Volvo Trucks elektryczne ciężarówki

Volvo Trucks mocno elektryczne. Produkcja elektrycznych ciężarówek dłuższego zasięgu już za rok

Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego.

 

Niemal każda duża firma logistyczna deklaruje działania związane z ekologią. Jest to spowodowane własnymi ambitnymi celami klimatycznymi, a także pozytywnym wizerunkiem firmy.

- Coraz więcej firm transportowych zdaje sobie sprawę, że muszą już teraz rozpocząć przygodę z elektromobilnością, zarówno z myślą o środowisku, jak i ze względów konkurencyjnych, aby spełnić wymagania klientów dotyczące zrównoważonego rozwoju. Dzięki naszej szerokiej i bogatej ofercie jest to już całkowicie wykonalne - mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Wraz z rozpoczęciem sprzedaży nowych elektrycznych modeli Volvo FH i Volvo FM, zelektryfikowany transport jest teraz możliwy nie tylko w obszarach miejskich, ale także w ruchu regionalnym między miastami. Ponadto nowy elektryczny model Volvo FMX stwarza nowe sposoby, aby operacje transportu budowlanego były zarówno cichsze, jak i czystsze.

Produkcja nowych modeli elektrycznych ciężarówek dla Europy rozpocznie się w drugiej połowie 2022 r. Dołączą one do Volvo FL Electric i Volvo FE Electric. Dzięki dodaniu nowych pojazdów, o większej ładowności, mocniejszych układach napędowych i zasięgu do 300 km portfolio elektryczne Volvo Trucks może pokryć około 45% wszystkich towarów przewożonych obecnie w Europie. Dzięki temu można w istotny sposób przyczynić się do zmniejszenia wpływu transportu drogowego na klimat, który według oficjalnych statystyk odpowiada za około 6% całkowitej emisji CO 2 w UE.

- Istnieje ogromny potencjał, aby zelektryfikować transport ciężarowy w Europie, a także w innych częściach świata, w bardzo bliskiej przyszłości. Aby to udowodnić, postawiliśmy sobie ambitny cel, aby do 2030 r. elektryczne ciężarówki stanowiły połowę naszej sprzedaży w Europie. A te trzy modele ciężarówek, które wprowadzimy, stanowią ogromny krok w kierunku osiągnięcia tego celu - dodaje Roger Alm.

Co ważne, oprócz pojazdów elektrycznych program elektryfikacji Volvo Trucks obejmuje kompletny elektrosystem z licznymi rozwiązaniami serwisowymi, konserwacyjnymi i finansowymi, a także innymi opcjami, które mogą pomóc w łatwiejszym i szybszym przejściu na transport zelektryfikowany.

Kolejny krok to samochody ciężarowe z napędem elektrycznym na ogniwa wodorowe. Patrząc w przyszłość, nawet dalekobieżne ciężkie transporty będą mogły odbywać się pojazdami elektrycznymi. Aby sprostać wysokim wymaganiom dotyczącym zarówno dużej ładowności, jak i znacznie większego zasięgu, Volvo Trucks, w połączeniu z Daimler Trucks, planuje wykorzystanie wodorowych ogniw paliwowych do wytwarzania energii elektrycznej.

- Ta technologia szybko się rozwija, a naszą ambicją jest również zelektryfikowanie długich dystansów, zarówno przy użyciu baterii, jak i ogniw paliwowych. Naszym celem jest rozpoczęcie sprzedaży elektrycznych ciężarówek na ogniwa paliwowe w drugiej połowie tej dekady i jesteśmy przekonani, że możemy to osiągnąć - stwierdza Roger Alm.

Oferta elektrycznych ciężarówek Volvo Trucks dla Europy

Volvo FH Electric , do transportu regionalnego i międzymiastowego.
Volvo FM Electric , wszechstronna ciężarówka do ciężkiego transportu lokalnego i dystrybucji regionalnej.
Volvo FMX Electric , dla czystszego i cichszego transportu budowlanego.
Volvo FE Electric , do dystrybucji lokalnej i miejskiej, transportu odpadów.
Volvo FL Electric , do dystrybucji lokalnej i miejskiej.
 
Volvo FH , FM i FMX Electric :zasięg do 300 km. Ciągła moc 490 kW. Maksymalny moment obrotowy 2400 Nm. Pojemność akumulatora do 540 kWh. Masa całkowita zestawu (DMC) do 44 tony.
Volvo FE Electric :zasięg do 200 km. Ciągła moc 330 kW. Maksymalny moment obrotowy do 850 Nm. Pojemność baterii do 264 kWh. Masa całkowita zestawu (DMC) 27 ton.
Volvo FL Electric : zasięg do 300 km. Ciągła moc 165 kW. Maksymalny moment obrotowy do 425 Nm. Pojemność baterii do 396 kWh. Masa całkowita zestawu (DMC) 16 ton.
Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.