Mercedes H2

Mercedes-Benz GenH2 Truck w testach na drogach publicznych

W październiku br. prototyp ciężarówki zasilany na ogniwami wodorowymi Mercedes-Benz GenH2 Truck otrzymał aprobatę władz niemieckich do użytku na drogach publicznych.

 

Mercedes-Benz Truck zaprezentował model GenH2 w 2020 roku. W kwietniu br. rozpoczęły się pierwsze testy praktyczne. Celem jest osiąganie zasięgów do 1000 kilometrów bez zatrzymywania się na tankowanie. Teraz testy zostały rozszerzone na drogi publiczne. GenH2 najpewniej zobaczymy na drodze B462 w pobliżu Rastatt.

Projekt eWayBW obejmie również testy porównawcze całkowicie elektrycznego Mercedesa-Benza eActrosa z ciężarówkami na sieci trakcyjnej i ciężarówkami na ogniwa paliwowe innych producentów. Daimler Truck nie ma planów dotyczących ciężarówek na sieci trakcyjnej, ale warto poznać wyniki konkurencji. Od lipca 2019 r. całkowicie elektryczny Mercedes-Benz eActros udowadnia swoją wartość w szeroko zakrojonych testach drogowych w regionie Rastatt w firmie Logistik Schmitt.

Oczekuje się, że pierwsza seryjnie produkowana ciężarówka GenH2 zostanie przekazana klientom w 2027 r. jednak warto pamiętać, że nie wszystkie ciężarówki musza być zasilane wodorem. Przy projektach przeznaczonych do dystrybucji, z powodzeniem wystarczą baterie, bez konieczności montażu instalacji H2. m lżejsze obciążenie i im krótsza odległość, tym większe prawdopodobieństwo, że będą używane akumulatory. Im większe obciążenie i im większa odległość, tym większe prawdopodobieństwo, że ogniwa paliwowe będą wybranym systemem.

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.