Pierwsza elektryczna wywrotka zabudowana w Polsce
Od tego roku w ofercie Volvo Trucks będą dostępne samochody ciężarowe z napędem elektrycznym.
Podwozie elektrycznej ciężarówki Volvo FE w naszym kraju zabudowała niedawno firma KH-KIPPER. Volvo FE 6x2 to wywrotka przeznaczona do lekkiego transportu budowlanego rozpoczęła niedawno pracę w Norwegii.
Zerowa emisja spalin i mniejszy hałas są niezaprzeczalnymi zaletami elektrycznych podwozi. Daje to firmom transportowym możliwość realizowania dostaw w miejsca niedostępne dla tradycyjnych samochodów ciężarowych.
W projekcie zabudowy wykorzystano stal HARDOX zapewniającą odpowiednią wytrzymałość muldy wywrotki. Jak przystało na samochód w pełni elektryczny, wywrotem do tyłu steruje również oddzielny silnik elektryczny. Pomimo ograniczonego miejsca w ramie podwozia, KH-KIPPER umieścił siłownik podpodłogowy, który jest lżejszy w porównaniu z siłownikiem frontowym. Zastosowane rozwiązania w rezultacie pozwoliły zmniejszyć wagę i zwiększyć ładowność pojazdu.
Elektryczna ciężarówka przyjechała do KH-KIPPER prosto z fabryki w Szwecji. Montaż zabudowy odbywał się według ścisłych wytycznych producenta podwozia i - w stosunku do tradycyjnych pojazdów z silnikiem spalinowym - wymagał przede wszystkim zwiększonych środków ostrożności w zakresie spawania w celu ograniczenia ryzyka związanego z zagrożeniem pożarowym.
Jednostkę napędową Volvo FE Electric stanowią dwa silniki elektryczne o mocy 400 kW i o momencie obrotowym 850 Nm. W układzie napędowym zastosowano 2-biegową skrzynię przekładniową.