Kolejny z trzech - Mercedes-Benz Arocs
Dopełnia się koncepcja Daimlera, który w segmencie pojazdów ciężkich założył daleko posuniętą unifikację a jednocześnie wyodrębnienie trzech modeli ciężarówek.
Nie wiemy skąd biorą się nazwy pojazdów Mercedesa, jednak od tej pory profesjonalny off-road będzie nam się kojarzył z tą właśnie tajemniczo brzmiącą nazwą.
Mercedes Arocs ma wygląd bardziej agresywny niż jego trochę starszy brat Antos. Jak przystało na off-roadowca wzmocnieniu uległy pewne elementy najbardziej narażone na kontakt z otoczeniem.
Znamy już kilka szczegółów nowego Mercedesa, którego głównym zadaniem będzie jazda w terenie. Dostępne będą 4 wielkości kabin. Można powiedzieć, że 3 z Antosa i jedna z Actrosa. Oczywiście mowa tu o szkieletach, gdyż designerzy Daimlera zadbali o to, aby różnice pomiędzy poszczególnymi modelami były zauważalne.
Klient będzie miał do wyboru 59 konfiguracji w tym dwie szerokości ram oraz różne ich grubości. Tak różna budowa podwozia umożliwia precyzyjny dobór masy pojazdu i jego wytrzymałości pod konkretną zabudowę i zadania transportowe. Konfiguracja napędów w pełnej skali, czyli od 4x4 po 8x8. Trzy spośród czterech dostępnych jednostek napędowych to silniki znane już wcześniej z Antosa. Jedna to całkowicie nowa (w Europie) 6-cylindrowa jednostka o pojemności 15,6 l i mocy 625 KM.
Największą niespodzianką jest fakt, że nowy Arocs w standardzie będzie wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów PowerShift 3. Oznacza to, że zwolennicy manualnych skrzyń biegów będą mogli nabyć tradycyjną przekładnię za dopłatą. Oferowane w standardzie skrzynie PowerShift 3 stanowią swoista filozofię Daimlera, która zakłada możliwie najniższe koszty eksploatacji pojazdu.
Premiera nowego Mercedesa Arocs jest planowana na wiosnę 2013 r., podczas targów Bauma w Monachium.
Michał Bąk
4Trucks.pl