Pierwsze testowe opony Continental z mniszka lekarskiego

Pierwsze testowe opony Continental z mniszka lekarskiego

Podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych (IAA) w Hanowerze, Continental zaprezentował pierwsze testowe opony wykonane z innowacyjnego materiału - Taraxagum, który zastąpił całkowicie kauczuk naturalny w bieżniku.

Continental zakończył ważny etap swojego projektu badawczego dotyczącego przemysłowego wykorzystania kauczuku pozyskanego z mniszka lekarskiego do produkcji opon. Ten krok jeszcze bardziej przybliża firmę Continental do osiągnięcia celu, którym jest bardziej zrównoważona ekologicznie i mniej zależna, od tradycyjnych surowców, produkcja opon.

- Po kilku latach wspólnych prac rozwojowych z Instytutem Fraunhofer zabieramy na drogę pierwsze opony na bazie mniszka lekarskiego. Aby jak najlepiej wykorzystać dotychczas zebrany surowiec, zdecydowaliśmy się na produkcję zimowych opon osobowych z uwagi na ich wysoką zawartość kauczuku naturalnego - mówi Nikolai Setzer, członek zarządu Continental odpowiedzialny za Dział Opon.

Seryjna produkcja
Continental zamierza wykorzystywać gumę z mniszka lekarskiego przemysłowo i wprowadzić ją do produkcji seryjnej w ciągu najbliższych 5-10 lat. Opony przejdą testy w ośrodku badawczym Contidrom koło Hanoweru oraz w Arvidsjaur w Szwecji.

- Proces opracowywania materiału Taraxagum jest bardzo obiecujący i wspólnie z naszymi partnerami nadal pracujemy nad jego przemysłowym wykorzystaniem. Jesteśmy absolutnie przekonani, że wyniki naszych obecnych badań zostaną potwierdzone przez testy opon, a także - osiągną one docelowe parametry - mówi dr Andreas Topp, dyrektor ds. rozwoju oraz przemysłowego wykorzystania surowców i procesów w Dziale Opon firmy Continental W wyniku intensywnych badań we współpracy z Instytutem Biologii Molekularnej i Biologii Stosowanej Fraunhofer (IME), Julius Kühn-Institute oraz hodowcą nasion i sadzonek Aeskulap GmbH otrzymaliśmy bardzo wydajną rosyjską odmianę mniszka lekarskiego - dodaje.

Dbałość o środowisko
Długofalowym celem projektu jest znalezienie ekologicznego i ekonomicznego rozwiązania, które pozwoli zaspokoić rosnący popyt na kauczuk naturalny. Rosyjski mniszek lekarski może być uprawiany na dotychczasowych nieużytkach w regionach o klimacie umiarkowanym w całej Europie, które znajdują się w pobliżu fabryk opon firmy Continental. Skraca to trasy przewozu i ogranicza wpływ na środowisko. W maju 2014 roku projekt ten otrzymał prestiżową nagrodę w dziedzinie ekologii i ekonomii "GreenTec Award" w kategorii Motoryzacja.


4trucks.pl / Continental Opony Polska

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.