Myto 3,5 t samochody

Opłaty drogowe w Niemczech od 3,5 tony dmc

Od 1 lipca 2024 r.: w Niemczech wchodzi obowiązek uiszczania opłat drogowych dla pojazdów powyżej 3,5 tony DMC.

Obowiązek uiszczania opłat drogowych na niemieckich autostradach i federalnych drogach szybkiego ruchu wkrótce zostanie rozszerzony. Wcześniej dotyczył on tylko pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 7,5 tony. Od 1 lipca 2024 r. pojazdy i zespoły pojazdów o DMC (tzGM) powyżej 3,5 tony będą również podlegać opłatom drogowym. Rozszerzenie opłat drogowych stwarza złożone wyzwania dla firm i kierowców. Axxès, dostawca usług cyfrowych i rozwiązań w zakresie opłat drogowych w Europie, obecnie rozszerza swoją ofertę dla pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony. Oznacza to, że firmy transportowe i menedżerowie flot mogą również w przypadku tej klasy pojazdów polegać na sprawnej i płynnej, obsłudze procesu poboru opłat drogowych.

"B'Moov", urządzenie pokładowe do elektronicznego poboru opłat drogowych firmy Axxès,działające na zasadzie plug-n-play można szybko i łatwo zainstalować.

B'Moov jest intuicyjnym w obsłudze urządzeniem firmy Axxès służącym do poboru opłat, które można szybko i łatwo zainstalować w pojeździe. Dzięki B'Moov opłaty drogowe mogą być przetwarzane automatycznie nie tylko w Niemczech, ale i w innych 12 europejskich państw - łącznie w 17 sieciach poboru opłat. Oszczędza to czas i koszty. W ramach jednej faktury z jasnym podziałem kosztów użytkownicy otrzymują przejrzyste, comiesięczne rozliczenia pozwalające na wgląd w dowolnym momencie we wszystkie opłaty drogowe. Raporty uwzględniają podział na trasy i pojazdy. Urządzenie do poboru opłat firmy Axxès wykorzystuje technologie geolokalizacyjne i telekomunikacyjne. Dzięki temu, oprócz monitorowania pojazdów B'moov umożliwia również śledzenie transportu w czasie rzeczywistym i przesyłanie danych do zewnętrznych platform logistycznych, co ułatwia zarządzanie łańcuchem dostaw.

- Axxès jako pierwszy wprowadził na rynek urządzenie do poboru opłat działające w ramach europejskiej usługi opłaty elektronicznej (EETS) w 2015 roku. Jesteśmy innowatorem w zakresie rozwiązań do poboru opłat drogowych, aktualnie pracujemy nad rozwiązaniem umożliwiającym uiszczanie opłat drogowych z wykorzystaniem cyfrowych tachografów nowej generacji - wyjaśnia Patryk Krajewski, Country Manager CE w Axxès.

Niemiecka sieć poboru opłat jest największą w Europie. Axxès zapewnia niezawodny sposób pobierania danych dotyczących opłat drogowych zarówno w Niemczech, jak i w innych krajach. Użytkownicy naszych urządzeń otrzymują miesięczną fakturę i kompleksowy raport zawierający wszystkie istotne dane dotyczące przejechanych tras. Nieustannie pracujemy nad optymalizacją procesów dla użytkowników B'moov i w konsekwencji zwiększeniu wydajności ich pracy. W tym celu współpracujemy z wiodącymi dostawcami w branży transportu drogowego. Zainteresowane osoby mogą poznać więcej szczegółów, odwiedzając naszą stronę www lub uzyskać indywidualne porady od naszego polskojęzycznego zespołu. Wspólnie z naszymi partnerami handlowymi jesteśmy w stanie zaoferować firmom transportowym rozwiązanie działające w niezawodny sposób w całej Europie, które pomoże im w radzeniu sobie z wyzwaniami związanymi z ciągłymi zmianami w zakresie poboru opłat drogowych w różnych krajach europejskich".

Naliczanie i pobór myta w Niemczech
Obowiązek uiszczania opłat drogowych dotyczy wyłącznie pojazdów przeznaczonych lub wykorzystywanych do transportu drogowego towarów. W przypadku zestawów pojazdów obowiązek płacenia myta powstaje tylko wtedy, gdy DMC pojazdu ciągnącego przekracza 3,5 tony. Nowe regulacje wprowadzają też kilka wyjątków, między innymi dla pojazdów przedstawicieli handlowych. Łącznie ponad 50 000 km niemieckich dróg federalnych i autostrad podlega opłacie drogowej. Myto jest obliczane na podstawie odległości pokonanej przez pojazd i stawki opłaty drogowej podanej w eurocentach za kilometr, która obejmuje udział w emisji CO2, zanieczyszczeniu powietrza, generowaniu hałasu i zużywaniu infrastruktury.

 

 

Przeczytaj też:
Volvo Trucks Polska i Renault Trucks Polska obejmują patronatem klasę techniczną Volvo Trucks i Renault Trucks przekażą szkole nie tylko nowoczesne materiały dydaktyczne, ale także wyposażą jedną z nowych klas w budynku szkoły.
Przewoźnicy pozbywają się aut, liczba rejestracji nowych drastycznie spadła Po trudnym dla branży TSL ubiegłym roku (wzrost liczby niewypłacalnych firm o 546), także pierwsza połowa 2024 r. nie poprawia nastrojów właścicieli spedycji i podmiotów transportowych.
Dyrektywa NIS 2 - nowe przepisy dla cyberbezpieczeństwa w transporcie Unii Europejskiej Cyberbezpieczeństwo w branży TSL. Dyrektywa NIS 2 wprowadza nowe regulacje.
IVECO rozpoczyna europejski etap trasy koncertowej wraz z zespołem Metallica IVECO zapewni niskoemisyjny transport dla trasy koncertowej M72 World Tour dzięki pojazdom napędzanym gazem ziemnym, energią elektryczną oraz paliwami odnawialnymi.
Inteligentne tachografy G2v2 - co się zmieni Do 18 sierpnia 2025 r. wszystkie samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 tony oraz autobusy wykorzystywane w międzynarodowym transporcie drogowym na terenie Unii Europejskiej będą musiały zostać wyposażone w tachografy inteligentne II generacji.
Pojazdy w wynajmie - firmy transportowe czekają zmiany na lepsze Zmiany w prawie umożliwią przewoźnikom prowadzącym działalność na terytorium Polski na czasowe korzystanie z pojazdu wynajmowanego, zarejestrowanego na terytorium innego państwa UE.
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.