eEconic Mercedes-Benz

eEconic na testach w mroźnej Finlandii

Przed zbliżającym się rozpoczęciem produkcji seryjnej, przewidzianej na drugą połowę roku, elektryczny Mercedes-Benz eEconic sprawdza się w zimowym teście na kole podbiegunowym.

 

W lodowatych temperaturach do -25°C inżynierowie ds. rozwoju z Mercedes-Benz Special Trucks przetestowali e-ciężarówkę przeznaczoną do użytku komunalnego. Testy odbywają się w Rovaniemi w Finlandii. Inżynierowie sprawdzają między innymi zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego oraz powiązanych systemów w bardzo niskich temperaturach. Akumulatory pojazdu ładowano na różnych stacjach w celu sprawdzenia kompatybilności pojazdu ze stacjami ładowania.

Podczas testów programiści porównali również eEconic'a w takich warunkach, w jakich będzie on pracował w przyszłości u klientów - z wykorzystaniem symulowanych tras do zbierania odpadów. Pojazdy muszą niezawodnie funkcjonować nawet w niesprzyjających warunkach atmosferycznych i spełniać swoje zadania, zwłaszcza w wykorzystaniu komunalnym. Testy w Finlandii wykazały, że eEconic spełnia wszystkie wymagania. Emituje niski poziom hałasu jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. eEconic jest teraz gotowy do następnego kroku: praktycznych testów u klientów.

Podwozie ciężarówki eEconic korzysta z globalnej strategii platform Daimler Truck, czyli niskopodłogowa ciężarówka, w większości, jest oparta na eActrosie do, który wszedł do produkcji seryjnej w 2021 roku.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.