Kolejne prace na Trasie AK

Kolejne prace na Trasie AK

Przebudowa Trasy AK z mostem Grota-Roweckiego do parametrów drogi ekspresowej S8 wchodzi w kolejną fazę, co pociągnie za sobą zamknięcie kolejnej łącznicy na węźle Wisłostrada.

Łącznica prowadząca ruch z centrum w kierunku Mare i Białegostoku zostanie wyburzona.

Po przeprowadzeniu prac rozbiórkowych łącznicy, wykonawca będzie musiał ją odbudować. Kierowcy skorzystają ponownie z tej drogi w październiku przyszłego roku. Do tego czasu, decyzją stołecznego inżyniera ruchu, objazd będzie poprowadzony Wisłostradą do Mostu Marii Skłodowskiej-Curie i ulicy Modlińskiej.

Z kolei w najbliższą niedzielę otwarta zostanie wyremontowana wschodnia jezdnia węzła Powązkowska, która prowadzi z centrum w kierunku Bemowa. Wówczas ruch zostanie poprowadzony obiema jezdniami.

Pierwsze prace związane z przebudową Trasy AK rozpoczęły się we wrześniu 2013 roku. Aktualnie roboty trwają na całym 4,6-kilometrowym fragmencie tej drogi. Z ruchu wyłączono przebudowywaną jezdnię północną, siedem łącznic, trzy wiadukty oraz jeden tunel.

Dobiegają końca prace na jezdni północnej. W ostatnich dniach montowano bariery energochłonne, powstały też fragmenty ścieżek rowerowych. W połowie października rozpocznie się przekładanie ruchu na północną nitkę trasy i wykonawca będzie mógł przystąpić do remontu i przebudowy jezdni południowej.

Inwestycję realizuje czeski Metrostav, który w lipcu zeszłego roku podpisał umowę z GDDKiA. Wartość kontraktu to ponad 796 mln zł. Wykonawca ma na realizację zadania 27 miesięcy od momentu podpisania umowy, co oznacza, że prace powinny się zakończyć w październiku 2015 roku.


4trucks.pl / rynekinfrastruktury.pl