Mercedes-Benz GenH2 Truck w testach na drogach publicznych

Mercedes H2

W październiku br. prototyp ciężarówki zasilany na ogniwami wodorowymi Mercedes-Benz GenH2 Truck otrzymał aprobatę władz niemieckich do użytku na drogach publicznych.

 

Mercedes-Benz Truck zaprezentował model GenH2 w 2020 roku. W kwietniu br. rozpoczęły się pierwsze testy praktyczne. Celem jest osiąganie zasięgów do 1000 kilometrów bez zatrzymywania się na tankowanie. Teraz testy zostały rozszerzone na drogi publiczne. GenH2 najpewniej zobaczymy na drodze B462 w pobliżu Rastatt.

Projekt eWayBW obejmie również testy porównawcze całkowicie elektrycznego Mercedesa-Benza eActrosa z ciężarówkami na sieci trakcyjnej i ciężarówkami na ogniwa paliwowe innych producentów. Daimler Truck nie ma planów dotyczących ciężarówek na sieci trakcyjnej, ale warto poznać wyniki konkurencji. Od lipca 2019 r. całkowicie elektryczny Mercedes-Benz eActros udowadnia swoją wartość w szeroko zakrojonych testach drogowych w regionie Rastatt w firmie Logistik Schmitt.

Oczekuje się, że pierwsza seryjnie produkowana ciężarówka GenH2 zostanie przekazana klientom w 2027 r. jednak warto pamiętać, że nie wszystkie ciężarówki musza być zasilane wodorem. Przy projektach przeznaczonych do dystrybucji, z powodzeniem wystarczą baterie, bez konieczności montażu instalacji H2. m lżejsze obciążenie i im krótsza odległość, tym większe prawdopodobieństwo, że będą używane akumulatory. Im większe obciążenie i im większa odległość, tym większe prawdopodobieństwo, że ogniwa paliwowe będą wybranym systemem.

Przeczytaj też:
RENAULT TRUCKS zaprzestaje sprzedaży średnich ciężarówek z silnikiem Diesla od 2022 roku

Renault Trucks Germany opublikowało komunikat, w którym informuje klientów, że zaprzestaje sprzedaży ciężarówek z silnikiem Diesla od 16 do 26 ton serii D i D Wide.

Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG

IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.

Leo Messi ogląda pierwszą ciężarówkę zasilaną wodorem, która wystartuje w Rajdzie Dakar

Organizatorzy legendarnego Rajdu Dakar planują, że impreza stanie się całkowicie zielona do 2030 r.

Elektryczna wywrotka pokona bez zasilania 200 km

Chiński producent Yutong, znany wielu jako producent autobusów, dziś specjalizuje się również w produkcji ciężkich elektrycznych ciężarówek.

CZYSTE CIĘŻARÓWKI MOGĄ WAŻYĆ DO 46 TON

W krajach Beneluksu – Belgii, Holandii i Luksemburgu – ciężarówki z alternatywnymi napędami będą mogły w ruchu transgranicznym ważyć 45 lub 46 ton.

Panele słoneczne na naczepach - TAK. Jednak czy sprawdzą się wszędzie?

Firma eNow ogłosiła zawarcie umowy z firmą XL Fleet Corp. na dostawy akumulatorów i systemów energoelektronicznych dla pierwszych 1000 sztuk nowych zelektryfikowanych naczep chłodniczych.

Z prawem jazdy kategorii B pojedziesz elektrycznym busem do 4,25 t

Na wczorajszym posiedzeniu Komisja do Spraw Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych oraz Komisja Infrastruktury przegłosowały bardzo ważną dla branży zeroemisyjnej logistyki poprawkę do projektu nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Umożliwi ona kierowcom z prawem jazdy kategorii B prowadzenie dostawczych samochodów całkowicie elektrycznych o DMC do 4,25 tony.

Elektryczne autobusy nagrodzone na TRANSEXPO

Podczas tegorocznych, XV Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego Transexpo w Kielcach, Solaris zaprezentował trzy bezemisyjne pojazdy: bateryjne Urbino 9 LE electric i Urbino 15 LE electric, a także zasilane wodorem Urbino 12 hydrogen.

Szesnaście elektryków trafi na ulice Rybnika już wiosną 2022 roku

Jest to pierwsze zamówienie na pojazdy elektryczne realizowane dla tego miasta przez producenta z Bolechowa. Zamówienie złożyła firma KŁOSOK Sp. z o.o. sp. k.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje