eCitaro Gdynia

Elektryczne autobusy miejskie będą jeździły w Gdyni

Spółka EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni. W ramach oferty miasto otrzyma osiem autobusów przegubowych oraz szesnaście krótkich.

 

Pojazdy będą eksploatowane przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o. w Gdyni. To pierwsze zamówienie na elektryczne autobusy Mercedes-Benz w Polsce.

Oficjalne podpisanie umowy odbyło się 21 kwietnia b.r. w Muzeum Emigracji w Gdyni. Ze strony zamawiającego podpis złożył Lech Żurek - prezes Zarządu PKA w Gdyni. Stronę EvoBus Polska reprezentowali: Artur Konarski - prezes Zarządu, Janusz Ferdynus - członek Zarządu oraz Adam Kempiński - dyrektor Działu Sprzedaży Autobusów Miejskich i Zamówień Publicznych.

- Pierwsza umowa na elektryczne Mercedes-Benz eCitaro cieszy nas szczególnie. Tym bardziej, że jako zeszłoroczny lider sprzedaży autobusów miejskich z silnikiem Diesla możemy dostarczyć przy pierwszym zamówieniu aż 24 sztuki bezemisyjnych pojazdów. Gratuluję włodarzom miasta i tym samym Gdynianom innowacyjnych projektów - komentuje Artur Konarski.

Autobusy Mercedes-Benz eCitaro zasilane są bateriami NMC z ogniwami kolejnej, najnowszej generacji. Baterie mają aktywny system zarządzający termiką magazynów energii zarówno w okresie letnim jak i zimowym. Układ zarządzania temperaturą baterii jest w pełni zintegrowany z inteligentnym i automatycznym system sterowania komfortem oraz termiką w całym autobusie. W autobusie ładowanie możliwe jest w 3 miejscach. Służy do tego pantograf do szybkiego ładowania na mieście oraz dwa gniazda plug-in zlokalizowane z tyłu pojazdu oraz nad prawym przednim nadkolem.

W pojeździe zadbano o bezpieczeństwo higieniczne pasażerów i kierowcy. W układzie klimatyzacji zastosowano seryjnie montowane w autobusach Mercedes-Benz aktywne filtry neutralizujące wirusy ograniczając ryzyko zakażenia. Dodatkowo zabudowana szczelnie kabina kierowcy zapewnia komfort pracy kierującemu poprzez stworzenie mikroklimatu oraz niemieszanie się powietrza pomiędzy przestrzenią dla pasażerów a kabiną kierowcy.

Na bezpieczeństwo jazdy wpływają zamontowane systemy wspierające kierowcę podczas jazdy. Sideguard Assist to asystent martwego pola bazujący na technologii radarowej, którego rola polega na wykrywaniu obiektów wzdłuż prawego boku pojazdu ostrzegając kierowcę o możliwości kolizji z obiektami statecznymi lub będącymi w ruchu. Drugi z asystentów: Preventive Brake Assist – to innowacyjny, zautomatyzowany system awaryjnego hamowania dostosowany do warunków eksploatacji w ruchu miejskim. Dzięki zastosowaniu technologii radarowej system oferuje niezawodność działania również w warunkach ograniczonej widoczności lub po zmroku.

 

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.
Drugi historyczny wynik sprzedaży w Daimler Truck Polska Daimler Truck Polska sprzedał 5881 pojazdów ciężarowych i utrzymał 2. pozycję pod względem udziału w rynku.