eEconic na testach w mroźnej Finlandii

eEconic Mercedes-Benz

Przed zbliżającym się rozpoczęciem produkcji seryjnej, przewidzianej na drugą połowę roku, elektryczny Mercedes-Benz eEconic sprawdza się w zimowym teście na kole podbiegunowym.

 

W lodowatych temperaturach do -25°C inżynierowie ds. rozwoju z Mercedes-Benz Special Trucks przetestowali e-ciężarówkę przeznaczoną do użytku komunalnego. Testy odbywają się w Rovaniemi w Finlandii. Inżynierowie sprawdzają między innymi zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego oraz powiązanych systemów w bardzo niskich temperaturach. Akumulatory pojazdu ładowano na różnych stacjach w celu sprawdzenia kompatybilności pojazdu ze stacjami ładowania.

Podczas testów programiści porównali również eEconic'a w takich warunkach, w jakich będzie on pracował w przyszłości u klientów - z wykorzystaniem symulowanych tras do zbierania odpadów. Pojazdy muszą niezawodnie funkcjonować nawet w niesprzyjających warunkach atmosferycznych i spełniać swoje zadania, zwłaszcza w wykorzystaniu komunalnym. Testy w Finlandii wykazały, że eEconic spełnia wszystkie wymagania. Emituje niski poziom hałasu jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. eEconic jest teraz gotowy do następnego kroku: praktycznych testów u klientów.

Podwozie ciężarówki eEconic korzysta z globalnej strategii platform Daimler Truck, czyli niskopodłogowa ciężarówka, w większości, jest oparta na eActrosie do, który wszedł do produkcji seryjnej w 2021 roku.

Przeczytaj też:
Elektryczny długodystansowy lew na rynku już za dwa lata

Celem MAN Truck & Bus jest nie tylko wyprodukowanie elektrycznej ciężarówki, ale zapewnienie możliwości ładowania w systemie najwyższych mocy (megavatt charging system – MCS).

Mercedes-Benz eEconic przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla dlatego sprawdzi się eksploatacji w gospodarce komunalnej.

Gaz czy biogaz?

Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.

44 elektryczne samochody ciężarowe Volvo Trucks

Pierwsze pojazdy zostały już zamówione - sześć przez DHL Parcel UK i dwie przez DHL Freight. Dzięki temu Grupa Deutsche Post DHL zaoszczędzi rocznie prawie prawie 225 000 litrów oleju napędowego.

Oficjalne rozpoczęcie sprzedaży ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo

Volvo Trucks otwiera system zamówień elektrycznych samochodów ciężarowych do 44 ton z serii Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX.

MAN eTGE w programie Mój elektryk

MAN Truck & Bus, jako jeden z pierwszych producentów samochodów dostawczych od początku roku 2022 oferuje kompleksową pomoc w uzyskaniu dopłat do zakupu samochodów w ramach programu "Mój elektryk".

Pierwszy elektryczny Volkswagen Transporter obchodzi jubileusz

Pięćdziesiąt lat temu, 20 kwietnia 1972 roku, na Targach Przemysłowych w Hanowerze zaprezentowano pierwszy samochód elektryczny Volkswagena oparty na dostawczym modelu T2.

Imponujący zasięg i możliwość konwersji starszych modeli

Taką ofertę przedstawiła firma E-Works Mobility, która specjalizuje się w przebudowie istniejących pojazdów na napędy elektryczne. Prezentowany e-transporter Heero bazuje na Mercedesie Sprinterze.

Maersk idzie w elektryczne ciężarówki

Volvo Trucks w Ameryce Północnej otrzymało zamówienie na 110 elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo VNR Electric od globalnej firmy logistycznej Maersk.

Wyszukiwarka

Informacje