Volvo Trucks mocno elektryczne. Produkcja elektrycznych ciężarówek dłuższego zasięgu już za rok

Volvo Trucks elektryczne ciężarówki

Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego.

 

Niemal każda duża firma logistyczna deklaruje działania związane z ekologią. Jest to spowodowane własnymi ambitnymi celami klimatycznymi, a także pozytywnym wizerunkiem firmy.

- Coraz więcej firm transportowych zdaje sobie sprawę, że muszą już teraz rozpocząć przygodę z elektromobilnością, zarówno z myślą o środowisku, jak i ze względów konkurencyjnych, aby spełnić wymagania klientów dotyczące zrównoważonego rozwoju. Dzięki naszej szerokiej i bogatej ofercie jest to już całkowicie wykonalne - mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Wraz z rozpoczęciem sprzedaży nowych elektrycznych modeli Volvo FH i Volvo FM, zelektryfikowany transport jest teraz możliwy nie tylko w obszarach miejskich, ale także w ruchu regionalnym między miastami. Ponadto nowy elektryczny model Volvo FMX stwarza nowe sposoby, aby operacje transportu budowlanego były zarówno cichsze, jak i czystsze.

Produkcja nowych modeli elektrycznych ciężarówek dla Europy rozpocznie się w drugiej połowie 2022 r. Dołączą one do Volvo FL Electric i Volvo FE Electric. Dzięki dodaniu nowych pojazdów, o większej ładowności, mocniejszych układach napędowych i zasięgu do 300 km portfolio elektryczne Volvo Trucks może pokryć około 45% wszystkich towarów przewożonych obecnie w Europie. Dzięki temu można w istotny sposób przyczynić się do zmniejszenia wpływu transportu drogowego na klimat, który według oficjalnych statystyk odpowiada za około 6% całkowitej emisji CO 2 w UE.

- Istnieje ogromny potencjał, aby zelektryfikować transport ciężarowy w Europie, a także w innych częściach świata, w bardzo bliskiej przyszłości. Aby to udowodnić, postawiliśmy sobie ambitny cel, aby do 2030 r. elektryczne ciężarówki stanowiły połowę naszej sprzedaży w Europie. A te trzy modele ciężarówek, które wprowadzimy, stanowią ogromny krok w kierunku osiągnięcia tego celu - dodaje Roger Alm.

Co ważne, oprócz pojazdów elektrycznych program elektryfikacji Volvo Trucks obejmuje kompletny elektrosystem z licznymi rozwiązaniami serwisowymi, konserwacyjnymi i finansowymi, a także innymi opcjami, które mogą pomóc w łatwiejszym i szybszym przejściu na transport zelektryfikowany.

Kolejny krok to samochody ciężarowe z napędem elektrycznym na ogniwa wodorowe. Patrząc w przyszłość, nawet dalekobieżne ciężkie transporty będą mogły odbywać się pojazdami elektrycznymi. Aby sprostać wysokim wymaganiom dotyczącym zarówno dużej ładowności, jak i znacznie większego zasięgu, Volvo Trucks, w połączeniu z Daimler Trucks, planuje wykorzystanie wodorowych ogniw paliwowych do wytwarzania energii elektrycznej.

- Ta technologia szybko się rozwija, a naszą ambicją jest również zelektryfikowanie długich dystansów, zarówno przy użyciu baterii, jak i ogniw paliwowych. Naszym celem jest rozpoczęcie sprzedaży elektrycznych ciężarówek na ogniwa paliwowe w drugiej połowie tej dekady i jesteśmy przekonani, że możemy to osiągnąć - stwierdza Roger Alm.

Oferta elektrycznych ciężarówek Volvo Trucks dla Europy

Volvo FH Electric , do transportu regionalnego i międzymiastowego.
Volvo FM Electric , wszechstronna ciężarówka do ciężkiego transportu lokalnego i dystrybucji regionalnej.
Volvo FMX Electric , dla czystszego i cichszego transportu budowlanego.
Volvo FE Electric , do dystrybucji lokalnej i miejskiej, transportu odpadów.
Volvo FL Electric , do dystrybucji lokalnej i miejskiej.
 
Volvo FH , FM i FMX Electric :zasięg do 300 km. Ciągła moc 490 kW. Maksymalny moment obrotowy 2400 Nm. Pojemność akumulatora do 540 kWh. Masa całkowita zestawu (DMC) do 44 tony.
Volvo FE Electric :zasięg do 200 km. Ciągła moc 330 kW. Maksymalny moment obrotowy do 850 Nm. Pojemność baterii do 264 kWh. Masa całkowita zestawu (DMC) 27 ton.
Volvo FL Electric : zasięg do 300 km. Ciągła moc 165 kW. Maksymalny moment obrotowy do 425 Nm. Pojemność baterii do 396 kWh. Masa całkowita zestawu (DMC) 16 ton.
Przeczytaj też:
Ruszają prace nad elektrycznym samochodem dostawczym MAN eTGE z panelami solarnymi na dachu

Firmy MAN Truck & Bus i Sono Motors podpisały list intencyjny. Obie firmy zgodziły się zbadać techniczną i ekonomiczną wykonalność integracji technologii Sono Solar z elektrycznym dostawczakiem MAN eTGE.

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych - ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze

W kwietniu 2021r. zarejestrowano 3243 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to ponad trzykrotnie więcej (+226,9%), niż przed rokiem.

Jak powstawał elektryczny Fiat Ducato

Fiat E-Ducato, pierwszy samochód Fiat Professional w 100% elektryczny i w 100% zaprojektowany i podobno wspólnie z klientami.

Solidaris patronem klasy Technik Pojazdów Samochodowych

Firma Solidaris została oficjalnym patronem klasy młodych mechaników w Zespole Szkół Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu.

Grupa Volvo Trucks przejmuje kontrolę nad szwajcarskim producentem elektrycznych ciężarówek

Grupa Volvo nabyła 60% udziałów w szwajcarskiej firmie Designwerk Technologies AG, która kontroluje Futuricum, producenta produkującego ciężkie samochody elektryczne.

Elektryczny Fiat Ducato

Na premierę E-Ducato, pierwszego w 100% elektrycznego Ducato o zerowej emisji, marka Fiat Professional wybrała 22 kwietnia, 51. Światowy Dzień Ziemi, globalne wydarzenie poświęcone ochronie środowiska oraz rozpowszechnianiu i promowaniu przyjaznych naturze postaw.

 

Zmiany w zarządzie ACEA

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wyznaczyło nowego prezesa, który będzie kierował działem autobusów i autokarów. Został nim Rudi Kuchta, który w MAN Truck & Bus pełni funkcję Senior Vice President Product & Sales Bus.

 

Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Elektryczne autobusy miejskie będą jeździły w Gdyni

Spółka EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni. W ramach oferty miasto otrzyma osiem autobusów przegubowych oraz szesnaście krótkich.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL