Volvo Trucks i DHL - trwają pierwsze testy elektrycznych samochodów ciężarowych

Elektryczne Volvo FH

Po testach elektrycznych ciężarówek Volvo FM i FMX przyszła kolej na rozpoczęcie badań eksploatacyjnych gamy ciężarówek do transportu regionalnego.

Idealnym klientem do przeprowadzenia testów okazała sie firma DHL, która realizuje średniodystansowe przewozy na stałych trasach.

Porozumienie między spółkami ma na celu sprawdzenie, czy obecna technologia zastosowana w elektrycznych ciężarówkach pozwoli na normalną eksploatację 60-tonowych zestawów. Projekt Volvo Trucks - DHL rozpocznie się w pierwszym kwartale 2021 r. I jest częścią programu REEL, inicjatywy szwedzkiej agencji innowacji Vinnova, mającej na celu promowanie przejścia na transport elektryczny. Trasa testowa przebiega między szwedzkimi miastami Gothenburg i Jönköping, na odległości 150 km. Doładowania akumulatorów będą dokonywane w DHL w Jönköping oraz w Volvo Truck Center w Göteborgu.

Okres próbny pozwoli Volvo i DHL zdobyć cenne doświadczenie i informacje potrzebne do skonfigurowania odpowiedniej infrastruktury ładowania i zarządzania nią. Zebrane dane pomogą zoptymalizować relacje między odległością operacyjną, masą ładunku i stacjami ładowania podczas normalnego drogowego transportu towarów.

- Jestem przekonany, że nasza współpraca z Volvo Trucks, jednym z wiodących na świecie producentów ciężkich samochodów ciężarowych, pomoże nam osiągnąć nasze ambitne cele środowiskowe w branży transportu drogowego - powiedział Uwe Brinks , dyrektor generalny DHL Freight.

Rozpoczęła się już seryjna produkcja pojazdów Volvo FL Electric i Volvo FE Electric przeznaczonych do dystrybucji miejskiej. Firma DHL Supply Chain niedawno zaczęła korzystać z pojazdu Volvo FL Electric w Londynie. Jest to pierwsza elektryczna ciężarówka Volvo do dystrybucji miejskiej w Wielkiej Brytanii. Pod koniec ubiegłego roku Volvo Trucks rozpoczęło sprzedaż modelu VNR Electric w Ameryce Północnej, natomiast w tym roku rozpocznie się sprzedaż gamy ciężkich pojazdów elektrycznych w Europie. - Naszym celem jest wyeliminowanie paliw kopalnych z naszej oferty pojazdów ciężkich najpóźniej do 2040 roku - podsumował Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

 

Przeczytaj też:
DAF uruchamia fabrykę ciężarówek elektrycznych

Produkcja seryjna XD i XF Electric rozpocznie się wiosną 2023 roku.

Ciężarówki i autobusy - jak minął rok

W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.

Elektryczne samochody ciężarowe - ile ich mamy?

Z danych Europejskiego Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że w Polsce zarejestrowana jest największa (w całej Unii Europejskiej) liczba pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony – 1 184 677 egzemplarzy (6 230 283 sztuk w całej Wspólnocie).

Samochody ciężarowe na finiszu 2022 roku

Powoli zbliżamy się do końca roku i będzie można ostatecznie podsumować kolejny niełatwy, dla producentów samochodów ciężarowych, rok. Zanim to jednak nastąpi analizujemy przedostatni miesiąc 2022 roku.

Zamość z umową na pierwsze autobusy elektryczne MAN

W dniu 2 grudnia 2022 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu podpisał umowę z firmą MAN Truck & Bus Polska na zakup i dostawę 14 autobusów elektrycznych Lion`s City E plus siedem dwustanowiskowych stacji przeznaczonych do ładowania pojazdów.

Pierwsza elektryczna śmieciarka wydana w Polsce

Na początku listopada br. flota pojazdów dolnośląskiej spółki komunalnej ZGK Świebodzice powiększyła się o elektryczną śmieciarkę Renault Trucks D Wide Z.E.

Renault Trucks z nowym logo

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.

Schmitz Cargobull dostarcza zabudowę do ciężarówki napędzanej wodorem

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.

Ciężarowy Mercedes z napędem wodorowym przejeżdża przełęcz Brenner

Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe.

Wyszukiwarka

Informacje