![eActros 600 European Testing Tour 2024](/media/k2/items/cache/2a9c65cc5986ba5305251eed102a7c6d_XL.jpg)
eActros 600 - najdłuższy tour w historii
We wtorek we Frankfurcie nad Menem rozpoczął się największy przejazd testowy w historii Mercedes-Benz Trucks.
W ramach „eActros 600 European Testing Tour 2024” zaplanowano przejazd dwóch przedseryjnych prototypów nowego elektrycznego flagowca – eActrosa 600. Pojazdy o masie całkowitej zestawu ciężarowego 40 t mają pokonać trasę wiodącą przez ponad 20 krajów i liczącą ponad 13 tys. kilometrów. Wśród najważniejszych punktów na trasie tych akumulatorowo-elektrycznych ciężarówek dalekobieżnych są najbardziej wysunięte na północ i na południe zakątki kontynentu europejskiego – Przylądek Północny w Norwegii i Tarifa w Hiszpanii. Przez pierwsze kilometry jedną z e-ciężarówek poprowadziła Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks. Nieoficjalnie przejazd rozpoczął się nieco wcześniej w zakładzie Mercedes-Benz Trucks w Wörth am Rhein oraz w siedzibie głównej Daimler Truck AG – w Leinfelden-Echterdingen.
W ramach „eActros 600 European Testing Tour 2024” Mercedes-Benz Trucks zamierza zebrać szerokie doświadczenia w zakresie zużycia energii na różnorodnych trasach, w rozmaitych warunkach topograficznych i strefach klimatycznych. Następnie producent chce podzielić się tą wiedzą z zainteresowanymi klientami.
Duża pojemność akumulatora, przekraczająca 600 kilowatogodzin1, wraz z nową, niezwykle ekonomiczną, zaprojektowaną we własnym zakresie elektryczną osią napędową zapewnia eActrosowi 600 zasięg 500 kilometrów2 bez konieczności doładowywania akumulatorów. Akumulatory pojazdów mają być ładowane wyłącznie z publicznie dostępnych stacji ładowania.
Trasa pojazdów wiedzie między innymi przez Niemcy, Danię, Szwecję, Norwegię, Finlandię, Estonię, Łotwę, Litwę, Polskę, Czechy, Austrię, Słowację, Węgry, Chorwację, Słowenię, Włochy, Monako, Francję, Hiszpanię, Portugalię, Belgię, Holandię i Luksemburg.
Około 60 procent dalekodystansowych przejazdów wykonywanych przez europejskich klientów Mercedes-Benz Trucks nie przekracza 500 kilometrów, a więc w tych przypadkach wystarczająca jest infrastruktura ładowania we własnych bazach operacyjnych oraz w miejscach załadunku i rozładunku. We wszystkich innych zastosowaniach niezbędnym warunkiem uzyskania pełnej operacyjności elektrycznych samochodów ciężarowych w paneuropejskim transporcie dalekobieżnym jest stały rozwój dostępnej publicznie infrastruktury ładowania. W przypadku eActrosa 600, oprócz ładowania CCS z mocą do 400 kW, z czasem możliwe będzie tzw. ładowanie megawatowe (MCS). W kwietniu bieżącego roku w ośrodku rozwojowo-testowym firmy w Wörth am Rhein konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks po raz pierwszy z powodzeniem naładowali prototyp eActrosa 600 ze stacji ładowania o mocy jednego megawata. Klienci mogą zamawiać właściwe wyposażenie wstępne do ładowania MCS. Z chwilą, gdy technologia MCS stanie się dostępna i zostanie ustandaryzowana przez producentów, możliwe będzie doposażenie w nią modeli eActros 600. Po podłączeniu do odpowiedniej stacji ładowania o mocy około jednego megawata ładowanie akumulatorów pojazdu z poziomu 20 do 80 procent trwa ok. 30 minut.
eActros 600
Wizualnym wyróżnikiem tej elektrycznej ciężarówki do transportu dalekobieżnego jest całkowicie nowa, purystyczna stylistyka, cechująca się wyrazistymi liniami i aerodynamicznym kształtem.
![](/media/k2/items/cache/b3ce12145d28fc745f90dabbdc2d4e61_M.jpg)
![](/media/k2/items/cache/bfe9d5067251a3e1d19b3bd8b3ec180b_M.jpg)
![](/media/k2/items/cache/24692ccf9261e81dfbdbf70ac34826be_M.jpg)
![](/media/k2/items/cache/763cf08d832a118efe6670513d53cdca_M.jpg)
![](/media/k2/items/cache/122d92d5f6c970b84fb1df1f3d6f81bd_M.jpg)
![](/media/k2/items/cache/41d380a7cd4df1a44be1e5eeddda62e1_M.jpg)
![](/media/k2/items/cache/5f68bb124b37bd6439f04c578fb738c0_M.jpg)
![](/media/k2/items/cache/aa1f0d08bc0d35f973ba3cc37768b884_M.jpg)
![](/media/k2/items/cache/f69b3f5550c21c1e90fe6773dc26e710_M.jpg)