Volvo Trucks i DHL - trwają pierwsze testy elektrycznych samochodów ciężarowych

Elektryczne Volvo FH

Po testach elektrycznych ciężarówek Volvo FM i FMX przyszła kolej na rozpoczęcie badań eksploatacyjnych gamy ciężarówek do transportu regionalnego.

Idealnym klientem do przeprowadzenia testów okazała sie firma DHL, która realizuje średniodystansowe przewozy na stałych trasach.

Porozumienie między spółkami ma na celu sprawdzenie, czy obecna technologia zastosowana w elektrycznych ciężarówkach pozwoli na normalną eksploatację 60-tonowych zestawów. Projekt Volvo Trucks - DHL rozpocznie się w pierwszym kwartale 2021 r. I jest częścią programu REEL, inicjatywy szwedzkiej agencji innowacji Vinnova, mającej na celu promowanie przejścia na transport elektryczny. Trasa testowa przebiega między szwedzkimi miastami Gothenburg i Jönköping, na odległości 150 km. Doładowania akumulatorów będą dokonywane w DHL w Jönköping oraz w Volvo Truck Center w Göteborgu.

Okres próbny pozwoli Volvo i DHL zdobyć cenne doświadczenie i informacje potrzebne do skonfigurowania odpowiedniej infrastruktury ładowania i zarządzania nią. Zebrane dane pomogą zoptymalizować relacje między odległością operacyjną, masą ładunku i stacjami ładowania podczas normalnego drogowego transportu towarów.

- Jestem przekonany, że nasza współpraca z Volvo Trucks, jednym z wiodących na świecie producentów ciężkich samochodów ciężarowych, pomoże nam osiągnąć nasze ambitne cele środowiskowe w branży transportu drogowego - powiedział Uwe Brinks , dyrektor generalny DHL Freight.

Rozpoczęła się już seryjna produkcja pojazdów Volvo FL Electric i Volvo FE Electric przeznaczonych do dystrybucji miejskiej. Firma DHL Supply Chain niedawno zaczęła korzystać z pojazdu Volvo FL Electric w Londynie. Jest to pierwsza elektryczna ciężarówka Volvo do dystrybucji miejskiej w Wielkiej Brytanii. Pod koniec ubiegłego roku Volvo Trucks rozpoczęło sprzedaż modelu VNR Electric w Ameryce Północnej, natomiast w tym roku rozpocznie się sprzedaż gamy ciężkich pojazdów elektrycznych w Europie. - Naszym celem jest wyeliminowanie paliw kopalnych z naszej oferty pojazdów ciężkich najpóźniej do 2040 roku - podsumował Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

 

Przeczytaj też:
Zmiany w zarządzie ACEA

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wyznaczyło nowego prezesa, który będzie kierował działem autobusów i autokarów. Został nim Rudi Kuchta, który w MAN Truck & Bus pełni funkcję Senior Vice President Product & Sales Bus.

 

Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Volvo Trucks mocno elektryczne. Produkcja elektrycznych ciężarówek dłuższego zasięgu już za rok

Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego.

Elektryczne autobusy miejskie będą jeździły w Gdyni

Spółka EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni. W ramach oferty miasto otrzyma osiem autobusów przegubowych oraz szesnaście krótkich.

Kto dostarczy napędy z ogniwami paliwowymi do chińskich ciężarówek?

Bosch założył spółkę joint venture Bosch Hydrogen Powertrain Systems z producentem pojazdów użytkowych Qingling Motors. Pierwsza testowa flota ciężarówek ma wyjechać na ulice Chin w 2021 roku.

Czy przejedzie 5200 km zasilany tylko energią słoneczną?

Prototyp elektrycznego samochodu dostawczego StreetScooter został wyposażony w ogniwa słoneczne, umieszczone ze wszystkich stron zabudowy.

 

Elektryczne samochody dostawcze MAN eTGE we flocie DHL Parcel

Samochody elektryczne będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania.

IVECO chce mieć autonomiczne ciężarówki LNG

Producent ciężarówek firma IVECO planuje zintegrować autonomiczny system jazdy ze swoim modelem S-Way. W tym celu firma ogłosiła partnerstwo z amerykańskim start-upem Plus.

Nicola traci menedżera ds. rozwoju ciężarówek na wodór

Producent elektrycznych ciężarówek Nicola traci czołową postać w rozwoju ogniw paliwowych.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL