Volvo Trucks mocno elektryczne. Produkcja elektrycznych ciężarówek dłuższego zasięgu już za rok
Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego.
Niemal każda duża firma logistyczna deklaruje działania związane z ekologią. Jest to spowodowane własnymi ambitnymi celami klimatycznymi, a także pozytywnym wizerunkiem firmy.
- Coraz więcej firm transportowych zdaje sobie sprawę, że muszą już teraz rozpocząć przygodę z elektromobilnością, zarówno z myślą o środowisku, jak i ze względów konkurencyjnych, aby spełnić wymagania klientów dotyczące zrównoważonego rozwoju. Dzięki naszej szerokiej i bogatej ofercie jest to już całkowicie wykonalne - mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Wraz z rozpoczęciem sprzedaży nowych elektrycznych modeli Volvo FH i Volvo FM, zelektryfikowany transport jest teraz możliwy nie tylko w obszarach miejskich, ale także w ruchu regionalnym między miastami. Ponadto nowy elektryczny model Volvo FMX stwarza nowe sposoby, aby operacje transportu budowlanego były zarówno cichsze, jak i czystsze.
Produkcja nowych modeli elektrycznych ciężarówek dla Europy rozpocznie się w drugiej połowie 2022 r. Dołączą one do Volvo FL Electric i Volvo FE Electric. Dzięki dodaniu nowych pojazdów, o większej ładowności, mocniejszych układach napędowych i zasięgu do 300 km portfolio elektryczne Volvo Trucks może pokryć około 45% wszystkich towarów przewożonych obecnie w Europie. Dzięki temu można w istotny sposób przyczynić się do zmniejszenia wpływu transportu drogowego na klimat, który według oficjalnych statystyk odpowiada za około 6% całkowitej emisji CO 2 w UE.
- Istnieje ogromny potencjał, aby zelektryfikować transport ciężarowy w Europie, a także w innych częściach świata, w bardzo bliskiej przyszłości. Aby to udowodnić, postawiliśmy sobie ambitny cel, aby do 2030 r. elektryczne ciężarówki stanowiły połowę naszej sprzedaży w Europie. A te trzy modele ciężarówek, które wprowadzimy, stanowią ogromny krok w kierunku osiągnięcia tego celu - dodaje Roger Alm.
Co ważne, oprócz pojazdów elektrycznych program elektryfikacji Volvo Trucks obejmuje kompletny elektrosystem z licznymi rozwiązaniami serwisowymi, konserwacyjnymi i finansowymi, a także innymi opcjami, które mogą pomóc w łatwiejszym i szybszym przejściu na transport zelektryfikowany.
Kolejny krok to samochody ciężarowe z napędem elektrycznym na ogniwa wodorowe. Patrząc w przyszłość, nawet dalekobieżne ciężkie transporty będą mogły odbywać się pojazdami elektrycznymi. Aby sprostać wysokim wymaganiom dotyczącym zarówno dużej ładowności, jak i znacznie większego zasięgu, Volvo Trucks, w połączeniu z Daimler Trucks, planuje wykorzystanie wodorowych ogniw paliwowych do wytwarzania energii elektrycznej.
- Ta technologia szybko się rozwija, a naszą ambicją jest również zelektryfikowanie długich dystansów, zarówno przy użyciu baterii, jak i ogniw paliwowych. Naszym celem jest rozpoczęcie sprzedaży elektrycznych ciężarówek na ogniwa paliwowe w drugiej połowie tej dekady i jesteśmy przekonani, że możemy to osiągnąć - stwierdza Roger Alm.