IVECOI Driver Pal

IVECO buduje społeczność kierowców i oferuje nowe usługi ułatwiające pracę za kierownicą

Rozwiązanie to zapewnia kierowcom wsparcie na drodze ze strony sztucznej inteligencji wykorzystującej technologie głosowe.

IVECO Driver Pal

To system zaprojektowano z myślą o wspieraniu kierowcy w optymalizacji trasy i postojów poprzez dostosowywanie jazdy do zdarzeń na drodze w oparciu o informacje uzyskiwane w czasie rzeczywistym od społeczności kierowców pojazdów IVECO, za pośrednictwem usługi wsparcia IVECO oraz sieci. Dzięki temu kierowca może wykonywać wszystkie dodatkowe zadania, trzymając ręce na kierownicy i nie spuszczając wzroku z drogi. IVECO Driver Pal oferuje wszystkie funkcje, które pozwalają kierowcy przenieść świat cyfrowy na pokład pojazdu i tym samym ułatwić sobie życie osobiste i zawodowe: za pomocą poleceń głosowych użytkownik może wykonywać wszelkiego rodzaju zadania, minimalizując jednocześnie czynniki rozpraszające uwagę. Zadania te obejmują m.in. zarządzanie kalendarzem, odtwarzanie muzyki i ulubionych podcastów, połączenie z innymi urządzeniami z asystentem głosowym Alexa, sprawdzanie wiadomości, pogody i komunikatów drogowych, a nawet uzyskiwanie dostępu do urządzeń automatyki domowej z asystentem głosowym Alexa.

MYIVECO

Kierowca może używać komend głosowych do zarządzania podróżą i planowania trasy: ustawiać cel podróży, wyszukiwać miejsca parkingowe i stacje benzynowe znajdujące się po drodze za pomocą systemu nawigacyjnego, zmieniać trasę, aby uniknąć dużego natężenia ruchu, czy wyszukiwać restauracje i hotele. Może też
sprawdzić swój wynik oceny stylu jazdy i poprosić o wskazówki dotyczące bezpieczniejszej i bardziej ekonomicznej jazdy. Podczas pokonywania długich tras IVECO Driver Pal, analizując informacje z tachografu, powiadomi kierowcę nawet o tym, kiedy powinien zrobić regulaminową przerwę.
MYIVECO umożliwia kierowcy również włączenie listy kontrolnej pojazdu przed podróżą i uzyskanie informacji o stanie i serwisowaniu głównych podzespołów, takich jak opony, akumulatory, filtr, sprzęgło czy klocki hamulcowe. Kierowca może uzyskać dostęp do informacji na temat wydajności samochodu ciężarowego, zapoznać się z poradami dotyczącymi jej poprawy, a także zarezerwować postój serwisowy u wybranego dealera. W przypadku problemów technicznych kierowca może zwrócić się po pomoc do centrum Control Room IVECO, a w razie potrzeby - aktywować usługę Assistance NonStop i uzyskać dostęp do usługi Remote Assistance oraz aktualizacji drogą radiową.
Dzięki MYIVECO kierowca może aktywować kilka funkcji w kabinie, takich jak regulacja klimatyzacji i ogrzewania, włączanie i wyłączanie świateł, włączanie multimediów itd. Pozwala mu to w pełni skupić swoją uwagę na pokonywanej drodze i przyczynić tym samym do poprawy bezpieczeństwa ruchu.

MYCOMMUNITY

Inną usługą jest cos w rodzaju cyfrowego radia CB. Pozwala ona użytkownikowi stać się częścią społeczności kierowców. Może on wymieniać wiadomości głosowe
z innymi kierowcami oraz wyszukiwać wiadomości m.in. na trasie lub w pobliżu miejsca docelowego. Kierowcy mogą przekazywać sobie informacje o warunkach ruchu drogowego albo kolejkach do kontroli granicznej, co pozwala uniknąć nieoczekiwanych opóźnień, bądź dzielić się wskazówkami dotyczącymi najlepszych parkingów lub restauracji i innych przydatnych kwestii. Język nie stanowi bariery, ponieważ MYCOMMUNITY tłumaczy treści w języku angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim i hiszpańskim, a w przyszłości pojawią się kolejne języki.
Z usługi MYCOMMUNITY będą mogli korzystać wszyscy kierowcy (nie tylko kierowcy pojazdów IVECO), co umożliwi stworzenie większej społeczności wymieniającej się radami, wskazówkami oraz utrzymującej kontakt na trasie.

 

Przeczytaj też:
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.
Jakimi autami będą jeździć Polacy? Tegoroczna edycja badania Portfele Polaków pod lupą na zlecenie Volkswagen Financial Services przyniosła sporo niespodzianek.
Girteka stawia na zimowe szkolenia dla kierowców Wspólna, z Volvo Trucks, akcja "Bezpieczna Jazda Zimą" rozszerza program szkoleń organizowanych przez Girtekę w ramach Akademii Kierowcy.
Finał Profesjonalni Kierowcy odbył się w Wieluniu Podwozie typu tandem Volvo FH z zabudową oraz naczepą Wielton stanęły w Wieluniu podczas VIII edycji akcji Profesjonalni Kierowcy. A to wszystko po to, aby dostarczyć porządną dawkę wiedzy kierowcom z kategorią C+E, którzy nie są obecnie aktywni zawodowo.