Freightliner Coronado - premiera nowych trucków w USA
Daimler Trucks North America (DTNA) przedstawiła swoim klientom w USA dwa nowe ciężkie samochody ciężarowe Class 8, czyli powyżej 15 t DMC. Nowości to: Freightliner Coronado przeznaczony do transportu długodystansowego oraz Freightliner Coronado do ciężkich prac np. w transporcie budowlanym.
Dwie ciężarówki Freightliner dostępne są z zupełnie nowymi silnikami, które pochodzą z Detroit Diesel (spółka zależną od DTNA). Modele silników: DD15 i DD16 są regulowane na moce od 261 kW do 447 kW i spełniają, dzięki technologii silników wysokoprężnych BlueTec, przyszłe amerykańskie normy emisji spalin EPA 2010.
- Silniki BlueTec zapewniają poprawę oszczędności paliwa do 5 proc. i zmniejszenie emisji tlenków azotu o ponad 80 proc. w porównaniu do jednostek spełniających normę EPA 2007. Dzięki zastosowaniu układu SCR, DTNA korzysta z doświadczeń uzyskanych przez Mercedes-Benz w Europie. Prawie 250 000 pojazdów ciężarowych i autobusów z silnikami BlueTec porusza się po drogach Europy - powiedział Martin Daum, prezes i dyrektor generalny DTNA.
Efektywność i niskie zużycia paliwa poprawiono również dzięki zwiększeniu aerodynamiki. Freightliner Coronado został zaprojektowany i przetestowany w tunelu aerodynamicznym. Freightliner Coronado łączy trwałość i niezawodność z komfortem pracy kierowcy. Do budowy nowej ciężarówki zastosowano szereg innowacyjnych materiałów, takich jak np. aluminium i włókno szklane.
W lipcu 2009 w USA sprzedano blisko 65 000 szt. pojazdów klasy "heavy-duty". Udział rynkowy w tym miesiącu dla DTNA wyniósł 32 proc. i był o 2 proc. wyższy niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.
Źródło: Daimler Trucks North America