WITD: Jeden kierowca - różne kombinacje

WITD: Jeden kierowca - różne kombinacje

W dniu 20 lutego 2013r., inspektorzy transportu drogowego z Leszna prowadzili czynności kontrolne w powiecie kościańskim.

Pierwszy zatrzymany do kontroli pojazd członowy należał do przewoźnika z województwa wielkopolskiego. Pojazd był wyposażony w tachograf cyfrowy. W trakcie kontroli ustalono, że kierowca manipulował w zapisach za pomocą dodatkowego urządzenia - magnesu, który przytwierdził do impulsatora w skrzyni biegów i w czasie jazdy na swojej karcie rejestrował odpoczynek. Na podstawie zebranego materiału wszczęto postępowania administracyjnego wobec przewoźnika. Zgodnie z przepisami ustawy o transporcie drogowym za powyższe naruszenie grozi kara pieniężna w wysokości 5000zł. Kierującego ukarano mandatem karnym wysokości 2000zł.

Nie jest to jedyny w ostatnim czasie tak wysoki mandat dla kontrolowanego kierowcy. Kilka tygodni wcześniej został ukarany za posługiwanie się kartą cyfrową właściciela firmy transportowej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, karta została wtedy zatrzymana co spowodowało, że tym razem kierowca zdecydował się na zakłócanie pracy tachografu polem magnetycznym.


4trucks.pl / WITD Poznań

Przeczytaj też:
Legalizacja tachografu – obowiązkowy krok w branży transportowej Legalizacja tachografu to proces, który dla wielu przedsiębiorców transportowych jest równoznaczny z dopełnieniem formalności prawnych.
Jazda bez karty w tachografie - Szwedzi mają na to sposób Skandynawska firma z siedzibą w szwedzkim mieście Örnsköldsvik opracowała system, który uniemożliwia uruchomienie silnika, jeśli karta kierowcy nie jest włożona do tachografu.
Informacja dla użytkowników tachografów VDO DTCO 4.0 - jest możliwość zmiany oprogramowania Wobec wymagań, jakie stawia przed użytkownikami Pakiet Mobilności, producent tachografów DTCO 4.0 wprowadza możliwość aktualizacji oprogramowania.
Rejestracja przekroczenia granic w tachografie w ciężarówce Praca polegająca na przewozach wykonywanych przez polskich przewoźników za granicą stanowi aż 64 proc. ich całkowitej działalności. Choć pandemia Covid-19 nie przystopowała rozwoju polskiego transportu, przewoźnicy stoją przed kolejnymi wyzwaniami – tym razem związanymi z Pakietem Mobilności.
Co z tachografami po 2 lutym 2020? Od tego jaki masz tachograf, w swojej ciężarówce, zależeć będzie czy spokojnie przekroczysz granicę, czy będziesz musiał się zatrzymać.
Zmiana czasu w zegarkach, a co z tachografem? Zmiana czasu następuje dwa razy w roku, a jej celem jest oszczędność energii poprzez większe wykorzystanie światła dziennego.
Holenderskie służby zdalną cyfrową kontrolę tachografów Od  16 sierpnia holenderski Inspektorat ds. Środowiska i Transportu (ILT) rozpocznie cyfrową kontrolę akt tachografów samochodów ciężarowych i autobusów w firmach transportowych.
Nowe urządzenie policji, w ciągu kilku sekund, sprawdza przejeżdżające ciężarówki na autostradzie Policja za pomocą specjalnego systemu technicznego sprawdza informacje z cyfrowego tachografu przejeżdżającej ciężarówki na A 4 koło Budziszyna.
Technologia DSRC wskaże ciężarówki z naruszeniami Europejskie służby kontrolne rozpoczęły już testowanie urządzeń, które wykorzystują DSRC (Dedicated Short-Range Communication), czyli technologię pozwalającą na zdalne sczytywanie najważniejszych parametrów ze smart tachografów w pojazdach ciężarowych.