometrów, ale europejski importer woli ostrożnie mówić 180 kilometrach.
Ładowanie odbywa się za pomocą wtyczki typu 2 o mocy do 6,6 kW. Masa własna furgonetki to 1,6 tony - przy długości pojazdu 4,49 metra, szerokości 1,68 metra i wysokości 1,90 metra.
Po wprowadzeniu na rynek w Austrii planowana jest również sprzedaż w innych krajach.