Co z tachografami po 2 lutym 2020?

Tachograf GPS

Od tego jaki masz tachograf, w swojej ciężarówce, zależeć będzie czy spokojnie przekroczysz granicę, czy będziesz musiał się zatrzymać.

 

Od 2 lutego wszyscy kierowcy ciężarówek muszą zatrzymywać się na granicy lub tuż za nią, aby ręcznie odznaczyć w tachografie, że przekraczają granicę kraju. Może to prowadzić do chaosu na przejściach granicznych.

Obowiązek ten jest częścią Pakietu Mobilności. Od 2 lutego tachograf będzie służył również do sprawdzania, kiedy kierowca wyjeżdża za granicę (delegacja). Od lutego kierowcy będą więc zobowiązani do wpisywania kodu kraju na granicy lub pierwszego możliwego przystanku za granicą. To zatrzymanie zajmuje dodatkowo około pięciu minut. Może to prowadzić do chaosu i zagrożenia bezpieczeństwa ruchu na granicach. Szacuje się, że około 96 000 ciężarówek codziennie przekracza holenderską granicę. Na samej A67 w pobliżu Venlo jest to około 14 000 ciężarówek dziennie. Jeśli wkrótce zatrzymają się masowo na granicy lub w tym samym miejscu odpoczynku lub stacji benzynowej, tuż za granicą, niewielka liczba miejsc parkingowych w krótkim czasie się zapełni.

Jeśli kierowcy nie zastosują się do nowych przepisów, mogą zostać ukarani grzywną w Holandii lub innych państwach członkowskich UE, a przedsiębiorca ryzykuje utratę licencji. Grzywny te są wliczane do rejestru ERRU, rejestru punktów karnych dla drogowego transportu towarowego. Obecnie jest całkowicie niejasne co mają zrobić kierowcy, którzy przejeżdżają obok pełnego parkingu na granicy, i nie mogąc się na nim zatrzymać, wpisują kod kraju w późniejszym czasie.

Lepszym rozwiązaniem byłoby, aby kierowcy mogli wpisywać kod kraju na pierwszym planowanym postoju za granicą. I nie bezpośrednio na granicy czy za nią. Problem nie istnieje dla kierowców ciężarówek, których samochody są wyposażone w inteligentny tachograf 2. System automatycznie rejestruje kraj, w którym kierowca jeździ, za pomocą GPS. Dla wszystkich problem zniknie z końcem 2025 roku, kiedy to wszystkie pojazdy będą już musiały mieć zamontowane tachografy z GPS.

 

 

Przeczytaj też:
Monitoring ciśnienia powietrza w oponach w Niemczech obowiązkowy

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

Kiedy auto zastępcze? UOKiK przygląda się towarzystwom ubezpieczeniowym

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające wobec czterech towarzystw ubezpieczeniowych, które utrudniały kierowcom korzystanie z aut zastępczych.

Droga ekspresowa S19 Via Carpatia ma nowy odcinek

W ostatnich dniach kwietnia GDDKiA oddała do ruchu ostatni element szlaku Via Carpatia pomiędzy granicą województw lubelskiego i podkarpackiego a Rzeszowem odcinek Zdziary - Rudnik nad Sanem.

Siedemset milionów euro na parkingi przy autostradzie

Według Federalnego Ministerstwa Transportu, Niemczech, planuje się ponad 350 inwestycji dotyczących rozbudowy i budowy nowych projektów budowlanych związanych z miejscami parkingowymi dla ciężarówek.

Potroi się liczba odcinkowych pomiarów prędkości

Ponad 170 km tras w Polsce znajduje się obecnie pod kontrolą Odcinkowych Pomiarów Prędkości. W planach jest uruchomienie kolejnych, co zwiększy łączną długość kontrolowanych odcinków do prawie 600 km.

Kolejna partia samochodów ciężarowych dla dużego przewoźnika z Wielkopolski DAF Driver Challenge 2022 w Czechach i na Słowacji

U naszych południowych sąsiadów rozpoczyna się kolejna tura DAF Driver Challenge 2022 – konkursu, który wyszukuje najlepszych kierowców ciężarówek i daje im możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami.

Certyfikowany parking dla ciężarówek - co to takiego?

Komisja Europejska przyjęła rozporządzenie (C/2022/2055) w sprawie norm UE dotyczących bezpiecznych parkingów dla ciężarówek i ich certyfikacji. W przyszłości normy powinny pozwolić na wyciągnięcie wniosków na temat poziomu obsługi i bezpieczeństwa miejsc parkingowych.

Ceny paliw w Niemczech pod kontrolą

Po silnych wahaniach cen paliw na stacjach benzynowych Federalny Urząd Antymonopolowy chce skontrolować operatorów paliwowych. Celem jest ustalenie przyczyn drastycznie wysokich cen paliw.

Wyszukiwarka

Informacje