Mercedes-Benz GenH2 Truck w testach na drogach publicznych
W październiku br. prototyp ciężarówki zasilany na ogniwami wodorowymi Mercedes-Benz GenH2 Truck otrzymał aprobatę władz niemieckich do użytku na drogach publicznych.
Mercedes-Benz Truck zaprezentował model GenH2 w 2020 roku. W kwietniu br. rozpoczęły się pierwsze testy praktyczne. Celem jest osiąganie zasięgów do 1000 kilometrów bez zatrzymywania się na tankowanie. Teraz testy zostały rozszerzone na drogi publiczne. GenH2 najpewniej zobaczymy na drodze B462 w pobliżu Rastatt.
Projekt eWayBW obejmie również testy porównawcze całkowicie elektrycznego Mercedesa-Benza eActrosa z ciężarówkami na sieci trakcyjnej i ciężarówkami na ogniwa paliwowe innych producentów. Daimler Truck nie ma planów dotyczących ciężarówek na sieci trakcyjnej, ale warto poznać wyniki konkurencji. Od lipca 2019 r. całkowicie elektryczny Mercedes-Benz eActros udowadnia swoją wartość w szeroko zakrojonych testach drogowych w regionie Rastatt w firmie Logistik Schmitt.
Oczekuje się, że pierwsza seryjnie produkowana ciężarówka GenH2 zostanie przekazana klientom w 2027 r. jednak warto pamiętać, że nie wszystkie ciężarówki musza być zasilane wodorem. Przy projektach przeznaczonych do dystrybucji, z powodzeniem wystarczą baterie, bez konieczności montażu instalacji H2. m lżejsze obciążenie i im krótsza odległość, tym większe prawdopodobieństwo, że będą używane akumulatory. Im większe obciążenie i im większa odległość, tym większe prawdopodobieństwo, że ogniwa paliwowe będą wybranym systemem.