Zwiększone kontrole ciężarówek w Tyrolu

Kontrole ciężarówek Tyrol

Policja zakwestionowała stan techniczny 18 ciężarówek, z dwóch pojazdów zdjęto tablice rejestracyjne.

 

Z 276 skontrolowanych ciężkich pojazdów 83 miało różne naruszenia - informuje policja. 18 kierowców w ogóle nie mogło prowadzić. Kierowcy ciężarówek w Tyrolu musieli uzbroić się w cierpliwość. Policja przez cały dzień w godzinach od 9:00 do 17:00 przeprowadzała kontrole ich pojazdów. Pojazdy sprawdzano na głównych trasach komunikacyjnych, takich jak autostrada Inntal, autostrada Brenner i droga ekspresowa Arlberg, a także na tzw. sieci dróg drugorzędnych, takich jak Fernpassstraße, Reschenstraße, Loferer Straße, Drautalstraße, Seefelder Straße, Tiroler Straße , Zillertalstraße i Achenseestraße.

Nacisk położono na zgodność z przepisami socjalnymi UE (czas jazdy i odpoczynku, sprawdzano trzeźwośc kierowców ciężarówek, załadunek pojazdów ciężkich (w szczególności zabezpieczenie ładunku), stan techniczny, wyposażenie pojazdów, przewożone towary (np. towary niebezpieczne) oraz przepisy ustawy o transporcie towarowym. Stwierdzono nastepujące naruszenia:

- 85 naruszeń dotyczących czasu jazdy i odpoczynku;
- 21 naruszeń dotyczyło przeładowanych pojazdów;
- 6 naruszeń dotyczyło brakującego lub niewystarczającego zabezpieczenia ładunku;
- 51 naruszeń dotyczyło usterek technicznych (opony, łożyska kół, słaba skuteczność hamowania, wady oświetlenia itp.);
- 4 naruszenia dotyczyło towarów niebezpiecznych;
- 20 Inne naruszenia (przepisy handlowe, wyposażenie, wymagania dotyczące pasów bezpieczeństwa itp.)
Oprócz wyżej wymienionych wykroczeń nałożono 71 mandatów karnych za inne wykroczenia drogowe. Pobrano kaucje od 62 zagranicznych kierowców ciężarówek.

W zależności od rodzaju lub wagi usterek dopiero po przywróceniu stanu prawnego osiemnaście pojazdów mogło ponownie poruszać się po drogach publicznych. Z dwóch pojazdów usunięto tablice rejestracyjne i wymagały odholowania.

Info: tt.com

Przeczytaj też:
Co może zaskoczyć kierowców w porcie w Hamburgu

Firmy MAN Truck & Bus oraz Hamburger Hafen und Logistik, HHLA pomyślnie zakończyły pierwsze testy praktyczne programu Hamburg TruckPilot. Chodzi o wykorzystanie autonomicznych ciężarówek w terminalach portowych.

KamAZ K5 we flocie CRAFTER Group

Grupa CRAFTER, z siedzibą w Moskwie, poinformowała o nabyciu dwudziestu ciągników siodłowych KamAZ K5.

Polska ciężarówka utknęła w Sotiello pomimo znaków ostrzegawczych

Niewłaściwe wskazania GPS doprowadziły kierowcę do smutnego zakończenia. Otrzymał mandat i musiał wezwać holownik.

KamAZ z nowym podwoziem średniej ładowności

Firma KamAZ wyprodukowała kilka egzemplarzy nowej średniej serii 53251 z kabiną ciągnika siodłowego K5, która została zapożyczona z ostatniej generacji Mercedes-Benz Actros.

Czy będą kontrole na granicy polsko-niemieckiej?

Związek Policji Federalnej potwierdził swój plan po tym, jak coraz większa liczba uchodźców napłynęła nielegalnie do Niemiec.

BAG podsumowało kontrole kierowców ciężarówek

Federalny Urząd Transportu Towarowego, co miesiąc składa raport z działań kontrolnych na drogach w Niemczech.

Niemcy rekrutują truckerów z Włoch i oferują im wyższe zarobki

Niemcy chcą rozwiązać problem niedoboru kierowców ciężarówek rekrutując kierowców z zagranicznych firm przewozowych wjeżdżających do tego kraju swoimi ciężarówkami.

Wielka Brytania boryka się ze skutkami braku kierowców i dlatego chce rozszerzyć kabotaż

W walce z rażącym niedoborem kierowców ciężarówek rząd brytyjski chce złagodzić zasady pracy dla zagranicznych firm transportowych.

Incydent na granicy. Pociąg z ciężarówkami zmuszony do powrotu do Szwajcarii

Pociągi przewożące ciężarówki, jako element transportów intermodalnych, po raz pierwszy przejechały trasę Freiburg–Novara 11 lipca 2001 roku. Przewoźnikiem jest firma RAlpin z Freiburga, która od tego czasu przerzuciła ponad 1,7 miliona pojazdów ciężarowych z dróg na tory odciążając Alpy Szwajcarskie.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL