Elektryczne Volvo FH

Volvo Trucks i DHL - trwają pierwsze testy elektrycznych samochodów ciężarowych

Po testach elektrycznych ciężarówek Volvo FM i FMX przyszła kolej na rozpoczęcie badań eksploatacyjnych gamy ciężarówek do transportu regionalnego.

Idealnym klientem do przeprowadzenia testów okazała sie firma DHL, która realizuje średniodystansowe przewozy na stałych trasach.

Porozumienie między spółkami ma na celu sprawdzenie, czy obecna technologia zastosowana w elektrycznych ciężarówkach pozwoli na normalną eksploatację 60-tonowych zestawów. Projekt Volvo Trucks - DHL rozpocznie się w pierwszym kwartale 2021 r. I jest częścią programu REEL, inicjatywy szwedzkiej agencji innowacji Vinnova, mającej na celu promowanie przejścia na transport elektryczny. Trasa testowa przebiega między szwedzkimi miastami Gothenburg i Jönköping, na odległości 150 km. Doładowania akumulatorów będą dokonywane w DHL w Jönköping oraz w Volvo Truck Center w Göteborgu.

Okres próbny pozwoli Volvo i DHL zdobyć cenne doświadczenie i informacje potrzebne do skonfigurowania odpowiedniej infrastruktury ładowania i zarządzania nią. Zebrane dane pomogą zoptymalizować relacje między odległością operacyjną, masą ładunku i stacjami ładowania podczas normalnego drogowego transportu towarów.

- Jestem przekonany, że nasza współpraca z Volvo Trucks, jednym z wiodących na świecie producentów ciężkich samochodów ciężarowych, pomoże nam osiągnąć nasze ambitne cele środowiskowe w branży transportu drogowego - powiedział Uwe Brinks , dyrektor generalny DHL Freight.

Rozpoczęła się już seryjna produkcja pojazdów Volvo FL Electric i Volvo FE Electric przeznaczonych do dystrybucji miejskiej. Firma DHL Supply Chain niedawno zaczęła korzystać z pojazdu Volvo FL Electric w Londynie. Jest to pierwsza elektryczna ciężarówka Volvo do dystrybucji miejskiej w Wielkiej Brytanii. Pod koniec ubiegłego roku Volvo Trucks rozpoczęło sprzedaż modelu VNR Electric w Ameryce Północnej, natomiast w tym roku rozpocznie się sprzedaż gamy ciężkich pojazdów elektrycznych w Europie. - Naszym celem jest wyeliminowanie paliw kopalnych z naszej oferty pojazdów ciężkich najpóźniej do 2040 roku - podsumował Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

 

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.