BYD eTruck śmieciarka

Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka

Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.

W pełni elektryczny pojazd ETM6 BYD to podwozie do zabudowy z szerokim zakresem zastosowań, w tym do dystrybucji miejskiej, w logistyce czy branży komunalnej. Główną zaletą śmieciarki o załadunku tylnym/górnym AMP CRV MINI 8 e-power jest niezależny od podwozia napęd elektryczny funkcji zabudowy, co pozwala na zwiększenie zasięgu oraz wydajności całego pojazdu, a szczelna zabudowa umożliwia transport uwodnionych odpadów. Śmieciarka CRV MINI 8 e-power wyprodukowana przez GRUPĘ AMP to wannowa zabudowa do zbierania odpadów wyposażona w przegubowo-liniowy system zagęszczania odpadów. Opróżnianie zabudowy odbywa się przez wywrót tylny ze zautomatyzowanym systemem podpór. Umieszczony z tyłu mechanizm wrzutowy pozwala na opróżnianie pojemników na śmieci od 120 do 1100 l.

Pojazd typu śmieciarka na podwoziu ETM6 wyposażony jest w innowacyjny system napędu z własnym źródłem zasilania (AMP E-PowerBox) oraz intuicyjny system obsługi wyposażony w monitor przekazujący w czasie rzeczywistym cykl pracy i stan realizowanych funkcji. Całość obsługiwana jest przy pomocy czytelnych przycisków, które dodatkowo kolorem podświetlenia informują o statusie dostępności poszczególnych funkcji. Urządzenie spełnia zapisy dyrektywy maszynowej 2006/42/WE i normy PN-EN-1501. Moduł AMP ePowerBox pozwala na niezależną pracę śmieciarki, bez korzystania z baterii trakcyjnych pojazdu. Daje to olbrzymią korzyść, zwiększając zasięg ciężarówki. Poprawnie naładowane baterie pozwalają na ciągłą pracę w systemie 8-godzinnym. Wszystkie te cechy zagwarantowały pojazdowi bezkonkurencyjność na rynku.
Podwozie ETM6 ma dwie opcje rozstawu osi, co umożliwia wykonanie każdej zabudowy, w zależności od potrzeb biznesowych. Poczynając od śmieciarki wannowej z tylnym załadunkiem pojemników od 120 do 1100 litrów po śmieciarki z bocznym mechanizmem załadowczym pojemników od 120 do 1100 litrów oraz do opróżniania koszy przystankowych lub w parkach. Kolejnymi rozwiązaniami mogą być zabudowy: skrzyniowa z nadstawkami, wywrotki trójstronnej czy kontenerowa z windą hydrauliczną. W drugiej połowie roku planowane jest wprowadzenie zabudowy hakowej.

Kolejną cechą wyróżniającą podwozie BYD ETM6 na tle podobnych pojazdów oferowanych przez konkurencję jest dostępność największego pakietu akumulatorów trakcyjnych 126 kWh oferowanych w rozstawie osi 3360 mm. Przy tym rozstawie konkurencja jest w stanie zaoferować pojazdy z akumulatorami trakcyjnymi o maksymalnej pojemności około 80 kWh. Większa pojemność akumulatora ma bezpośredni wpływ na zasięg pojazdu, jego większą dyspozycyjność i gotowość do pracy. Dodatkowo gwarancja na akumulator trakcyjny w wypadku BYD ETM6 jest najdłuższa z oferowanych na rynku.
ETM6 charakteryzuje się nowoczesną i przestronną kabiną, wyposażoną w wygodne fotele oraz wiele funkcjonalnych schowków zapewniających kierowcy ergonomiczną i komfortową przestrzeń pracy. Wnętrze pojazdu jest wyposażone w ekran dotykowy LED o przekątnej 10,1 cala zamontowany na płaskim panelu. Wielofunkcyjna kierownica ułatwia obsługę różnych elementów sterujących, zapewniając lepsze wrażenia z jazdy, tym samym zmniejszając zmęczenie kierowcy.
Bezemisyjny ETM6 to pojazd bardzo cichy, co pozwala na dyskretną dystrybucję nocną w obszarach miejskich. Oferuje najdłuższy na rynku zasięg jazdy w swojej klasie – do 200 km nawet z pełnym obciążeniem. Przy użyciu stacji ładowania DC 120 kW, ETM6 można naładować od 20 do 100% w ciągu 1 godziny.
Bezpieczeństwo jest kluczowym elementem projektu. ETM6 jest wyposażony w zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS), który obejmuje system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzegania przed kolizją czołową, system wielokierunkowego (360 stopni) widzenia oraz adaptacyjny tempomat.

Elektryczną ciężarówkę zaprezentowano na 24. Targach Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Ekotech w Kielcach, na których BYD ETM6 - śmieciarka został nagrodzony medalem za najlepszy produkt.

Przeczytaj też:
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).