Pierwsza w pełni elektryczna betonomieszarki dowożą już beton

Volvo FM elektryczne

Szwajcarski producent materiałów budowlanych Holcim Switzerland nabył niedawno trzy w pełni elektryczne betonomieszarki do betonu.

 

Całość skompletowała firma Designwerk. Podwozie z kabiną Volvo FM dostarczyła firma Futuricum.

W nowym Futuricum Concrete 40E zarówno elektryczny silnik (o mocy 500 kW) napędza koła oraz inny elektryczny silnik odpowiada za napęd bębna betonomieszarki (Liebherr / Avesco). Dzięki temu osiągnięto znaczne ograniczenie emisji hałasu. Pojemność akumulatorów wynosi 340 kWh.

Zakup był poprzedzony testami pojazdu, któy trwał od ubiegłego roku. - W ciągu ostatnich kilku miesięcy udało nam się zdobyć duże doświadczenie, aby zbudować więcej pojazdów tego typu - mówi Duga Hoti, kierownik produktu ds. pojazdów elektrycznych w Designwerk.

Ze względu na krótkie trasy oraz stały punkt startowy, zastosowanie elektrycznych ciężarówek jest jak najbardziej uzasadnione. Samochody pozwalają na szybsze, ciche przyspieszenie i dodatkowo zmniejszają zużycie energii poprzez odzyskiwanie energii podczas hamowania.

Futuricum to marka pojazdów użytkowych firmy Designwerk Products AG w Winterthur, której zdolność produkcyjna wynosi do 200 w pełni elektrycznych pojazdów rocznie.

Przeczytaj też:
Volvo Trucks i DHL - trwają pierwsze testy elektrycznych samochodów ciężarowych

Po testach elektrycznych ciężarówek Volvo FM i FMX przyszła kolej na rozpoczęcie badań eksploatacyjnych gamy ciężarówek do transportu regionalnego.

Daimler Truck z nowymi planami na przyszłość

Po dość dużych stratach związanych z kryzysem koronawirusa w ub. roku, producent ciężarówek Daimler Truck przewiduje, że rok 2021 będzie dużym odbiciem.

 

MAN eTGM w służbie poczty

Grupa Posten Norge wprowadziła do użytku pierwszą 26-tonową w pełni elektryczną ciężarówkę - MAN eTGM.

 

Elektryczne Renault Trucks D Wide w wersji wywrotki z żurawiem

Francuski producent przedstawił pierwszą elektryczną ciężarówkę służącą do transportu materiałów na place budów.

 

Mercedes-Benz przetestował na mrozie przedseryjne prototypy ciężarówek z akumulatorowym napędem elektrycznym

Postanowiono sprawdzić, jak sprawdzają się na śniegu i lodzie – zarówno w codziennej eksploatacji transportowej u klientów, jak i podczas intensywnych jazd na torze testowym.

 

Renault Trucks wprowadza kabinę z niskim wejściem w modelu D Wide

Opierając się na doświadczeniach w elektrycznych układach napędowych, Renault Trucks, wprowadziło na rynek brytyjski kabinę modelu D Wide ZE Low Entry Cab.

 

Elektryczny Mercedes-benz Sprinter z elektrycznym agregatem chłodniczym - testy trwają

Thermo King oraz Trane Technologies ogłosiły dziś podjęcie współpracy z Mercedes-Benz AG, której celem jest opracowanie w pełni elektrycznego prototypu dostawczego samochodu chłodniczego na podwoziu Mercedes-Benz eSprinter.

 

Elektryczna dystrybucja - DAF LF Electric - już od maja

DAF Trucks przedstawił samochód ciężarowy DAF LF Electric - w pełni elektryczny 19-tonowy pojazd do dystrybucji miejskiej. Ciężarówkę wyposażono w najnowocześniejsze technologie, które pozwalają osiągnąć ma zasięg do 280 kilometrów.

Duże pieniądze na projekty elektrycznych ciężarówek

Federalne Ministerstwo Transportu (BMVI) sfinansuje trzy projekty badawcze na łączną kwotę 24,4 mln euro. W ramach projektów zostaną opracowane zarówno pojazdy użytkowe o napędzie elektrycznym, jak i napędy oparte na ogniwach paliwowych.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL