
eEconic na testach w mroźnej Finlandii
Przed zbliżającym się rozpoczęciem produkcji seryjnej, przewidzianej na drugą połowę roku, elektryczny Mercedes-Benz eEconic sprawdza się w zimowym teście na kole podbiegunowym.
W lodowatych temperaturach do -25°C inżynierowie ds. rozwoju z Mercedes-Benz Special Trucks przetestowali e-ciężarówkę przeznaczoną do użytku komunalnego. Testy odbywają się w Rovaniemi w Finlandii. Inżynierowie sprawdzają między innymi zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego oraz powiązanych systemów w bardzo niskich temperaturach. Akumulatory pojazdu ładowano na różnych stacjach w celu sprawdzenia kompatybilności pojazdu ze stacjami ładowania.
Podczas testów programiści porównali również eEconic'a w takich warunkach, w jakich będzie on pracował w przyszłości u klientów - z wykorzystaniem symulowanych tras do zbierania odpadów. Pojazdy muszą niezawodnie funkcjonować nawet w niesprzyjających warunkach atmosferycznych i spełniać swoje zadania, zwłaszcza w wykorzystaniu komunalnym. Testy w Finlandii wykazały, że eEconic spełnia wszystkie wymagania. Emituje niski poziom hałasu jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. eEconic jest teraz gotowy do następnego kroku: praktycznych testów u klientów.
Podwozie ciężarówki eEconic korzysta z globalnej strategii platform Daimler Truck, czyli niskopodłogowa ciężarówka, w większości, jest oparta na eActrosie do, który wszedł do produkcji seryjnej w 2021 roku.








