Elektryczny ciężarowy autotransporter o zasięgu około 500 km

Autotransporter elektryczny

Szwajcarska grupa Designwerk dostarczyła swój pierwszy w pełni elektryczny transporter samochodów.

 

Według firmy, pojazd Carporter 26E marki Futuricum jest pierwszym na świecie w pełni elektrycznym transporterem samochodów. Codziennie powinien pokonywać odległości około 450 kilometrów po szwajcarskich drogach.

Carporter 26E ma moc 500 kW, jednak komunikat prasowy nie podaje zasięgu pojazdu. Przewiduje się, że będzie on wynosił około 500 kilometrów z pełnym obciążeniem.

Naczepa pochodzi od firmy Kässbohrer i waży 4,9 t. Zestaw o długości 19,75 metra ma DMC 42 t (na dodatkowe dwie tony DMC, firma zezwolenie wydane przez Szwajcarski Federalny Urząd Dróg (FEDRO). Masa całkowita transportera to 26 ton. Zestaw może przewieźć osiem samochodów.

Jako podstawę Futuricum wykorzystało podwozie od Volvo, a dokładniej: od Volvo FM. Designwerk i Volvo Group współpracują ze sobą od kilku lat, wiele pojazdów Futuricum bazuje na podwoziach Volvo. Pod koniec grudnia 2020 r. obaj partnerzy zapowiedzieli, że rozszerzą współpracę również na Niemcy. W kwietniu ubiegłego roku Volvo Group przejęło 60 procent Designwerk Group, przy czym Designwerk nadal działa jako niezależna firma.

Oprócz napędu, naczepa Carporter 26E jest również obsługiwana całkowicie elektrycznie. Cały zestaw wyposażony jest w cztery modułowe zestawy akumulatorów o łącznej pojemności 900 kilowatogodzin. Zasobniki energii to: dwa pakiety, każdy o mocy 225 kWh, znajdują się między osiami, a dwa kolejne, również o mocy 225 kWh każdy, są umieszczone za kabiną kierowcy. Designwerk podaje, że pojemność użytkowa wynosi 765 kWh. Baterie ważą 5440 kilogramów i pochodzą z własnej produkcji - fabryki należącej do marki Designwerk Products AG.

Autotransporter jest ładowany w nocy. Pojazd ma port ładowania CCS i może być ładowany prądem przemiennym o mocy 22 kW lub prądem stałym o mocy 350 kW. Dzięki prądowi stałemu o mocy 350 kW akumulator można naładować do 80 procent w ciągu 1,45 godz. Można w tym okresie naładować 612 kWh (czyli 80 procent 765 kWh użytkowej netto).

Przy okazji: nie tak dawno temu elektryczna ciężarówka firmy Futuricum ustanowiła imponujący rekord świata. Pojazd pokonał 1099 kilometrów w 23 godziny bez możliwości ładowania i tym samym został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa.

Przeczytaj też:
Elektryczny długodystansowy lew na rynku już za dwa lata

Celem MAN Truck & Bus jest nie tylko wyprodukowanie elektrycznej ciężarówki, ale zapewnienie możliwości ładowania w systemie najwyższych mocy (megavatt charging system – MCS).

Mercedes-Benz eEconic przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla dlatego sprawdzi się eksploatacji w gospodarce komunalnej.

Gaz czy biogaz?

Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.

44 elektryczne samochody ciężarowe Volvo Trucks

Pierwsze pojazdy zostały już zamówione - sześć przez DHL Parcel UK i dwie przez DHL Freight. Dzięki temu Grupa Deutsche Post DHL zaoszczędzi rocznie prawie prawie 225 000 litrów oleju napędowego.

Oficjalne rozpoczęcie sprzedaży ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo

Volvo Trucks otwiera system zamówień elektrycznych samochodów ciężarowych do 44 ton z serii Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX.

MAN eTGE w programie Mój elektryk

MAN Truck & Bus, jako jeden z pierwszych producentów samochodów dostawczych od początku roku 2022 oferuje kompleksową pomoc w uzyskaniu dopłat do zakupu samochodów w ramach programu "Mój elektryk".

Pierwszy elektryczny Volkswagen Transporter obchodzi jubileusz

Pięćdziesiąt lat temu, 20 kwietnia 1972 roku, na Targach Przemysłowych w Hanowerze zaprezentowano pierwszy samochód elektryczny Volkswagena oparty na dostawczym modelu T2.

Imponujący zasięg i możliwość konwersji starszych modeli

Taką ofertę przedstawiła firma E-Works Mobility, która specjalizuje się w przebudowie istniejących pojazdów na napędy elektryczne. Prezentowany e-transporter Heero bazuje na Mercedesie Sprinterze.

Maersk idzie w elektryczne ciężarówki

Volvo Trucks w Ameryce Północnej otrzymało zamówienie na 110 elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo VNR Electric od globalnej firmy logistycznej Maersk.

Wyszukiwarka

Informacje