MAN eTGM w służbie poczty

MAN eTGM elektryczna ciężarówka

Grupa Posten Norge wprowadziła do użytku pierwszą 26-tonową w pełni elektryczną ciężarówkę - MAN eTGM.

 

Elektryczna ciężarówka będzie używana do dostarczania i odbierania paczek w centrach paczkowych w Norwegii w centrum Oslo. Od MAN eTGM poczta norweska rozpoczyna wymianę floty samochodów ciężarowych z silnikami Diesla na alternatywne napędy.

MAN eTGM jest produkowany w małych seriach od listopada 2019 roku i spełnia wszystkie kluczowe wymagania stawiane miejskiej dystrybucji. MAN eTGM można skonfigurować, jako pojazd z zabudową chłodniczą, nadwoziem wymiennym lub nadwoziem kontenerowym. W pełni elektryczny pojazd dystrybucyjny ma dopuszczalną masę całkowitą 26 ton i jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 264 kW (360 KM), który zapewnia maksymalny moment obrotowy 3100 Nm. Urządzenia pomocnicze, takie jak: wspomaganie kierownicy, sprężarki powietrza i system klimatyzacji - są elektryczne, a system zarządzania energią kontroluje je, aby zapewnić wystarczającą ilość energii do napędu.

Podczas hamowania energia kinetyczna pojazdu jest zamieniana na energię elektryczną i wracana do akumulatora. Przy odpowiedniej technice jazdy, może to znacznie zwiększyć zasięg. Wyświetlacz w kokpicie informuje kierowcę o aktualnym stanie akumulatorów. Wysokowydajne akumulatory litowo-jonowe dostarczyła Grupa Volkswagen. Baterie znajdują się pod kabiną nad przednią osią, gdzie w konwencjonalnych pojazdach znajduje się silnik Diesla. Pozostałe akumulatory są też rozmieszczone na ramie pojazdu. W zależności od obszaru zastosowania oraz warunków klimatycznych i topograficznych MAN eTGM może osiągnąć zasięg do 200 kilometrów. Akumulatory mogą być ładowane prądem przemiennym o mocy ładowania 22 lub 44 kW lub 150 kW prądu stałego.

Aby przejście na e-mobilność było jak najbardziej efektywne, MAN Truck & Bus, oferuje swoim klientom, przy zakupie eTGM, usługi konsultacyjne MAN Transport Solutions. Ponadto kierowcy MAN eTGM otrzymują szkolenie MAN ProfiDrive, które zostało specjalnie dopasowane do w pełni elektrycznego pojazdu.

 

Przeczytaj też:
Zmiany w zarządzie ACEA

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wyznaczyło nowego prezesa, który będzie kierował działem autobusów i autokarów. Został nim Rudi Kuchta, który w MAN Truck & Bus pełni funkcję Senior Vice President Product & Sales Bus.

 

Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Volvo Trucks mocno elektryczne. Produkcja elektrycznych ciężarówek dłuższego zasięgu już za rok

Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego.

Elektryczne autobusy miejskie będą jeździły w Gdyni

Spółka EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni. W ramach oferty miasto otrzyma osiem autobusów przegubowych oraz szesnaście krótkich.

Kontrakt na prawie czterysta wojskowych ciężarówek MAN HX

Centrum Modyfikacji MAN Truck & Bus UK Ltd. zakończyło konwersję 382 ciężarówek MAN HX dla floty korpusu logistycznego armii brytyjskiej.

Kto dostarczy napędy z ogniwami paliwowymi do chińskich ciężarówek?

Bosch założył spółkę joint venture Bosch Hydrogen Powertrain Systems z producentem pojazdów użytkowych Qingling Motors. Pierwsza testowa flota ciężarówek ma wyjechać na ulice Chin w 2021 roku.

Czy przejedzie 5200 km zasilany tylko energią słoneczną?

Prototyp elektrycznego samochodu dostawczego StreetScooter został wyposażony w ogniwa słoneczne, umieszczone ze wszystkich stron zabudowy.

 

Elektryczne samochody dostawcze MAN eTGE we flocie DHL Parcel

Samochody elektryczne będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania.

IVECO chce mieć autonomiczne ciężarówki LNG

Producent ciężarówek firma IVECO planuje zintegrować autonomiczny system jazdy ze swoim modelem S-Way. W tym celu firma ogłosiła partnerstwo z amerykańskim start-upem Plus.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL