IVECO buduje społeczność kierowców i oferuje nowe usługi ułatwiające pracę za kierownicą
Rozwiązanie to zapewnia kierowcom wsparcie na drodze ze strony sztucznej inteligencji wykorzystującej technologie głosowe.
IVECO Driver Pal
To system zaprojektowano z myślą o wspieraniu kierowcy w optymalizacji trasy i postojów poprzez dostosowywanie jazdy do zdarzeń na drodze w oparciu o informacje uzyskiwane w czasie rzeczywistym od społeczności kierowców pojazdów IVECO, za pośrednictwem usługi wsparcia IVECO oraz sieci. Dzięki temu kierowca może wykonywać wszystkie dodatkowe zadania, trzymając ręce na kierownicy i nie spuszczając wzroku z drogi. IVECO Driver Pal oferuje wszystkie funkcje, które pozwalają kierowcy przenieść świat cyfrowy na pokład pojazdu i tym samym ułatwić sobie życie osobiste i zawodowe: za pomocą poleceń głosowych użytkownik może wykonywać wszelkiego rodzaju zadania, minimalizując jednocześnie czynniki rozpraszające uwagę. Zadania te obejmują m.in. zarządzanie kalendarzem, odtwarzanie muzyki i ulubionych podcastów, połączenie z innymi urządzeniami z asystentem głosowym Alexa, sprawdzanie wiadomości, pogody i komunikatów drogowych, a nawet uzyskiwanie dostępu do urządzeń automatyki domowej z asystentem głosowym Alexa.
MYIVECO
Kierowca może używać komend głosowych do zarządzania podróżą i planowania trasy: ustawiać cel podróży, wyszukiwać miejsca parkingowe i stacje benzynowe znajdujące się po drodze za pomocą systemu nawigacyjnego, zmieniać trasę, aby uniknąć dużego natężenia ruchu, czy wyszukiwać restauracje i hotele. Może też
sprawdzić swój wynik oceny stylu jazdy i poprosić o wskazówki dotyczące bezpieczniejszej i bardziej ekonomicznej jazdy. Podczas pokonywania długich tras IVECO Driver Pal, analizując informacje z tachografu, powiadomi kierowcę nawet o tym, kiedy powinien zrobić regulaminową przerwę.
MYIVECO umożliwia kierowcy również włączenie listy kontrolnej pojazdu przed podróżą i uzyskanie informacji o stanie i serwisowaniu głównych podzespołów, takich jak opony, akumulatory, filtr, sprzęgło czy klocki hamulcowe. Kierowca może uzyskać dostęp do informacji na temat wydajności samochodu ciężarowego, zapoznać się z poradami dotyczącymi jej poprawy, a także zarezerwować postój serwisowy u wybranego dealera. W przypadku problemów technicznych kierowca może zwrócić się po pomoc do centrum Control Room IVECO, a w razie potrzeby - aktywować usługę Assistance NonStop i uzyskać dostęp do usługi Remote Assistance oraz aktualizacji drogą radiową.
Dzięki MYIVECO kierowca może aktywować kilka funkcji w kabinie, takich jak regulacja klimatyzacji i ogrzewania, włączanie i wyłączanie świateł, włączanie multimediów itd. Pozwala mu to w pełni skupić swoją uwagę na pokonywanej drodze i przyczynić tym samym do poprawy bezpieczeństwa ruchu.
MYCOMMUNITY
Inną usługą jest cos w rodzaju cyfrowego radia CB. Pozwala ona użytkownikowi stać się częścią społeczności kierowców. Może on wymieniać wiadomości głosowe
z innymi kierowcami oraz wyszukiwać wiadomości m.in. na trasie lub w pobliżu miejsca docelowego. Kierowcy mogą przekazywać sobie informacje o warunkach ruchu drogowego albo kolejkach do kontroli granicznej, co pozwala uniknąć nieoczekiwanych opóźnień, bądź dzielić się wskazówkami dotyczącymi najlepszych parkingów lub restauracji i innych przydatnych kwestii. Język nie stanowi bariery, ponieważ MYCOMMUNITY tłumaczy treści w języku angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim i hiszpańskim, a w przyszłości pojawią się kolejne języki.
Z usługi MYCOMMUNITY będą mogli korzystać wszyscy kierowcy (nie tylko kierowcy pojazdów IVECO), co umożliwi stworzenie większej społeczności wymieniającej się radami, wskazówkami oraz utrzymującej kontakt na trasie.